2026-04-24, 16:38
Medlem
Offerviljas avatar
Jag hatar egentligen min pappa, men när han snart fyller år så ska jag ändå köpa en present till honom. Han grillar och håller på hela tiden och är tillsammans med en kvinna som bara är fyra år äldre än vad jag är. Henne hatar jag som pesten. Hon är helt dum i huvudet. Pappa, mamma, min lillasyster och jag borde ha varit en familj istället tycker jag. Om man ska köpa det lyxigaste köttet som finns - vilket kött ska man då köpa till pappa? Är det AG man ska gå till? Det finns ett australiensiskt wagyukött som ska vara någonting i hästväg. Spanskt kött från rasen rubia gallega ska också vara bra. Kobebiff tror jag inte att han tycker om. Finsk mjölkko gillar han mycket att grilla, men det har han ätit så många gånger förut. ERTH eller Köttfabriken kanske man ska gå till också. Vilket kött är det bästa nötköttet som jag kan ge till min vidriga pappa i födelsedagspresent? Tack till alla som svarar på mitt inlägg!
Senast redigerad av Offervilja 2026-04-24 kl. 16:40.
Citera
2026-04-24, 16:56
Medlem
Till grillning är Entrecote överlägset.Snåla inte på kvaliten.
Citera
2026-04-24, 17:00
Medlem
BiskopBrasks avatar
Hejsan Offervilja
Eftersom du avskyr din pappa och hans fru så skulle jag inte öda fina och dyra köttbitar på dem. Och om han gillar att grilla så köper du två T-bensstekar (underförstått du ska inte vara med och äta dem utan slipper din far och hans fru).

T-benstek är den mest värdelösa styckningsdetaljen som existerar i hela världen; när oxfién är färdig behöver biffen några minuter till, och när sedan biffen är klar är oxfilén överstekt. En värdelös köttbit till en lika värdelös far, om jag förstår dig rätt.
Citera
2026-04-24, 17:00
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Köp lammkött, så kanske han hajar piken.
Min pappa fattar ingenting. Att min högsta önskan i livet är att han ska bry sig om mig går inte in i hans skalle.

Vilket är det finaste och bästa lammköttet? Lamminnerfilé? Vart någonstans köper man det bästa lammköttet?
Citera
2026-04-24, 17:02
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtochstorm
Till grillning är Entrecote överlägset.Snåla inte på kvaliten.
Entrecote är bäst till att steka också. Jag känner nästan ett hat till oxfilé. Ryggbiff är dock okej.
Citera
2026-04-24, 17:02
Medlem
TheJesuits avatar
Håller med föregående att en väl marmorerad entrecote från slaktarn är svårslagen (be att han gör den lite tjockare än normalt, kanske 3 centimeter).

Sedan är det ju förstås lyxigt med en cote de boeuf där en bit av benranglet sitter kvar på köttbiten. Även den skall då vara väl marmorerad och en feting.

Men om du verkligen ogillar din pappas så förstår jag inte gesten. Han kommer ju med denna present tro att du uppskattar situationen, eller?
Citera
2026-04-24, 17:05
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiskopBrask
Hejsan Offervilja
Eftersom du avskyr din pappa och hans fru så skulle jag inte öda fina och dyra köttbitar på dem. Och om han gillar att grilla så köper du två T-bensstekar (underförstått du ska inte vara med och äta dem utan slipper din far och hans fru).

T-benstek är den mest värdelösa styckningsdetaljen som existerar i hela världen; när oxfién är färdig behöver biffen några minuter till, och när sedan biffen är klar är oxfilén överstekt. En värdelös köttbit till en lika värdelös far, om jag förstår dig rätt.
Tack för ditt svar! Du skulle träffa honom, han är inte snäll alls. Jag skulle dock ändå vilja köpa ett kött till honom som är bra.
Citera
2026-04-24, 17:08
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Min pappa fattar ingenting. Att min högsta önskan i livet är att han ska bry sig om mig går inte in i hans skalle.

Vilket är det finaste och bästa lammköttet? Lamminnerfilé? Vart någonstans köper man det bästa lammköttet?
Jag hade en oneliner, jag körde den. Kan ingenting om kött, sorry
Citera
2026-04-24, 17:10
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag hade en oneliner, jag körde den. Kan ingenting om kött, sorry
Jag fattade vad du menade. Rolighetsbetyg på ditt inlägg: 7/10.
Citera
2026-04-24, 17:11
Medlem
Offerviljas avatar
Vilken är den bästa köttbutiken i Stockholmstrakten?
Citera
2026-04-24, 17:32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag fattade vad du menade. Rolighetsbetyg på ditt inlägg: 7/10.
Hyfsat betyg ändå. Köp en flintastek åt gubben, och säg att det är det hippaste de hade på Södermalm. "Alla grillar det nu".
Citera
2026-04-24, 17:33
Medlem
Airwave92s avatar
Wagyu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto