2026-04-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Det har blivit några konserter på Mosebacke ändå
listan & medverkarande finns på Dag Vag s hemisda
Slowgold Amanda Werne hade nog kunnat passa på en eller fler av låtarna.

Skulle nog säga att Tage Dirty skulle också vara en del av dag Vag grund.
Men har för mig att Kenny, Zilverzurfarn & Tage har väl varit det mesta av bandet.
Även om Bumpaberra har kommit & gått genom åren.

Tur att de fortsätter i år & ger det nog blodad tand så hoppas man att de fortsätter.

Ja, precis. Smart av Nynningen att få igång Dag Vag-gänget igen, då de får lite mera publik tillsammans så att säga. Annars hade de nog inte sålt slut på biljetter, så kanske det är lite cyniskt tänkt av Nynningen-gänget, men vad spelar det för roll när båda banden får lira lite runtom i Sverige?

Ser mycket fram emot dessa konserter. Stockholm blir det definitivt för mig...kanske Kalmar Woodstock också eventuellt.

Ska du se dom i sommar?
Citera
2026-04-26, 11:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trekytt
Ja, precis. Smart av Nynningen att få igång Dag Vag-gänget igen, då de får lite mera publik tillsammans så att säga. Annars hade de nog inte sålt slut på biljetter, så kanske det är lite cyniskt tänkt av Nynningen-gänget, men vad spelar det för roll när båda banden får lira lite runtom i Sverige?
Ser mycket fram emot dessa konserter. Stockholm blir det definitivt för mig...kanske Kalmar Woodstock också eventuellt. Ska du se dom i sommar?

Dag Vag behövs fortfarande som sagt, Samtidigt så hoppas man väl att "Dag Vag 2.0" fortsätter att spela en del klassiker & lite bortglömda låtar. Så länge de inte "kopierar sig själva" så det blir ett Cover band varning av det. Även om det inte blir nya låtar så tror jag nog att bandet
"Vägrar spela på Nostalgi". Så Nynningen ska ha en eloge över att de tar med Dag Vag.

Missar både Dag Vag & Nynningen i Sommar.
Det kör ihop sig med Semestern i år så det blir lite konsert fattigt.
Citera
2026-04-26, 16:40
Medlem
Citat:
Dag Vag behövs fortfarande som sagt, Samtidigt så hoppas man väl att "Dag Vag 2.0" fortsätter att spela en del klassiker & lite bortglömda låtar. Så länge de inte "kopierar sig själva" så det blir ett Cover band varning av det. Även om det inte blir nya låtar så tror jag nog att bandet
"Vägrar spela på Nostalgi". Så Nynningen ska ha en eloge över att de tar med Dag Vag.

Ja, vi får hoppas att Dag Vag-gänget bjuder på lite obskyra låtar från katalogen. Om de kommer lira runt en timme med Dag Vag och en timme med Nynningen, så är frågan hur många låtar inklusive mellansnack som de kan hinna med?

Kanske en 12-15 låtar är rimligt?
Kanske bli svårt för Zilverzurfarn att axla sångjobbet med fler än så låtar under en timme?
Kenny ska ju sjunga på nån låt och Bumpaberra likaså. Vi får se helt enkelt
Citera
2026-04-28, 07:08
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ja, vi får hoppas att Dag Vag-gänget bjuder på lite obskyra låtar från katalogen. Om de kommer lira runt en timme med Dag Vag och en timme med Nynningen, så är frågan hur många låtar inklusive mellansnack som de kan hinna med?

Kanske en 12-15 låtar är rimligt?
Kanske bli svårt för Zilverzurfarn att axla sångjobbet med fler än så låtar under en timme?
Kenny ska ju sjunga på nån låt och Bumpaberra likaså. Vi får se helt enkelt

Undrar om Dag Vag & Nynningen kommer dela på det mesta på scen eller så blir det att
Dag Vag spelar sitt set med Nynningens Trummis ca 12-15 låtar på en timme & sedan tar Nynningen över.
Eller om det blir så att både Dag Vag & Nynningen står på scenen & spelar Dag Vag låtar.

Det lät skapligt bra ändå från denna spelning Dag Vag & Nynningen live Stockholm 2025
https://www.youtube.com/watch?v=_5dKvp7fifA

Zilverzurfarn Sjunger låtarna : Tjockhult , Låt Det Komma Ut , Lång Väg , Tiden Jagar Oss Alla , Mot Solen
Kenny sjunger Fattiga & Rika ,
Bumpaberra sjunger låten Dimma med en rejäl Bas-Röst så det låter lite udda men ändå bra
Bandet spelar ca 30 min & sedan avslutats det med Nynningen s låt För Full Hals.
Citera
2026-04-28, 09:30
Medlem
Citat:
Undrar om Dag Vag & Nynningen kommer dela på det mesta på scen eller så blir det att
Dag Vag spelar sitt set med Nynningens Trummis ca 12-15 låtar på en timme & sedan tar Nynningen över.
Eller om det blir så att både Dag Vag & Nynningen står på scenen & spelar Dag Vag låtar.

Det lät skapligt bra ändå från denna spelning Dag Vag & Nynningen live Stockholm 2025
https://www.youtube.com/watch?v=_5dKvp7fifA

Zilverzurfarn Sjunger låtarna : Tjockhult , Låt Det Komma Ut , Lång Väg , Tiden Jagar Oss Alla , Mot Solen
Kenny sjunger Fattiga & Rika ,
Bumpaberra sjunger låten Dimma med en rejäl Bas-Röst så det låter lite udda men ändå bra
Bandet spelar ca 30 min & sedan avslutats det med Nynningen s låt För Full Hals.

Vi får se hur de lägger upp det, men samma upplägg som i Stockholm på Kollektivet Livet 2025 verkar rimligt. Dvs Nynningen supportar nog Dag Vag på scenen, men sen är frågan om Dag Vag-gänget orkar lära sig alla Nynningens låtar eller ej?
Citera
2026-04-28, 19:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Vi får se hur de lägger upp det, men samma upplägg som i Stockholm på Kollektivet Livet 2025 verkar rimligt. Dvs Nynningen supportar nog Dag Vag på scenen, men sen är frågan om Dag Vag-gänget orkar lära sig alla Nynningens låtar eller ej?

Får hoppas på lite blandat material i alla fall från Dag Vag s katalog. Hoppas även att Kenny kör Om Döden.
Citera
2026-04-28, 22:50
Medlem
Rebali179s avatar
För övrigt så finns det en Tonkraft från Mariahissen 1980 48 min lång konsert.

DagVag Mariahissen P3Tonkraft

https://www.youtube.com/watch?v=ZyxaHQr3jFA
Zilverzurfarn - Elgitarr & Sång
Beno Zeno - Elgitarr & Sång
Stig Vig - Bas & Sång
Tage Dirty - Trummor

Låtlistan är denna

Sånt E Livet , Min Tunna , Musik , Samma Sak , Glappkontakt , II D (Vad Är Dröm & Vad Är Verklighet),
Idioterna, Trycke E För Mycke, Ronny E Rå (Beno Zeno På Sång) , Vaskarubli ( Tage På Sång) ,
Egyptian Reggae (Instrumental Låt) , Låt Det Komma Ut (Zilverzurfarn på Sång) & Många Gånger Om.

För övrigt så måste jag ju tipsa er om att Dag Vag finns med i Kortfilmen Helvete Också där Dag Vag stod för musiken. Där finns också en parodi på dem själva, nämligen en musikgrupp som kallas Zeg Deg
Helvetets Intro är skrivet av Beno Zeno & Tage sjunger titellåten Helvete Oxå

https://youtu.be/KqpJbNG_qXQ?si=c8ThUH6-XBQZZdFA
Citera
2026-04-29, 08:40
Medlem
Citat:
För övrigt så finns det en Tonkraft från Mariahissen 1980 48 min lång konsert.

DagVag Mariahissen P3Tonkraft

https://www.youtube.com/watch?v=ZyxaHQr3jFA
Zilverzurfarn - Elgitarr & Sång
Beno Zeno - Elgitarr & Sång
Stig Vig - Bas & Sång
Tage Dirty - Trummor

Låtlistan är denna

Sånt E Livet , Min Tunna , Musik , Samma Sak , Glappkontakt , II D (Vad Är Dröm & Vad Är Verklighet),
Idioterna, Trycke E För Mycke, Ronny E Rå (Beno Zeno På Sång) , Vaskarubli ( Tage På Sång) ,
Egyptian Reggae (Instrumental Låt) , Låt Det Komma Ut (Zilverzurfarn på Sång) & Många Gånger Om.

För övrigt så måste jag ju tipsa er om att Dag Vag finns med i Kortfilmen Helvete Också där Dag Vag stod för musiken. Där finns också en parodi på dem själva, nämligen en musikgrupp som kallas Zeg Deg
Helvetets Intro är skrivet av Beno Zeno & Tage sjunger titellåten Helvete Oxå

https://youtu.be/KqpJbNG_qXQ?si=c8ThUH6-XBQZZdFA

Stort tack för klippen!
Mariahissen-inspelningen har jag sett i lite olika tidsrum och versioner. Nu var det dock ett tag sen jag lyssnade på den. Ska ta en lyssning senare idag.
Citera
2026-05-14, 08:11
Medlem
Citat:

Tråkiga nyheter och bekräftelse från Kalmar Woodstock att en av medlemmarna i Nynningen är sjuk och de ställer in alla spelningar i juni. Augusti-spelningen i Stockholm kan fortfarande bli av men hänger löst i nuläget. Således så blir Kalmar Woodstock två band mindre, men kanske de hittar en värdig ersättare?

Hälsan går först, hoppas de piggnar till och orkar lite senare i sommar. Alla banden som t.ex Nynningen, Dag Vag, Kebne och TGS har ju delvis en hel del äldre medlemmar, så man får nog räkna med att det blir lite ålderskrämpor samt att spelningar ställs in tyvärr. Vi får vara glada så länge de orkar!
Citera
2026-05-15, 07:45
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Tråkiga nyheter och bekräftelse från Kalmar Woodstock att en av medlemmarna i Nynningen är sjuk och de ställer in alla spelningar i juni. Augusti-spelningen i Stockholm kan fortfarande bli av men hänger löst i nuläget. Således så blir Kalmar Woodstock två band mindre, men kanske de hittar en värdig ersättare?

Hälsan går först, hoppas de piggnar till och orkar lite senare i sommar. Alla banden som t.ex Nynningen, Dag Vag, Kebne och TGS har ju delvis en hel del äldre medlemmar, så man får nog räkna med att det blir lite ålderskrämpor samt att spelningar ställs in tyvärr. Vi får vara glada så länge de orkar!

Jo det är sant Grabbarna närmar sig på ålderns höst. Hälsan går först.
Undrar dock hur det hade varit ifall Dag Vag 2,0 hade skrivit någon ny låt i Stickans anda.
Fast det kommer nog aldrig ske med tanke på att Stig Vig var Dag Vag i själ & hjärta.

Men skulle vara intressant att veta hur det skulle vara... ..
Citera
2026-05-15, 23:49
Medlem
Citat:
Jo det är sant Grabbarna närmar sig på ålderns höst. Hälsan går först.
Undrar dock hur det hade varit ifall Dag Vag 2,0 hade skrivit någon ny låt i Stickans anda.
Fast det kommer nog aldrig ske med tanke på att Stig Vig var Dag Vag i själ & hjärta.

Men skulle vara intressant att veta hur det skulle vara... ..

Dag Vag är nog inne på sista andningen så att säga. Hoppas spelningen i Stockholm blir av i augusti. Vi får be om ett litet mirakel till dess.
Citera
2026-05-17, 23:50
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Dag Vag är nog inne på sista andningen så att säga. Hoppas spelningen i Stockholm blir av i augusti. Vi får be om ett litet mirakel till dess.

Kanske stämmer nog rätt bra med tanke på ålderns höst.

Dock hade jag gärna velat att bandet spelade lite bortglömda pärlor & även härliga versioner av
låtarna Hej & Hå Soldans , Solen (90 grader eller parallellt) , Himmel Och Helvete , & Tom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in