2026-04-24, 17:09
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Men Google uppfanns utav en ryss. Sergey Brin, Сергей Михайлович Брин, inte av indier.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sergey_Brin
Jag vet inte hur du tänker nu men visa gärna vart jag skrivit att en indier uppfunnit google

Jag sa det är nästan bara indier som jobbar på google just nu och de anställer bara andra indier, är det verkligen så svårt läsa och förstå? eller har cebreral pares?
Citera
2026-04-24, 17:19
  #74
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Jag vet inte hur du tänker nu men visa gärna vart jag skrivit att en indier uppfunnit google

Jag sa det är nästan bara indier som jobbar på google just nu och de anställer bara andra indier, är det verkligen så svårt läsa och förstå? eller har cebreral pares?

Ditt namn såg "sovjetiskt" ut, ungefär som ryssen som uppfann Google..
Men det är sant att Google har många indier anställda.
Citera
2026-04-24, 17:22
  #75
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
är enig Indien kan ge varje land i värden en miljon indier och ändå ha en miljard indier kvar i indien.

Finns fler exempel kanda där har de spridit sig som en sjukdom med, samt att de har tagit över hela google det är i princip bara indier som jobbar där då de endast anställer andra indier.

Sverige har ju skrivit under avtal med indien nu att hur många indier som helst ska få komma hit och studera blir ganska intressant se när de tar över alla våra högskolor och universitet, eller inte
Min dotter pluggade tidigare på BTH. Lätt att komma in där? Satt en grupp med 30 indier dygnet runt i studierummen, hon trodde nog de pluggade, men en svensk borde pluggat där istället.

Här film jag såg nyss, om hur indier väller in på tyska högskolor. Extremt höga avgifter som de sedan måste jobba ihop som foodora varje helg. Tyska hitte-på-högskolor utnyttjar dem och tar bra betalt och ger medelmåttig undervisning på distans.
https://www.youtube.com/watch?v=Uv5luvQ3Mtg
Nä, globalism med fri flytt av människor kommer att förbjudas från de fyra folkrikaste länderna.
Citera
2026-04-24, 17:22
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ditt namn såg "sovjetiskt" ut, ungefär som ryssen som uppfann Google..
Men det är sant att Google har många indier anställda.
Som så många andra på forumet använder jag inte mitt riktiga namn förstår du, Och Fedor Emelianenko är en väldigt känd rysss jag såg upp till som ung.

Svar ja Indier har tagit över Google helt och hållet och håller på i kanada och tydligen australien med.

Nu har de blivit lovade av sverige att vi ska ta emot så många studerande ifrån indien vi kan.

Man ska som sagt ha i åtanke indien kan skicka en miljon människor till alla länder i värden och ändå ha stadigt en miljard indier kvar i indien.

Det här är deras taktik ta över värden
Citera
2026-04-24, 17:31
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Min dotter pluggade tidigare på BTH. Lätt att komma in där? Satt en grupp med 30 indier dygnet runt i studierummen, hon trodde nog de pluggade, men en svensk borde pluggat där istället.

Här film jag såg nyss, om hur indier väller in på tyska högskolor. Extremt höga avgifter som de sedan måste jobba ihop som foodora varje helg. Tyska hitte-på-högskolor utnyttjar dem och tar bra betalt och ger medelmåttig undervisning på distans.
https://www.youtube.com/watch?v=Uv5luvQ3Mtg
Nä, globalism med fri flytt av människor kommer att förbjudas från de fyra folkrikaste länderna.
Det var på uppdrag garanskning nyligen om pakistanier som kom till sverige på stipendium hoppade av direkt och stannade här och började jobba, i deras studentrum var det överfullt med madrasser på golven bara, det var elektriker som kommit in i bostäderna som slog larm först så det uppdagades.

Man kan ju bara tänka sig vad som händer nu när sverige ingått i avtal med indien om ta emot studerande, det kommer inte finnas en plats kavr för någon svensk student och snart finns inga jobb till oss heller vi blir indianer här som får leva i reservat ellernått.
Citera
2026-04-24, 17:56
  #78
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Sedan 2022 har företagarparet Raja Bindra och Jyotsana Lata drivit livsmedelsbutiker i Älmhult och Lund med stor framgång. Deras verksamhet, som fokuserar på asiatiska produkter, har vuxit stadigt och nyligen startade de även ett importföretag med ensamrätt för stora indiska märken i hela Skandinavien. Trots att de skapat arbetstillfällen och engagerat sig lokalt genom att sponsra föreningar, hotas nu parets framtid i Sverige. Orsaken är att Raja Bindra har fått tre fortkörningsböter under de senaste tre och ett halvt åren, vilket har fått Migrationsverket att ifrågasätta hans rätt till permanent uppehållstillstånd.

Situationen har väckt starka reaktioner i Älmhult, där lokala politiker som Gusten Mårtensson och Jessica Wihlborg öppet kritiserar Migrationsverket. De menar att det är orimligt att utvisa personer som bidrar med stort samhällsvärde på grund av mindre trafikförseelser. Kritiken riktas även mot att myndigheten tycks föregå den nya så kallade "vandellagen", som skärper kraven på klanderfritt levnadssätt från och med juli 2026. Paret själva uttrycker en stor oro för att tvingas lämna det liv och de företag de byggt upp, medan Migrationsverket menar att all form av brottslighet alltid vägs in i deras bedömningar, oberoende av den nya lagstiftningen.

https://www.smalanningen.se/almhult/framgangsrika-foretagare-hotas-av-utvisning-korde-for-fort/

Är det rimligt? Man kan visserligen kritisera honom för hans vandel, att köra för fort och åka fast så pass ofta är inte bra, men, som sagt, är det rimligt sett till helheten? Diskutera.

Din rubrik är medvetet(?) felaktig: Det står INTE att de ska utvisas, bara att de riskerar att bli det. Och det är en viss skillnad...
__________________
Senast redigerad av pestloppan 2026-04-24 kl. 18:28.
Citera
2026-04-24, 18:03
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, tycker inte det är rimligt. Hade han stulit/snattat/ringa stöld en gång hade det varit rimligt att skicka hem. Inte för tre fortkörningar, däremot kanske han borde tänka sig för lite mer när han kör bil? Kanske inte skulle ha körkort alls?
Det är ett märkligt resonemang från din sida, hur kan snatteri väga tyngre än fortkörning? Jag har då aldrig hört om någon som dött för att det snattats ett kinderägg på ICA men folk dör varje dag p.g.a fartdårar.
Citera
2026-04-24, 18:12
  #80
Medlem
Bra att entreprenörer och andra begåvade kastas ut så blir vi fattigare. Bra att klarna, Spotify och alla svenska företag flyttar iväg också. Så att våra hjärndöda ledare och myndigheter låter landet fallera sönder. Blir bara ett packet lågutbildade arbetarklassidioter kvar i det här landet
Citera
2026-04-24, 18:23
  #81
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Jo, det är mer relevant i sammanhanget.

Okey, så ett företag som har hundratals anställda och redovisar negativ vinst bidrar med andra ord inte alls till samhället?

På vilket sätt är vinsten så viktigt för dig huruvida ett företag bidrar till samhället eller ej?
Citera
2026-04-24, 18:25
  #82
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Okey, så ett företag som har hundratals anställda och redovisar negativ vinst bidrar med andra ord inte alls till samhället?

På vilket sätt är vinsten så viktigt för dig huruvida ett företag bidrar till samhället eller ej?
Du förstår det jag skrev tvärtom. Jag instämde med den jag citerade.
Citera
2026-04-24, 18:25
  #83
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Mjaa.. men drygt 1000 kr i månaden är i underkant, väl i underkant. vad tror du företaget bidrar med?

Exotiska såser, pokemon samt blöjor.

Själv då?
Citera
2026-04-24, 18:26
  #84
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldner.Spessart
Du förstår det jag skrev tvärtom. Jag instämde med den jag citerade.

Okey, jag förstår 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in