2026-04-25, 10:04
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Om du går och pratar med dem så får du vara beredd på att de kommer att kräva att du betalar för "skydd" om de ska låta sin son vara.

Är dessa gängmedlemmar i den lägre hierarkin hos gänget så tror jag den bästa lösningen är att ligga lågt och hoppas att de tröttnat/glömmer bort din son. De längst ner lever ofta i nuet och glömmer bort småpotatisar om man bara ligger lågt.
Citera
2026-04-25, 10:11
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Plocka ungen och ge honom ett kokstryk. Efter kokstryket förklarar du att du inget anmäler om han inte kastar handgranater.

Kan funka, var inte rädd för småglin.

Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Ja det hade jag om dom inte lämnade mitt barn ifred.
Jag hade även gett dem stryk om det inte fanns någon annan utväg.

Du och ditt barn blir utsatta enbart pga att du tillåter det.
Väx upp och bli en man

Kvinnor ger i regel inte folk ”ett kok stryk”. Det kan också vara svårt för kvinnor att ”växa upp och bli en man”.
Citera
2026-04-25, 10:20
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Kvinnor ger i regel inte folk ”ett kok stryk”. Det kan också vara svårt för kvinnor att ”växa upp och bli en man”.
Sorry för jag inte identifierade Hemligearne85 som en kvinna. Arne brukade vara en man i min värld.
Citera
2026-04-25, 10:21
Medlem
LKKINGENs avatar
Håll ut, Uffe har lovat han ska utrota gängen efter nästa val..

Enda sättet att komma åt dessa individer är att helt anonymt försvinna dem, kidnappa och dränk sen lös upp i syra eller något, inga spår inga misstänka och inget polisen lägger resurser på.
Citera
2026-04-25, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Antog att det va en man.
Det är inte omöjligt att det kan fungerar med en kvinna som är riktigt förbannad
Även om dagens smågangsters kanske inte drar sig för att ge sig på kvinnor i samma utsträckning som normala män.
Men att prata med föräldrarna kan fungera.
Och som jag skrev 1 ggn är ingen ggn men fortsätter det så måste man agera på något sätt
Citera
2026-04-25, 10:30
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligearne85
Vet namn och adress på fanskapet men sonen vill inte att jag anmäler, för att då fattar fanskapet att han berättat.

Vill inte ha en handgranat mot vårt hem eller att han ska råka illa ut.

Hur fan ska man agera?

Du skulle ju kunna ringa polisen anonymt och fråga om råd eller garantier. Enligt dom så kan dom hjälpa med flytt. Gissar att förövarna redan tagit bild på hans legitimation eller liknande och att de sprids i slutna grupper. De är så de brukar gå till. För då är man inte säker någonstans längre. Men flytta utomlands är väl rådet eller ta hjälp av polis. De är dom två alternativ som finns.
Citera
2026-04-25, 10:41
Medlem
Ni får skylla er själva då ni röstat hit skiten
Citera
2026-04-25, 10:51
Medlem
Undrar om det lille ättelägget berättat exakt allt för sin förälder?
Citera
2026-04-25, 10:56
Medlem
Citat:
Han bevittnade inget brott. Var bara på fel plats…
Låt mig gissa, ditt barn var delaktig och nu försöker ni ”rädda” situationen?
Citera
2026-04-25, 11:02
Avslutad
Citat:
Prata med någon som är beväpnad? Eh, nej
Hade du gjort det?

Vet du vem det är så ligg på lurpass utanför blattens bostad under mörkrets timmar. Slå sönder en arm eller ett ben och förklara att du kommer från ett större gäng än lillblattens. Överfaller du bakifrån med ett kraftigare tillhygge så är det omöjligt att misslyckas om du har is i magen.

Kör så det ryker, visa att du har nötter!
Citera
2026-04-25, 12:02
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dogsoldier
Vet du vem det är så ligg på lurpass utanför blattens bostad under mörkrets timmar. Slå sönder en arm eller ett ben och förklara att du kommer från ett större gäng än lillblattens. Överfaller du bakifrån med ett kraftigare tillhygge så är det omöjligt att misslyckas om du har is i magen.

Kör så det ryker, visa att du har nötter!
I övrigt dåligt tips "min pappa är starkare än din pappa" plocka ledaren och spöa skiten ur honom .
Sonen vet vem ledaren är, ofta en som håller sig i bakgrunden. Där det kommer ifrån är där man skall slå. Slå ut kanonmaten är verkningslöst.

Enligt någon ovan var ju TS en kvinna, kanske inte så lätt men har sonen ingen pappa?
Senast redigerad av Onanikrem 2026-04-25 kl. 12:07.
Citera
2026-04-25, 12:03
Medlem
Crabbofixs avatar
om sonen varit på fel plats vid fel tillfälle och sett nåt han inte ska och fått ett hot typ "skvallrar du då dödar vi dig" ja då är det väl inget man behöver göra åt det?

annat än att man låter bli att skvallra och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in