2026-04-26, 14:16
Medlem
CorneliusBrandts avatar
Vad hände? Skämdes du? Vad stal du? Vem kom på dig? Försökte du slingra dig? Hur gick bortförklaringen?
Citera
2026-04-26, 14:42
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Blotta tanken, att bedraga arbetsköparen var oss så främmande att vi aldrig nallade ens någon av de kvalitets-kulspetspennor av respekterade märket Ballograf som vi skrev med hos vår förste arbetsköpare tidigt 1970-tal. Det var ett stort statligt verk inrymt i då nybyggda kolossen Garnisonen, på Karlavägen.

HisStory: Det var allt sedan 1930-talet socialdemokratiskt styre i Sverige. Vår statsminister, var kamrat Olof P@lme.

Kvalitets-kulpennorna var vanligen mellanblå till färgen märkta "Tillhör Statsförvaltningen" och något ämbetsverks-kodnummer.
Högre chefer, hade till fasonen samma kulpennor men i kulör svart med kromad midjering.

Kamrat Hjalmar Mehr (s) som styrde Stockholm hade en chaufförs-rattad Chrysler New Yorker stolpsedan med stor V8. Den var också Jet Black svart med kromdekor.
Citera
2026-04-26, 18:50
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CorneliusBrandt
Vad hände? Skämdes du? Vad stal du? Vem kom på dig? Försökte du slingra dig? Hur gick bortförklaringen?

Varför förutsätter du att folk stjäl från sin arbetsplats?
Citera
2026-04-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CorneliusBrandt
Inte jag men många av mina kollegor blev helt galna när sågverket vi jobbade på skulle läggas ner och stängas. Inte bara plank till flera hus, utan motorsågar, försvann från arbetsplatsen.
Citera
2026-04-26, 19:21
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT

Han kanske läst någon av dom många trådar här på Flashback där folk listar vad dom stulit ifrån sin arbetsplats
Citera
2026-04-26, 19:49
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Han kanske läst någon av dom många trådar här på Flashback där folk listar vad dom stulit ifrån sin arbetsplats

Ja, så kan ju vara.
Men… Jag förstår inte vad tråden har här att göra.
Citera
2026-04-26, 22:01
Medlem
Arbetade i butik förut, brukade stjäla mynt från kassan efter stängning vid räkning av dagskassan. Alltid diskret, nogsamt när ingen såg mig, för inte blev jag påkommen.
Citera
2026-04-26, 22:23
Medlem
killawifes avatar
Inte ännu. Men jag har bara stulit skrot så det är ju inget de bryr sig om egentligen.

Men vi hade en gång när jag jobbade som målare en liten "incident" ej involverande mig. En verkmästare hade stulit och sålt färg och annat utrustning värd 400.000:- under en tid. Han fick givetvis sparken men tydligen hände inget mer. Detta var ju innan tv-övervakning överallt så de kanske hade svårt att bevisa det?
Citera
2026-04-27, 02:19
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Det är givetvis underförstått i trådstarten, att tråden/frågorna riktar sig till de som har stulit på jobbet. Det innebär inte att TS förutsätter att alla stjäl på jobbet. Att även fråga om trådens läsare stulit på jobbet renderar endast i meningslösa ja/nej-svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in