2026-04-26, 07:56
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Säger du det? Har du några belägg för ditt påstående? Nu skiner ju färgerna igenom tydligt. Det var aldrig jämställdhet som var aktuellt, utan någon sjuk form av kvinnodominans.

Det stämmer, jag har aldrig varit för jämställdhet. Jag tror du förväxlar mig med en feminist.
Citera
2026-04-26, 08:00
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det stämmer, jag har aldrig varit för jämställdhet. Jag tror du förväxlar mig med en feminist.

Att vilja ha positiv särbehandling av kvinnor, trots att de själva säger att de är lika ansvarstagande som män är ju bara löjligt. Om kvinnor och män är jämställda så skulle ju kvinnor behandlas lika som män, även inom sexualbrott. Där får man ändå ge visst beröm till USA. Lås in fanskapen som säger sig vara kära när de bara är kåta.
Citera
2026-04-26, 08:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Att vilja ha positiv särbehandling av kvinnor, trots att de själva säger att de är lika ansvarstagande som män är ju bara löjligt. Om kvinnor och män är jämställda så skulle ju kvinnor behandlas lika som män, även inom sexualbrott. Där får man ändå ge visst beröm till USA. Lås in fanskapen som säger sig vara kära när de bara är kåta.

Begreppet särbehandling är inte applicerbart när det gäller sexualitet, och kvinnor och män är inte, och kommer aldrig bli, jämställda.

Ingen förälder kan övertyga mig om att det är lika illa om en 13-årig son har sex med sin lärare som att en 13-årig dotter har det.
Citera
2026-04-26, 21:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Begreppet särbehandling är inte applicerbart när det gäller sexualitet, och kvinnor och män är inte, och kommer aldrig bli, jämställda.

Det har du rätt i, men feministerna hävdar ju motsatsen - och ändå ska kvinnor ha en massa särrättigheter. Det kallas för hyckleri.
Citera
2026-04-29, 23:19
Medlem
WordWarriors avatar
Lite fler fall som visar på hur utbrett detta fenomen är:

Christina Formella:

https://www.youtube.com/watch?v=A9uWe_UMI5M

Läraren "Allie" i 35-årsåldern får hembesök av polisen efter att ha haft sex med en 11-årig pojke under en Play Date:

https://www.youtube.com/watch?v=L_4eMrsp8FI

Jag tror själv att feminismen skapat dessa kvinnor, eftersom de tror att deras egna känslor rättfärdigar vad som helst, och dessutom står över lagen. Lagar om sex med minderåriga gäller bara män tror de.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-29 kl. 23:33.
Citera
2026-04-29, 23:27
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Tystas det ner?
För att förtydliga mitt förra svar: ja, det tystas definitivt ner, eftersom data från USA visar att problemet är mycket mer omfattande än vad man först trodde. Sociala medier där gränslösa och peddo-kåta kvinnliga lärare addar sina elever tros vara en viktig orsak till att detta kommer alltmer i ljuset. Kvinnliga förövare får också betydligt lägre straff än manliga för motsvarande brott. Bland annat därför hör tråden hemma i jämställdhet och diskriminering. Hyckleriet är omfattande.
Senast redigerad av WordWarrior 2026-04-29 kl. 23:32.
Citera
2026-04-29, 23:36
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Jag tror inte pojkar tar lika mycket skada och oftast ingen skada alls i den åldern.

Det finns inga belägg för att pojkar tar mindre skada eller att flickor tar mer skada. Det är simpel hederskultur.
Citera
2026-04-30, 08:31
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det finns inga belägg för att pojkar tar mindre skada eller att flickor tar mer skada. Det är simpel hederskultur.

Det räcker med lite sunt förnuft.

Vad har det med hederskultur att göra?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här