2026-04-24, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Har du sett bilderna?

En bild eller som i det här fallet flera bilder säger ofta mer än 1000 ord.

Samtidigt förnekar väl mannen att han har tvingat henne att sälja sex?

Det känns dessutom som att vi tjänar på att du inte blandar in andra helt ovidkommande familjer som överhuvudtaget inte har med saken att göra.

Vadå han har utnyttjat detta? Hennes eventuella missbruksproblematik ansvarar hon själv för, du kan dessutom inte börja skuldbelägga honom om hon nu har haft problem med missbruk innan hon träffade karln.

Men om de har kommit överens om att hon ska sälja sex och han ska ta hand om det praktiska runt själva försäljningen så är väl det i så fall ett ömsesidigt utnyttjande?

Han kommer dock med stor sannolikhet att åka dit för koppleri oavsett omständigheterna eller själva anledningen till att hon sålde sex. Koppleri är icke tillåtet.

Vi vet väl samtidigt inte om hon sa ja 119 gånger innan de sen kanske blev osams om pengafördelningen från hennes sexförsäljning?

Det är grovt koppleri som är en av flera åtalspunkter, inte bara koppleri även om det är illa nog.

Vill du veta dem andra åtalspunkters också för du verkar missat dem?
Citera
2026-04-24, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Tack, jag vet en del av hans historik.
Min fråga var var enbart för att poängtera att jag tycker hennes historik är ointressant och rättfärdigar inget hon blivit utsatt för.

Ingen risk jag skulle ändra min åsikt i detta fallet!

Denna mannen är ett riks psyko!
Jag förstod avsikten med din fråga, som gräsklipparen inte gjorde eller valde att strunta i. Ville bara säga att inte alla missuppfattar vad du skriver.
Citera
2026-04-24, 11:04
Medlem
Citat:
Har du sett bilderna?

En bild eller som i det här fallet flera bilder säger ofta mer än 1000 ord.

Samtidigt förnekar väl mannen att han har tvingat henne att sälja sex?

Det känns dessutom som att vi tjänar på att du inte blandar in andra helt ovidkommande familjer som överhuvudtaget inte har med saken att göra.

Vadå han har utnyttjat detta? Hennes eventuella missbruksproblematik ansvarar hon själv för, du kan dessutom inte börja skuldbelägga honom om hon nu har haft problem med missbruk innan hon träffade karln.

Men om de har kommit överens om att hon ska sälja sex och han ska ta hand om det praktiska runt själva försäljningen så är väl det i så fall ett ömsesidigt utnyttjande?

Han kommer dock med stor sannolikhet att åka dit för koppleri oavsett omständigheterna eller själva anledningen till att hon sålde sex. Koppleri är icke tillåtet.

Vi vet väl samtidigt inte om hon sa ja 119 gånger innan de sen kanske blev osams om pengafördelningen från hennes sexförsäljning?

Vi kan vara överense om att lämna detta där. Det går inte diskutera med någon som redan har bestämt sig för en sanning. Du verkar tycka det är hennes fel att han drogat henne, hotat henne till att sälja sex för att hon eventuellt har sagt Ja första gången, vilket vi inte ens vet om så är fallet. Du verkar tro på bilder folk lägger ut på sociala media är nån slags verklighet och absoluta sanning. Du verkar inte vilja tro på vad som faktiskt verkar komma fram i vissa förhör från kvinnan. För de spelar ingen roll eftersom hon såg glad ut på någon bild och kanske har sagt Ja till en början. Väldigt rimliga resonemang från dig eller inte... inte konstigt det sker sånt här i världen...

Du försvarar en person som använt hennes bakgrund för att styra henne, som varit kontrollerande genom skuld, rädsla, hot, utpressat. Haft ett Gaslighting liknande beteende som fått henne att tvivla på sig själv. Skäms inte du? Du skulle må bra av att lära om lite ödmjukhet, kärlek och repsekt och släppa din fyrkantiga box som är antingen svart eller vit. Eller fortsätt killgissa! det är alltid underhållande
Citera
2026-04-24, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Läs igen och försök förstå vad jag tycker är off topic. Det är inte hur hundarna använts i detta utan det handlar om att hundarnas liv idag är off topic. Det är helt ointressant i denna tråd ifall de lever eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Har hund själv så nej.

Igen då. Hur hundarna mår idag är inte relevant för denna tråd.

Plus att jag då tycker att det är vansinne att frakta ägarlösa hundar till Sverige samtidigt som det avlivas hundar i landet som ingen vill ha. Starta en tråd om detta i lämplig forumsdel så vidareutvecklar jag gärna alla mina tankar om hundar.
Hoppsan då, min hund har fraktas hit med både båt, flyg och bil.
De är inte ägarlösa.
Och jag har ingen lust skapa en tråd där folk som avskyr gatuhundar spyr ut allt hat de har mot djur som är oskyldiga och inte rår för var de är födda.
Citera
2026-04-24, 12:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffloplopp
Vi kan vara överense om att lämna detta där. Det går inte diskutera med någon som redan har bestämt sig för en sanning. Du verkar tycka det är hennes fel att han drogat henne

Men nu vet inte vi om hon har drogat sig själv helt frivilligt.

Tidigare skrev du detta.

Citat:
Om jag förstått saker rätt har hon haft en problematik med missbruk innan deras relation

Du kan alltså inte skylla hennes problematik på honom.

Dessutom verkar det vara du som har bestämt dig för en sanning.
Citera
2026-04-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andvardnaut
Hoppsan då, min hund har fraktas hit med både båt, flyg och bil.
De är inte ägarlösa.
Och jag har ingen lust skapa en tråd där folk som avskyr gatuhundar spyr ut allt hat de har mot djur som är oskyldiga och inte rår för var de är födda.
Trodde att de grekiska gatuhundarna saknade ägare. Iaf i Grekland.

Och du har ingen lust att diskutera gatuhundar i en egen tråd men gör det gärna i denna? OK.
Citera
2026-04-24, 13:55
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
hotat henne till att sälja sex för att hon eventuellt har sagt Ja första gången, vilket vi inte ens vet om så är fallet.

Fast nu vet inte du om hon har sagt ja ännu fler gånger.

Du vet ej heller om de gemensamt har bestämt att han skulle administrera försäljningen och att hon skulle utföra tjänsterna mot betalning och att de sen skulle dela på pengarna?

Pengar är förövrigt ofta en källa till bråk och konflikter.

Citat:
Du verkar tro på bilder folk lägger ut på sociala media är nån slags verklighet och absoluta sanning. Du verkar inte vilja tro på vad som faktiskt verkar komma fram i vissa förhör från kvinnan.

En bild eller i som det här fallet många bilder säger ofta mer än 1000 ord.

Du verkar inte heller förstå att om en historia låter alltför otrolig så ska vi vara avvaktande till sanningshalten, mycket pekar dock på att mannen kan vara skyldig till grovt koppleri men några av de övriga påståendena som att han har drogat henne och tvingat henne att sälja sex i hela 3 år känns överdrivna. Tre år är en väldigt lång tid och under tiden hann de gifta sig.

Här kan man också efterlysa ett ansvar hos de patetiska kryp som har köpt sexuella tjänster av kvinnan, hur har de resonerat? Tänkte dom med k*ken?

Citat:
För de spelar ingen roll eftersom hon såg glad ut på någon bild och kanske har sagt Ja till en början. Väldigt rimliga resonemang från dig eller inte... inte konstigt det sker sånt här i världen...

Har du ens tittat på bilderna? Dina åsikter kring det här fallet verkar vara gjutna i betong.

Citat:
Du försvarar en person som använt hennes bakgrund för att styra henne, som varit kontrollerande genom skuld, rädsla, hot, utpressat.

Vilken bakgrund har då denna kvinna? Kan inte också du berätta mer om hur de träffades och varför hon valde att gifta sig med honom 2024?

Vad mannen har för bakgrund vet vi redan och hon visste med överhängande sannolikhet om vad han hade för historik.

Citat:
Haft ett Gaslighting liknande beteende som fått henne att tvivla på sig själv. Skäms inte du? Du skulle må bra av att lära om lite ödmjukhet, kärlek och repsekt och släppa din fyrkantiga box som är antingen svart eller vit.

Fast nu projicerar du, egentligen pratar du om dig själv och ditt tvivel om allt verkligen har gått till på det sätt som kvinnan hävdar.
Citera
2026-04-24, 14:08
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Man undrar om dessa män kommer att dömas för sexköp?

"Erbjöd horoskop

Enligt åtal mot misstänkta sexköpare framgår det att en av männen ska ha lagat ett trasigt elaggregat i parets husbil, en annan ska ha kvittat sexet med det narkotiska preparatet LSD och att tredje erbjöd sig ta fram ett horoskop på kvinnan. Samtliga förnekar brott.

”Inga villkor”
Mannen med horoskopet medger han att han träffat kvinnan två gånger, säger att han inte betalat för sex, men att han gjort ett horoskop som han värderat till 3000 kronor.

”Vi hade ömsesidigt sex utan några villkor, sen fick hon ett horoskop av mig utan några villkor som helst”, säger han i polisförhör"

Källa: SVT Nyheter https://share.google/peYghoxbUpvtiNSM4
Citera
2026-04-24, 14:11
Medlem
Vilket jävla as han är!
https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9199850
Kallade före detta frun för golddigger men i själva verket är det han själv som mjölkar ut så mycket han kan av sin kvinnor. Fy fan!
Citera
2026-04-24, 14:12
Medlem
Jävlar vilken pajkastning i tråden, tråden urholkas lite grann. Är det någon som vet hur Rättegången går? Jag har tyvärr inte hittat någon färsk rapportering från media.

Det hade varit för jävla intressant med fupen, finns det någon som har köpt den så lägg gärna upp en länk.
Citera
2026-04-24, 14:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Det är grovt koppleri som är en av flera åtalspunkter, inte bara koppleri även om det är illa nog.

Ja det stämmer att mannen i det aktuella fallet är misstänkt för grovt koppleri.

Det är dock märkligt att du inte upprörs av ett helt annat fall där det varit fråga om tusentals sexköp. Även där handlade det om grovt koppleri.

Källa: Aftonbladet https://share.google/KWQTVU7DWUbaLg5hR

Vad tror du att mannen i det aktuella fallet kommer att dömas för och vad tror du straffet i så fall kommer att landa på?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-04-24 kl. 14:16. Anledning: Tillägg
Citera
2026-04-24, 17:38
Medlem
Citat:
Men nu vet inte vi om hon har drogat sig själv helt frivilligt.

Tidigare skrev du detta.

Du kan alltså inte skylla hennes problematik på honom.

Dessutom verkar det vara du som har bestämt dig för en sanning.

Absolut är det jag som är fyrkantig, tror allt är svart eller vitt och givetvis vet jag sanningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in