2026-04-26, 09:22
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Vem vet. Kanske har Beata 94 år en sista önskan och det är att få bli knullad av nån Neger eller Arab. Negrer och Araber verkar gå igång på 90+ kärringar. Kärringarna ser ut ungefär som färska dadlar i ansiktet kan det vara det som lockar? Eller är det, det att Abdi och Ali går igång på att knulla försvarslösa 90+, under 12år eller gruppknulla nån stackare ? Att få förnedra och dominera verkar gillas av muslimer
Citera
2026-04-26, 09:24
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Då dör ju åldringarna i sin avföring. Du får ställa upp nu. En dag i veckan klarar du av. Tänk hur många äldre du kan rädda.

Nej det gör de inte. Flyktingmännen är en liten minoritet. Det står inte och faller med de. De kan inte vara där. Risken att en gamling ska våldtas eller misshandlas är för hög.
Citera
2026-04-26, 09:28
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Svenska kvinnor som jobbade i äldrevården var ju parasiter och horor enligt männen här på flashback.
Ingen har sagt att svenska kvinnor i äldrevården är “parasiter och horor”, det där är bara din halmgubbe för att slippa diskutera sakfrågan.
Poängen är att systemet är sönder, kontrollen är obefintlig och de mest försvarslösa betalar priset. Om du vill försvara det genom att dra “män på Flashback”-kortet så gör det, men då erkänner du samtidigt att du inte har ett enda argument mot verkligheten.
Citera
2026-04-26, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Ingen har sagt att svenska kvinnor i äldrevården är “parasiter och horor”, det där är bara din halmgubbe för att slippa diskutera sakfrågan.
Poängen är att systemet är sönder, kontrollen är obefintlig och de mest försvarslösa betalar priset. Om du vill försvara det genom att dra “män på Flashback”-kortet så gör det, men då erkänner du samtidigt att du inte har ett enda argument mot verkligheten.

Hur försvarar jag det? Jag konstaterar bara och återger vad som skrivs på detta forum.

Har skrivits om och om igen hur många gånger somhelst på feministforumet.

Sen kommer du här och försöker ingjuta skuld med fraser som "bossbabe" o. s. v. Underförstått att det är specifikt kvinnor som svikit de äldre.
Citera
2026-04-26, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somali-Hen
Nej det gör de inte. Flyktingmännen är en liten minoritet. Det står inte och faller med de. De kan inte vara där. Risken att en gamling ska våldtas eller misshandlas är för hög.

hur många invandrarmän jobbar i hemtjänsten?
Citera
2026-04-26, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Då dör ju åldringarna i sin avföring. Du får ställa upp nu. En dag i veckan klarar du av. Tänk hur många äldre du kan rädda.

Tycker du att det faktum att få svenskar vill ta dessa jobb är ett skäl till att låta äldre våldtas en masse?

Du kan inte tänka dig något annat vi kan göra för att lösa problemet? Enligt dig står det alltså mellan att låta äldre dö i sin egen avföring och att acceptera att våldtäkt blir ett vanligt förekommande inslag i hemtjänsten?
Citera
2026-04-26, 09:45
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja. Tänk dig mörkertalet och alla "mildare" övergrepp + hårdhänthet och annat

Verkligen. I synnerhet ensamma äldre som vårdas inom hemtjänsten är nog i riskzonen.
Jag kan inte komma till någon annan slutsats än att äldre "svaga" personer utan anhöriga/vänner som fysiskt är närvarande borde vårdas på äldreboende snarare än i hemmet. Inte för att det skyddar till 100% men där finns i alla fall fler personer som kan uppmärksamma missförhållanden.
Citera
2026-04-26, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Politikerna offrar sin befolkning.

Det är inte bara politikerna som offrar sin befolkning. Det är också vänstern som offrar den äldre generationen svenskar som byggde Sverige till ett välfungerande land. Otacksamhet är bara förnamnet.
Citera
2026-04-26, 09:49
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Jag tror inte nåt yrke har lockat till sig så mycket pack som hemtjänsten och det gäller både svenskar och babbar. Jag bor i ett område med nästan bara svenskar. En i min trappuppgång har haft hemtjänst i 5-6 år. Jag har ALDRIG sett nån normal människa komma till honom, och han har hjälp varje dag. Det är Babbar och diagnostjejer som ser psykiskt sjuka ut. Sitter och surfar på mobilen i trapphuset. Förmodligen surfar de gratis via gubbens Wifi. Verkar vara absolut noll krav för att arbeta inom hemtjänsten.
Citera
2026-04-26, 09:49
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Hur försvarar jag det? Jag konstaterar bara och återger vad som skrivs på detta forum.

Sen kommer du här och försöker ingjuta skuld med fraser som "bossbabe" o. s. v. Underförstått att det är specifikt kvinnor som svikit de äldre.
“Bossbabe” är inte kön, det är mentaliteten: jag först, ansvar sist.
Jag pekar inte ut kvinnor, jag pekar ut ett samhälle som skiter i sina gamla.
Att du fortsätter dra “män på Flashback”-kortet är bara ett sätt att slippa sakfrågan.
Citera
2026-04-26, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
“Bossbabe” är inte kön, det är mentaliteten: jag först, ansvar sist.
Jag pekar inte ut kvinnor, jag pekar ut ett samhälle som skiter i sina gamla.
Att du fortsätter dra “män på Flashback”-kortet är bara ett sätt att slippa sakfrågan.

Ok så vad har du för lösning på problemet då?
Citera
2026-04-26, 09:57
Medlem
Citat:

Fast du drar ju upp saker som skrivits på feministforumet istället för att diskutera sakfrågan. På vilket sätt skulle det vara relevant för sakfrågan (att våldtäkt blivit ett vanligt förekommande inslag hos hemtjänsten) att några personer har skrivit nedsättande om kvinnor i äldrevården på ett anonymt forum?

De som har svikit de äldre är vänstern som fört en politik som medfört dessa konsekvenser. De har även ignorerat och fryst ut människor som har varnat för utvecklingen. Till den ansvariga gruppen hör både män och kvinnor, även om kvinnor visserligen är överrepresenterade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in