2026-04-22, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Från vilken ljudsnubbe skulle han fått denna instruktion?
Det återstår att klargöra.

Citat:
Han hade ju inga snäckor i öronen.
Korrekt, som sagt.

Citat:
Och han använde handhållen mic i sitt tal.
Igen, det var enligt Candace Owens första gången som TPUSA från sin studio i HQ, Scottsdale AZ, följde ett framträdande av CK live.

Det kan ha varit så att man ville försäkra sig om ett konsistent bra ljud. Vet ej hur det har sett ut tidigare med CK och trådlösa mikrofoner, men det kan vara så enkelt som att de bandade alla hans framträdanden och att de därmed ville säkra ett bra ljud.

Riskabelt med en handhållen Shure58 som han viftar fram och tillbaka med, kanske?

Citat:
När gör Jon Bray test med "jetstråle" ?
Vet ej. Fråga honom.

Citat:
Det vore intessant att se.
Ja, definitivt.
Citera
2026-04-22, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen, det var enligt Candace Owens första gången som TPUSA från sin studio i HQ, Scottsdale AZ, följde ett framträdande av CK live.
Har TPUSA förklarat varför de ville att CK sätter sändaren under T-tröjan i stället för på utsidan? Ljudteknikern borde fått fnatt på grund av oljudet som uppstår när CK justerade Røden för att den skulle fortsätta stå på högkant.
Citera
2026-04-22, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Har TPUSA förklarat varför de ville att CK sätter sändaren under T-tröjan i stället för på utsidan?
Inte vad jag vet, nej. Enligt Bray så sitter den först på utsidan synlig i videor tiden upp till eventet för att därpå sitta på insidan när CK är på podiet.

Ska i mån av tid se om jag kan hitta de videor Bray refererar till.

Citat:
Ljudteknikern borde fått fnatt på grund av oljudet som uppstår när CK justerade Røden för att den skulle fortsätta stå på högkant.
Vilket i så fall, som sagt, är ytterligare bevis för att mikrofonens egentliga syfte var att 'un-alive' CK, inte erbjuda bästa möjliga audio, ja.
Citera
2026-04-22, 23:29
Medlem
SnakePlissskens avatar

Citat:
Inte vad jag vet, nej. Enligt Bray så sitter den först på utsidan synlig i videor tiden upp till eventet för att därpå sitta på insidan när CK är på podiet.
När Charlie gick runt och delade ut kepsar och pratade med folk innan eventet så hade han ingenting på tröjan - så det skulle vara intressant att se. Ännu intressantare vore ju ett filmklipp på när han tog på sig utrustningen.

Citat:

Vilket i så fall, som sagt, är ytterligare bevis för att mikrofonens egentliga syfte var att 'un-alive' CK, inte erbjuda bästa möjliga audio, ja.
Så hur förklarar du då de tidigare tillfällen som Charlie kunde ses bära en magnet på utsidan - var det misslyckade försök att avliva honom?

Nej en magnet på T-shirten är givetvis inte bevis för att någon försökte döda honom..
Citera
2026-04-24, 09:59
Medlem
Citat:

Hittade lite fler bilder som visar den rektangulära magneten och vad som måste vara en trådlös mic ställd på högkant på T-shirtens insida.
The RØDE Wireless PRO TX measures 44 × 45.3 × 18.5mm. It was worn under Charlie Kirk's white "FREEDOM" shirt, held in place by a MagClip GO — a magnetic clasp system where the clip (35.1 × 19.7mm) sits on the outside of the shirt and a neodymium magnet (26 × 17mm) sandwiches the fabric from behind.

Before the event, multiple cameras captured a clearly visible rectangular bulge on the upper right chest — the 18.5mm-deep housing pushing the fabric outward, creating a deformation. The MagClip clasp is visible as a small dark rectangle on the shirt surface.

After the event, that bulge is gone.
Jag har svårt att se vad det annars skulle vara bakom "that bulge".
Citera
2026-04-24, 11:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hittade lite fler bilder som visar den rektangulära magneten och vad som måste vara en trådlös mic ställd på högkant på T-shirtens insida.
The RØDE Wireless PRO TX measures 44 × 45.3 × 18.5mm. It was worn under Charlie Kirk's white "FREEDOM" shirt, held in place by a MagClip GO — a magnetic clasp system where the clip (35.1 × 19.7mm) sits on the outside of the shirt and a neodymium magnet (26 × 17mm) sandwiches the fabric from behind.

Before the event, multiple cameras captured a clearly visible rectangular bulge on the upper right chest — the 18.5mm-deep housing pushing the fabric outward, creating a deformation. The MagClip clasp is visible as a small dark rectangle on the shirt surface.

After the event, that bulge is gone.
Jag har svårt att se vad det annars skulle vara bakom "that bulge".
Det är förstås oväsentligt vad det var - en liten låda kan kan givetvis rymma sprängämnen oavsett om lådan är en Røde eller en mottagare eller något annat. Däremot vore det fortfarande intressant att se när han tog på sig den - du citerar en text om att han skulle haft den redan ”before the event” men det måste ju vara en sanning med modifikation eftersom det finns gott om bilder från eventet där han INTE har magneten på T-shirten - t.ex när han delade ut kepsar etc som nämnts här ovan.
Citera
2026-04-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är förstås oväsentligt vad det var - en liten låda kan kan givetvis rymma sprängämnen oavsett om lådan är en Røde eller en mottagare eller något annat. Däremot vore det fortfarande intressant att se när han tog på sig den - du citerar en text om att han skulle haft den redan ”before the event” men det måste ju vara en sanning med modifikation eftersom det finns gott om bilder från eventet där han INTE har magneten på T-shirten - t.ex när han delade ut kepsar etc som nämnts här ovan.

Till er andra.

Det är vad jag förstår inte avgörande huruvida det var just en trådlös Røde Pro, men återigen, det är den modellen som enligt Bray bäst stämmer med all tillgänglig data.

Vad gäller just när mikrofonen häftades på insidan av CKs T-shirt så vet jag inte det, men jag har svårt att se vad det skulle ha för betydelse.
Citera
2026-04-24, 14:03
Medlem
Citat:

Jag tror att jag missförstod Bray här. Han sa förmodligen att den trådlösa mikrofonen är väl synlig under T-shirten i videor som leder fram till mordet. Inte att den satt utanpå.

Hittade som sagt dessa bilder i Brays X-flöde: https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fx.com%2Fjonaaronbray%2Fs tatus%2F2035531702383026687%3Fs%3D20
Citera
2026-04-24, 14:03
Medlem
Fantens avatar
Det jag fick med mig av dom bilderna är att CKs tisha är pristine i under hela sekvensen. Något som skulle vara omöjligt om han hade ens så lite som 500mg pentyl på bröstet.
Citera
2026-04-24, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Det jag fick med mig av dom bilderna är att CKs tisha är pristine i under hela sekvensen. Något som skulle vara omöjligt om han hade ens så lite som 500mg pentyl på bröstet.
Hur vet du det?
Citera
2026-04-24, 14:56
Medlem
Citat:
Hur vet du det?
Om det sprängts och t-shirten fortfarande var hel, då borde den riktade spränggrejen varit under en skyddsväst.

Har du aldrig kollat hur dessa laddningar med riktad sprängverkan funkar?
Det som Aaron Bray hittills skrivit om dessa, är rena skräpet.
Citera
2026-04-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Om det sprängts och t-shirten fortfarande var hel, då borde den riktade spränggrejen varit under en skyddsväst.
För femtioelfte gången:

Det var en 'shape charge' som riktade explosionen som en millimeterstor jet-stråle inåt in i kroppen. På samma sätt som en gevärskula helt kan trasa sönder t.ex. en axel/hals, men där den motsatta kraften endast trycker till lite mot skyttens axel = T-shirten måste inte trasas sönder.

Citat:
Har du aldrig kollat hur dessa laddningar med riktad sprängverkan funkar?
Jodå, men hur menar du att "de funkar"? Har du någon video som visar det du vill göra gällande?

Citat:
Det som Aaron [Jon] Bray hittills skrivit om dessa, är rena skräpet.
Vad tänker du mer precist på här?

Citera och förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in