2026-04-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenejag
Instämmer

Måns har inte det typ av utseende som åldras med värdighet. Han kommer knappast bli snyggare med åren
Citera
2026-04-25, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Måns har inte det typ av utseende som åldras med värdighet. Han kommer knappast bli snyggare med åren
Det stämmer han kommer att likna sin far , fast med den skillnaden att kommer ha en ännu tydligare näsa som påminner om en viss religion utan att gå närmare in på de , ett typiskt vanligt invandrar utseende , de som fikar på dagtid och ingen tar notis om https://www.hant.se/noje/carola-i-hemligt-mote-med-mans-zelmerlows-pappa/5131796
Citera
2026-04-25, 15:31
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det stämmer han kommer att likna sin far , fast med den skillnaden att kommer ha en ännu tydligare näsa som påminner om en viss religion utan att gå närmare in på de , ett typiskt vanligt invandrar utseende , de som fikar på dagtid och ingen tar notis om https://www.hant.se/noje/carola-i-hemligt-mote-med-mans-zelmerlows-pappa/5131796
Exakt likadana öron, hårfäste och näsor. Inte några snyggingar direkt..
Senast redigerad av ziggarillen 2026-04-25 kl. 15:36.
Citera
2026-04-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Exakt likadana öron och näsor. Inte några snyggingar direkt..
De är sant , kvinnorna har sett nåt som andra inte ser , det är som vanligt kändisskap etc , man vill ha vad andra vill ha , hade han inte varit känd hade han aldrig fått Ciara eller alla andra ligg
Citera
2026-04-25, 15:40
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
De är sant , kvinnorna har sett nåt som andra inte ser , det är som vanligt kändisskap etc , man vill ha vad andra vill ha , hade han inte varit känd hade han aldrig fått Ciara eller alla andra ligg
Nej, det tror inte jag heller. Har alltid tyckt att det där ständiga flinandet känns falskt också. Och överdrivet med råge.
Citera
2026-04-25, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nej, det tror inte jag heller. Har alltid tyckt att det där ständiga flinandet känns falskt också. Och överdrivet med råge.
Men utseendet är så klart inte allt ! man kan ha andra fördelar , men nu framkom det ju med all tydlighet att det gällde inte Måns !
Citera
2026-04-25, 15:51
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjatmorbror
Enligt stämningen ska MZ den 23 april ha anmält till Försäkringskassan att hans barn hade flyttat till Sverige sen hösten 2025.
I samband med att MZ anmälde till Försäkringskassan att barnen var i Sverige så ska myndigheten ha informerat honom om att han kan göra sig "skyldig till brott om han lämnar oriktiga eller ofullständiga uppgifter eller inte meddelar Försäkringskassan när uppgifterna ändras."

Enligt Expressen påstår MZ att han inte hade koll på Försäkringskassan och barnbidraget

Han hade alltså koll på Försäkringskassan den 23 april.
Men inte några veckor senare när barnen var tillbaks i UK.

Visst, en kris.

Men till slut ska han i september ha anmält till Skatteverket att barnen var utflyttade. Inte heller då anmälde han detta till Försäkringskassan.
Det var Skatteverket alltså som informerade Försäkringskassan om att barnen inte bodde i Sverige under den period då MZ hade mottagit barnbidrag. (Källa: stämningen).

Hanteringen känns väl ungefär lika undermålig som när MZ i egenskap av arbetsgivare inte såg till att arbetstagaren LW från tredjeland hade ett korrekt arbetstillstånd.
Och där brast det väl redan hösten 2024? Var det skärmfritt för MZ redan då, hela hösten 2024 och tidigt 2025?

Men sen blev det aktivitet med skärm ett tag i maj 2025 när han ansökte om serveringstillstånd?

Hänger inte riktigt med i det här med MZ:s skärmvila.

Jätteintressant! Går det att få se stämningen?

Jag får inte riktigt tidslinjen att gå ihop. Hösten 2025, ska det kanske vara hösten 2024? Och den 23 april är i så fall år 2025? Jag fattar heller inte vilken tidsperiod som ska ha blivit fel? Beloppet var väl nånting på 10.000 kr?

Håller för övrigt med om att det verkar finnas en trend här av slarvighet. Lite av "jag är så bra, så jag behöver inte bry mig om alla små larviga regler som samhället har".
Citera
2026-04-25, 16:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Jätteintressant! Går det att få se stämningen?
Postar inte så gärna stämningen. Mål nr är B 2648-26.
Citat:
Jag får inte riktigt tidslinjen att gå ihop. Hösten 2025, ska det kanske vara hösten 2024?
Ja, det blev fel årtal. Det ska såklart vara hösten 2024.
Citat:
Och den 23 april är i så fall år 2025?
Ja. 23 april 2025.
Citat:
Jag fattar heller inte vilken tidsperiod som ska ha blivit fel? Beloppet var väl nånting på 10.000 kr?
Enligt stämningen utbetalades felaktigt bidrag för perioden juni, juli, augusti och september - utbetalningarna skedde i augusti och september.
Citat:
Håller för övrigt med om att det verkar finnas en trend här av slarvighet. Lite av "jag är så bra, så jag behöver inte bry mig om alla små larviga regler som samhället har".

Senast redigerad av Tjatmorbror 2026-04-25 kl. 17:15.
Citera
2026-04-25, 17:22
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjatmorbror
Postar inte så gärna stämningen. Mål nr är B 2648-26.

Ja, det blev fel årtal. Det ska såklart vara hösten 2024.

Ja. 23 april 2025.

Enligt stämningen utbetalades felaktigt bidrag för perioden juni, juli, augusti och september - utbetalningarna skedde i augusti och september.

Tack för svar! Respekterar absolut att du inte lägger ut stämningen i sin helhet. Skriv gärna lite mer, det är som sagt intressant att få omständigheterna klart för sig.

Har jag fattat detta korrekt? Rätta mig gärna om jag har fel. Ansökan om skilsmässa inkommer i mars 2025. I april kommer MZ på att han kan få barnbidrag och han ansöker därför om detta (gissningsvis i tron att han ska kunna behålla barnen själv i Sverige). I maj beslutas att barnen ska bo i Storbritannien med mamma. MZ överklagar i två omgångar, men får avslag. Ansökan om barnbidrag ligger dock kvar och när Skatteverket får veta (hur och när?) att barnen inte längre bor i Sverige så flaggar man till Försäkringskassan som i sin tur meddelar MZ att felaktiga bidrag betalats ut och han betalar då tillbaka beloppet. Tyvärr är dock hans slarv brottsligt och han åtalas därför nu.

Stämmer den beskrivningen?

Jag har inte så bra koll på den gode MZ som vissa andra har, men det känns onekligen som om det finns något slags personlighetsdrag här som gör att han gärna töjer på sina rättigheter lite för långt mellan varven. Hittade den här intressanta artikeln, vars innehåll jag inte kände till innan:

https://www.nj.se/nyheter/kand-artist-f%C3%B6rlorar-strid-med-skatte-verket-%C3%A5beropat-vardeutlatande-overtygade-inte-
Citera
2026-04-25, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Tack för svar! Respekterar absolut att du inte lägger ut stämningen i sin helhet. Skriv gärna lite mer, det är som sagt intressant att få omständigheterna klart för sig.

Har jag fattat detta korrekt? Rätta mig gärna om jag har fel. Ansökan om skilsmässa inkommer i mars 2025. I april kommer MZ på att han kan få barnbidrag och han ansöker därför om detta (gissningsvis i tron att han ska kunna behålla barnen själv i Sverige). I maj beslutas att barnen ska bo i Storbritannien med mamma. MZ överklagar i två omgångar, men får avslag. Ansökan om barnbidrag ligger dock kvar och när Skatteverket får veta (hur och när?) att barnen inte längre bor i Sverige så flaggar man till Försäkringskassan som i sin tur meddelar MZ att felaktiga bidrag betalats ut och han betalar då tillbaka beloppet. Tyvärr är dock hans slarv brottsligt och han åtalas därför nu.

Stämmer den beskrivningen?

Vissa saker du skrev stämmer nog. Men där finns detaljer:

Barnbidrag:
1. Man behöver inte ansöka om barnbidrag, det betalas normalt ut automatiskt.
2. Om man flyttar till Sverige från utlandet behöver man anmäla uppgifter till Försäkringskassan, som därefter betalar ut barnbidrag om man är behörig.
3. Den 23 april, enligt stämningsansökan, anmälde MZ till Försäkringskassan att barnen vistades i Sverige.

Barnens hemvist:
3. Tingsrätten slog fast att barnens hemvist i mars 2025 var i UK.

Skatteverket:
4. Enligt stämningen var det MZ själv som i september 2025 anmälde till Skatteverket att barnen inte längre fanns i Sverige.

Försäkringskassan:
5. Ja, enligt stämningen rapporterade Skatteverket till Försäkringskassan att barnen inte längre vistades i Sverige.

Skilsmässan:
6. Ja, ansökningarna om skilsmässa inkom i mars 2025, både i UK och ansökan i Sverige.

Citat:
Jag har inte så bra koll på den gode MZ som vissa andra har, men det känns onekligen som om det finns något slags personlighetsdrag här som gör att han gärna töjer på sina rättigheter lite för långt mellan varven. Hittade den här intressanta artikeln, vars innehåll jag inte kände till innan:

https://www.nj.se/nyheter/kand-artist-f%C3%B6rlorar-strid-med-skatte-verket-%C3%A5beropat-vardeutlatande-overtygade-inte-

Ja, det där målet är intressant. Funkade inte att anmäla att tomten skulle vara värd endast 100.000 kr - vilket Skatteverket (och domstolarna) ansåg vara långt under marknadsvärdet. Så kvarskatten i den frågan blev väl närmare en halv miljon kr.

Skärmvilan
Jag skrev ju om "skärmvilan" som MZ hänvisade till när det gäller Försäkringskassan. Och det var nog en svår tid.

Arbetstillstånd - arbetsgivarens ansvar
Men i hemvistmålet framkom, både i förhör och av handlingar, att arbetsgivaren (dvs MZ) inte hade sett till att hans anställa barnflicka / assistent hade det nödvändiga arbetstillståndet. Det är arbetsgivarens ansvar att se till att en anställd från tredje land har ett sånt arbetstillstånd.
Trots att MZ inte hade sett till att personen hade arbetstillstånd, så framhölls det ändå från MZ:s sida, hur viktigt det för barnen med den här anställda personen - som saknade tillstånd att arbeta.
Om det nu var så viktigt: varför togs inte detta arbetsgivaransvar i rätt tid? Ansökan om arbetstillstånd skulle ha gjorts mer än ett halvår innan förhandlingen i Stockholm.

Frågan är om underlåtenheten från arbetsgivaren sidan (att inte se till att det fanns ett arbetstillstånd) kan betraktas som misstanke om brott mot utlänningslagen?

Så ja, det förekommer en del misstag. Slarv eller nonchalans eller vad det nu beror på.
Men allt kan nog inte förklaras med tillfällig skärmvila?

Och, MZ ansökte ju som sagt var om serveringstillstånd i maj 2025, gissningsvis en digital ansökan (online).
Citera
2026-04-25, 19:27
Avstängd
Det här har urartat till någon form av inbördes beundran. Ni sitter väl som i-----s på era kammare, skriver här 24-7 och beundrar vad ni ser i er egna speglar?

Detta är ingen skvallertråd om Måns Zelmerlöv längre....Det är ren och skär mobbning och att ni får fortsätta ösa "all skit" över honom kan man inte förstå.

Det är absolut inget fel på MZ 's utseende. Han har ff utseendet med sig.

Det är väl i a f tur vi alla tycker olika och att vi dessutom är olika. Hade alla sett likadana ut, hur kul hade det varit?

Har ni skrivit ngt om Mohamsson? Arbetade i Jordanien i ett år och debiterade för utförda uppdrag samtidigt i Gbg. Tror det rörde sig om 106' kronor. Och det var medvetet gjort.....

Har ngn av er aldrig renoverat svart? Målning, tapetsering, byten av kök mm. Jag har....då skulle jag bli åtalad för det. Tror vi pratar om miljoner människor i vårt avlånga land som gjort det.

(Misstag kan man göra som nu med MZ o barnbidrag. Han behöver ju inte hlr pengarna.....)
Citera
2026-04-25, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Det här har urartat till någon form av inbördes beundran. Ni sitter väl som i-----s på era kammare, skriver här 24-7 och beundrar vad ni ser i er egna speglar?

Detta är ingen skvallertråd om Måns Zelmerlöv längre....Det är ren och skär mobbning och att ni får fortsätta ösa "all skit" över honom kan man inte förstå.

Det är absolut inget fel på MZ 's utseende. Han har ff utseendet med sig.

Det är väl i a f tur vi alla tycker olika och att vi dessutom är olika. Hade alla sett likadana ut, hur kul hade det varit?

Har ni skrivit ngt om Mohamsson? Arbetade i Jordanien i ett år och debiterade för utförda uppdrag samtidigt i Gbg. Tror det rörde sig om 106' kronor. Och det var medvetet gjort.....

Har ngn av er aldrig renoverat svart? Målning, tapetsering, byten av kök mm. Jag har....då skulle jag bli åtalad för det. Tror vi pratar om miljoner människor i vårt avlånga land som gjort det.

(Misstag kan man göra som nu med MZ o barnbidrag. Han behöver ju inte hlr pengarna.....)
Om man ser på allt som har framkommit nu så tror jag inte längre att det handlar om ett misstag. Det är uppenbart att MånsPetter tänjer på regler och lagar. Summorna verkar inte spela någon roll, han verkar helt enkelt tycka att han förtjänar fördelar före andra. Jag undrar om hans föräldrar har uppfostrat honom till en översittare och gett honom en allt för grandios självbild. Han verkar vara väldigt egenkär och egoistisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in