2026-04-25, 07:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Det är ett märkligt resonemang från din sida, hur kan snatteri väga tyngre än fortkörning? Jag har då aldrig hört om någon som dött för att det snattats ett kinderägg på ICA men folk dör varje dag p.g.a fartdårar.
Ringa stöld hamnar i brottsregistret (läs lexbase). Det gör inte en fortkörning om man godtar strafföreläggande. Stöld är nästan alltid en medveten handling medan fortkörning kan vara omedveten och bero på ouppmärksamhet. Har själv åkt på flera fortkörningar men aldrig så jag tappat körkortet. Har aldrig stulit (mer än någon kulspetspenna man råkat stoppa på sig på jobbet) Stöld är mycket grövre än fortkörning för det är nästintill alltid är en medveten handling. (Undantaget arga snickar-snattaren då)
Har också missat i självscanningen men då var det en kryddburk, en annan gång en paprika och inte tre biffar. Blev inte anmäld.
Citera
2026-04-25, 07:51
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Exotiska såser, pokemon samt blöjor.

Själv då?
Arbetat ett helt liv och betalt skatt i Sverige. tror jag bidragit med mer än jag tärt. Samhället började gå utför när vi började med importen.
Citera
2026-04-25, 08:06
Medlem
Hegamons avatar
Är det verkligen någon som bryr sig om tre fortkörningar, jag gör det inte. Jag struntar högaktningsfullt om han fått tre fortkörningsböter. Ja, visserligen indier på Youtube dom kan ju köra fort men ffs! I landet våldtas, rånas och begås så mycket brott, 1 miljon brott anmäls varje år.

Det låter som Migrationsverket tagit hjälp av AI och så paragrafrids lagar och regler utan att någon människa hinner fråga är det här rimligt?

Detta är löjeväckande. Svensson, ni står på tur, ni kommer äta upp skrattet när ni själva drabbas av paragrafrytteri.
Citera
2026-04-25, 08:10
Medlem
Jagdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Hans affär gjorde 13 000 kr i vinst för 2024, vilket är det senaste året vi kan se.

Det är ju över 1000 kr i månaden!

Ja vinst efter allting, inkl lön. Verkligen inte alla som kan ta ut löner så fort efter start, inkl extremt många svenskar.

Jag skulle klassa dem som framgångsrika. Du måste skilja på FRAMGÅNGSrik och PENGArik. Du är medveten att dem har tagit ut lön på 591 961 kr och bidragit till statens kassa och har säkert ett bra liv där dem bor?

Men du kikade bara säkert fort och sket i att öppna den detaljerade PDFen på allabolag.se eller vilken sida du nu använde.

Du förstår att dem ex skulle kunna ta mindre lön och då få mer resultat på sista raden och faktiskt kunna få ner skatter genom utdelningar (enbart 20% på vissa summor) men nej det gjorde dem inte.
Citera
2026-04-25, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Tre st fortkörningsböter på tre år.
Jag har en enda på 27år.

Skicka ut idioterna! De kör bevisligen fortfarande bil som man hör i Indien.
De har ingenting i Sverige att göra.
Jag håller med, jag har inte fått en enda fortkörningsböter på +40 år. Och jag kör som vanligt folk, det vill säga inte alltid under hastighetsgränsen. Varför en utländsk medborgare nödvändigtvis ska behöva vara en trafikfara i Sverige är en gåta för mig.
Citera
2026-04-25, 08:24
Medlem
Tropicalss avatar
Finns inget fel i detta. Att han åkt fast tre gånger på tre år betyder helt garanterat att han alltid kör alldeles för fort och tar stora risker. Svenskar som gör detta är också dumma i huvudet men tyvärr är det ju svårare att sparka ut dem. Men en idiot mindre är ju alltid välkommet.
Citera
2026-04-25, 08:29
Medlem
Kalaskula544s avatar
Hur ser det ut inom deras anställda? Anställer dom svenskar eller är det endast indier dom anställer?

Förövrigt så tycker jag det är rätt. Hem med dom.
Citera
2026-04-25, 08:33
Medlem
Mad monks avatar
När verkställs utvisningen jag vill ha något att fira.
Citera
2026-04-25, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Besök it avdelningen på Ikea Helsingborg. Indier är den största gruppen invandrare i kommunen.

Tänk på det när du besöker ikea... utan indierna hade du fått betala mer för Billy och Dvala..

IKEAs buggiga e-tjänster som inte fungerar halva tiden påverkar inte priset på deras möbler, iaf inte till det lägre.
Citera
2026-04-25, 08:41
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin
IKEAs buggiga e-tjänster som inte fungerar halva tiden påverkar inte priset på deras möbler, iaf inte till det lägre.

Behöver ikea 200 programmerare med kompetens blir det nog enklare ta dessa från Indien än hitta dem i Sverige.
Citera
2026-04-25, 08:43
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrankFrebin

Det han skriver är dessutom felaktigt och fullständigt absurt.
Citera
2026-04-25, 08:45
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Behöver ikea 200 programmerare med kompetens blir det nog enklare ta dessa från Indien än hitta dem i Sverige.

Idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in