2026-04-23, 19:23
Medlem
EggBoxJuans avatar
13 år sedan originalets release får vi nu Assassin's Creed Black Flag Resynced.
Totalt omarbetat i Anvils grafikmotor.
Spelet har nya quests och ny karaktärer tillagda men har skippat multiplayer DLC´t Freedom Cry och fokuserar helt på single player-upplevelsen.

Citat:
This remains a solo adventure and character-driven experience. It is not an RPG. The focus stays on how you play, and how you explore the world."

Även combat är omarbetat och sägs likna mer det moderna parry systemet från senare delar av AC.

Jag själv fastnade aldrig i originalet men är väldigt taggad över vad jag ser här och det blir ett givet köp för mig.
Man minns dock att många spelare älskade originalet.

Trailer och genomgång:
https://www.youtube.com/watch?v=7hkFaTypP1Q
Citera
2026-04-23, 19:54
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
13 år sedan originalets release får vi nu Assassin's Creed Black Flag Resynced.
Totalt omarbetat i Anvils grafikmotor.
Spelet har nya quests och ny karaktärer tillagda men har skippat multiplayer DLC´t Freedom Cry och fokuserar helt på single player-upplevelsen.

Även combat är omarbetat och sägs likna mer det moderna parry systemet från senare delar av AC.

Jag själv fastnade aldrig i originalet men är väldigt taggad över vad jag ser här och det blir ett givet köp för mig.
Man minns dock att många spelare älskade originalet.

Trailer och genomgång:
https://www.youtube.com/watch?v=7hkFaTypP1Q

Fy fan vad jag är trött på spelremakes!
Allt för att ligga på latsidan och mjölka pengar.
Citera
2026-04-23, 20:00
Avslutad
Kommer Henry Rollins vara med i spelet?
Citera
2026-04-23, 21:17
Medlem
Fantens avatar
Personligen tycker jag att fightmekanismen var peak i Black Flag men visst, ett 'souls-liknande' system skulle nog kunna funka. Annars gillade jag också hur det fungerade i Syndicate och.. eh, det i Paris vad det nu heter. Dom moderna 'rpgernas' (and I'm using that term lightly) fightingmekanism ger jag inte mycket för. Men. Jag har bara spelat det första så det kanske blir bättre.

Jag passade på att installera om Black Flag för att se om det höll sig i i alla fall 60 FPS med mitt nya grafikkort och det gjorde det ju, men det är många saker som känns rejält gamla i det.

Jag är kluven. Jag har inget emot den här remastern per se, men jag hade hellre fortfarande sett att man gjorde Sid Meiers' Pirates! i Anvil. Eller ja, det går bra om det är in all but name. Men liksom mer ett äventyr/piratsimulator där man kan bedriva fredlig handel och vara piratjägare om man så vill. Inte som Windrose som precis kom ut, som verkar vara ännu ett crafting/survival.

Hur som helst kommer det här så klart fildelas och om det visar sig vara helt okej så blir det köp så fort priset är lite mer rimligt. 695 för ett i grunden gammalt spel är inte okej. Särskilt inte eftersom jag inte vet om det kommer att vara lika roligt som originalet. Det är trots allt en bra power fantasy.
Citera
2026-04-25, 20:59
Medlem
Hrass avatar
Black Flag är det enda AC jag varit sugen på, men missade det när det kom och nu ser det så där halvgammalt ut att man blir avtänd på det.

Hoppas det blir bra, men remasters brukar kännas off. Bra grafik men man märker att spelets grundfunktioner är... alldeles för grunda. Typ som Oblivion-remastern. Tar 5 minuter innan man kommer på att "just det, så här var spel för 20 år sedan".
Citera
2026-04-25, 21:46
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Black Flag är det enda AC jag varit sugen på, men missade det när det kom och nu ser det så där halvgammalt ut att man blir avtänd på det.

Hoppas det blir bra, men remasters brukar kännas off. Bra grafik men man märker att spelets grundfunktioner är... alldeles för grunda. Typ som Oblivion-remastern. Tar 5 minuter innan man kommer på att "just det, så här var spel för 20 år sedan".
Jag tycker framför allt att det är grafiken som känns daterad, men jag har alltid gillat hur dom riktiga AC-spelen spelas och tycker inte att man kan förändra det särskilt mycket. Det är ganska många saker som går lite på autopilot men det är liksom en serie powerfantasier och då tycker jag att det är okej att klättermekaniken inte är så otroligt djup. Cairn har en riktigt trevlig klättermekanik men i det så är det just det spelet handlar om - att klättra. AC handlar om att vara en bad ass lönnmördare typ.
Citera
2026-04-26, 20:55
Medlem
towbs avatar
Har spelat sen Origins så ska bli kul att testa det här. Var väldigt missnöjd med Shadows, spelade inte ens klart, så är rätt sugen på ett nytt äventyr.
Citera
2026-04-26, 22:14
Avslutad
Kommer denna upplaga till switch 2? Är lite bekymrad över denna konsoler prestation för våra spel efter att 007 spelet senarelagts. Det brukar vara dåligt tecken på hur en konsol hänger med i tiderna tyvärr.

Otroligt trist att skippa multiplayer. AC är känt för att ha haft förvånansvärt bra multiplayer igenom tiderna.
Citera
2026-04-28, 11:36
Medlem
EggBoxJuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Har spelat sen Origins så ska bli kul att testa det här. Var väldigt missnöjd med Shadows, spelade inte ens klart, så är rätt sugen på ett nytt äventyr.
Jag gillade de första delarna när de släpptes men de känns för daterade för mig idag.
Shadows var för mig extremt tråkigt jämfört med storheter som Odyssey och Origins vilka jag hoppas Resynced liknar mer.
Citera
2026-04-28, 12:06
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Jag gillade de första delarna när de släpptes men de känns för daterade för mig idag.
Shadows var för mig extremt tråkigt jämfört med storheter som Odyssey och Origins vilka jag hoppas Resynced liknar mer.
Då kommer du nog att bli besviken. Som jag förstår det så är det eventuellt bara stridsmekaniken som är från RPG Creed.
Citera
2026-05-06, 23:29
Medlem
Tråkigt ändå att man skippar multiplayer då det var rätt skoj :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här