2026-04-25, 11:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Alltså, satan i helvete vad dom måste ha luktat illa.

Sjömän kunde dricka Floridavatten om det inte fanns något annat - 80%

https://m.media-amazon.com/images/I/51YiRQiFcNL._AC_SL1000_.jpg

Används annars till ritualer och doftvatten.

Om andra märker det... ja.

Citat:
Ah, du vet jag är ju med i en västindisk religion: vi använder det här vattnet.
Citera
2026-04-25, 12:17
Medlem
godboys avatar
Även ättiksprit https://kavli.se/produkt/perstorp-attika-24/ säljes ju i alla vanliga matbutiker. Jag hjälpte för några år sen till med att röja ut en alkoholists lägenhet och vi fann just ättikspritflaskor i ansedd mängd där. Så de som är riktigt i skiten dricker vad som helst.

Jag jobbar ju på sjukhus bland annat och det händer då och då att det försvinner handsprit och ytdesinfektion från allmänna utrymmen
Citera
2026-04-25, 14:59
Medlem
Du kan göra alkohol av jäst, socker och vatten.
Citera
2026-04-25, 16:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Om jag inte minns fel innehåller Listerine 20% alkohol men det är inget man vill dricka.

Det är iallafall gjort för att man ska ha det i munnen. Hellre det än handsprit. Om man är desperat. Fast handsprit är ju starkare.
Citera
2026-04-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Om jag inte minns fel innehåller Listerine 20% alkohol men det är inget man vill dricka.

Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är iallafall gjort för att man ska ha det i munnen. Hellre det än handsprit. Om man är desperat. Fast handsprit är ju starkare.

Jag hade undvikit Listerine iallafall.
Citat:
Toxic Ingredients
Beyond alcohol, Listerine contains other ingredients not intended for ingestion:

Essential Oils (Menthol, Thymol, Eucalyptol): Can cause gastric pain and, in extreme doses, central nervous system depression.

Methyl Salicylate: Can lead to salicylate poisoning, resulting in ringing in the ears, brain swelling, or cardiac arrest.

Fluoride: If present, can cause nausea, vomiting, and in chronic cases, kidney damage.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0278691512007296
Citera
2026-04-25, 17:39
Medlem
på macken kan man köpa t-röd. Smakar förjävligt men får jobbet gjort. Men det är viktigt att det står kemetyl på den, annars kan den innehålla 2propanol.
Citera
2026-04-25, 18:05
Medlem
SportquattroS1s avatar
Det är ett vanligt stöldbyte för alkisar. Har för mig att det utöver vanilj även fanns saffran och någon essens till med runt 35% alkohol i välsorterade butiker.
Citera
2026-04-25, 19:07
Medlem
rovmuns avatar
Kan du inte även köpa övermogen frukt den innehåller alkohol också men förmodligen blir det billigare.
Citera
2026-04-25, 19:48
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man.down
på macken kan man köpa t-röd. Smakar förjävligt men får jobbet gjort. Men det är viktigt att det står kemetyl på den, annars kan den innehålla 2propanol.

Alkisar shottar ju aceton och handsprit också , gissa försten varför det går att köpa isopropanol lite överallt.

Fungerar oxå , dubbelt så toxiskt som etanol och ger värdelös domnade fylla för brukarna
Citera
2026-04-25, 19:56
Medlem
Lukas-s avatar
Tacka vet jag Systembolaget!
Citera
2026-04-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf

Så vill du ha schnapps söndag kväll med lite vanilj smak, då har Coop det.

Ytterst mycket vaniljsmak vill jag påstå.
Citera
2026-04-25, 22:26
Medlem
immenhusens avatar
Det är ingen åldersgräns på T-Röd heller, om du nu inte visste det.

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in