2026-04-23, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du är alltså i samma ålder som mannen i det aktuella fallet, varför kan du då inte lita på honom när han uttryckt att han haft en golddigger i sitt tidigare liv?

Du kan ju inte hela tiden utgå ifrån dig själv och dina påstådda erfarenheter av motsatta könet?

Skitsnack! Människor tenderar att välja partners som liknar dem själva och utifrån hur deras egna liv ser ut och detta går alldeles utmärkt att diskutera när vi pratar om kvinnan och mannen i det aktuella fallet.

Du försöker inbilla dig själv att kvinnan råkat hamna i klorna på ett monster när hon själv valt att inleda en relation och gifta sig med honom och på deras bilder var det i princip nästan bara glada ansikten så något stämmer alltså inte med hennes historia.
.
Det ska dessutom påpekas att alla kvinnor har ett eget ansvar för vilka män de släpper in i sina liv.

Man märker att du är pigg på att demonisera män och lyfta fram kvinnor som ofelbara änglar. Du är inget annat än en politiskt korrekt liten tomte som vänder kappan efter vinden.

Det här är fortfarande ett forum för debatt och det är inte du som bestämmer vad andra skribenter ska tycka och tänka. Logga ut om det inte passar.

En fullt rimlig hypotes går ut på att de gemensamt bestämt att kvinna ska sälja sex och att de ska dela på inkomsterna men att de sedan blivit osams på vägen?

Låter det här totalt orimligt?

Rannsaka dig själv och ditt tröttsamma gnäll. Du har helt uppenbart stora problem med människor som har inte har de rätta åsikterna. FB känns inte riktigt som rätt plattform för dig.

Du skrev till han:

”Du har tydligen problem med människor som inte har de rätta åsikterna”

Har du äntligen insett hur fel du har i alla dina inlägg och vilka skeva åsikter du har?
Citera
2026-04-23, 15:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Jag skrev ”det är inte alltid mannen som är monstret i ett förhållande

Ibland drar du kloka slutsatser.

Du har alltså börjat tvivla på kvinnans berättelse?
Citera
2026-04-23, 15:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Uppenbarligen har hon inte haft problem med sin försörjning innan hon träffa honom, trots allt klarade hon även av att försörja honom också!

Det där är inget svar på frågan.

Hur försörjde sig kvinnan innan hon träffade mannen i det aktuella fallet?
Citera
2026-04-23, 15:38
Medlem
Citat:
Ibland drar du kloka slutsatser.

Du har alltså börjat tvivla på kvinnans berättelse?

Var har jag skrivit att jag tvivlar på kvinnan?
Citera
2026-04-23, 15:41
Medlem
Citat:

Hur försörjde sig mannen innan han träffade kvinnan?
Citera
2026-04-23, 15:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
”Du har tydligen problem med människor som inte har de rätta åsikterna”

Jag har inga problem med dina åsikter förutom att du ofta resonerar som en komplett idiot.

Du har tidigare uttryckt att du tror till 100 procent på kvinnan berättelse. Om du har problem med att andra skribenter ifrågasätter din övertro så får du helt enkelt acceptera detta.

(FB) Kramforsbo misstänks ha sålt sin fru till över 100 män (2025-10-23)

Inte heller vill du diskutera vad kvinnan levt för liv tidigare och hur hon har försörjt sig?

Det är rätt svårt att se att du tillför någonting av värde till denna debatt.
Citera
2026-04-23, 15:44
Medlem
Citat:
Jag har inga problem med dina åsikter förutom att du ofta resonerar som en komplett idiot.

Du har tidigare uttryckt att du tror till 100 procent på kvinnan berättelse. Om du har problem med att andra skribenter ifrågasätter din övertro så får du helt enkelt acceptera detta.

Inte heller vill du diskutera vad kvinnan levt för liv tidigare och hur hon har försörjt sig

Det är rätt svårt att se att du tillför någonting av värde till denna debatt.

Det var inte svaret på min fråga!

Vad försörjde mannen sig av innan han träffade kvinnan?
Citera
2026-04-23, 17:49
Medlem
Citat:
Hur försörjde sig mannen innan han träffade kvinnan?
Hm, låt mig se...

Han var ju förvisso militär ett tag men vid sidan om det hade han väl inte mycket som genererade lagliga pengar. Hade väl någon firma som gick dåligt. Blev väl dömd för någon form av ekonomisk brottslighet. Har skulder på mängder av miljoner. Blåste sin fd fru på pengar.

Men gräsklipparmannen kommer ju bara tjafsa om kvinnan. Troligen för att hen går igång på att alltid ha en annan åsikt oavsett vad det handlar om. Ifall du byter åsikt och håller med hen, tror jag att hen kommer säga emot då också.
Citera
2026-04-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hm, låt mig se...

Han var ju förvisso militär ett tag men vid sidan om det hade han väl inte mycket som genererade lagliga pengar. Hade väl någon firma som gick dåligt. Blev väl dömd för någon form av ekonomisk brottslighet. Har skulder på mängder av miljoner. Blåste sin fd fru på pengar.

Men gräsklipparmannen kommer ju bara tjafsa om kvinnan. Troligen för att hen går igång på att alltid ha en annan åsikt oavsett vad det handlar om. Ifall du byter åsikt och håller med hen, tror jag att hen kommer säga emot då också.

Tack, jag vet en del av hans historik.
Min fråga var var enbart för att poängtera att jag tycker hennes historik är ointressant och rättfärdigar inget hon blivit utsatt för.

Ingen risk jag skulle ändra min åsikt i detta fallet!

Denna mannen är ett riks psyko!
Citera
2026-04-23, 21:51
Medlem
Citat:

Varför så intresserad av vad offret gjorde innan? Är du lite kär i henne eller bara letar anledningar att skuldbelägga för??
Citera
2026-04-24, 01:11
Medlem
Citat:
Du är alltså i samma ålder som mannen i det aktuella fallet, varför kan du då inte lita på honom när han uttryckt att han haft en golddigger i sitt tidigare liv?

Du kan ju inte hela tiden utgå ifrån dig själv och dina påstådda erfarenheter av motsatta könet?

Skitsnack! Människor tenderar att välja partners som liknar dem själva och utifrån hur deras egna liv ser ut och detta går alldeles utmärkt att diskutera när vi pratar om kvinnan och mannen i det aktuella fallet.

Du försöker inbilla dig själv att kvinnan råkat hamna i klorna på ett monster när hon själv valt att inleda en relation och gifta sig med honom och på deras bilder var det i princip nästan bara glada ansikten så något stämmer alltså inte med hennes historia.
.
Det ska dessutom påpekas att alla kvinnor har ett eget ansvar för vilka män de släpper in i sina liv.

Man märker att du är pigg på att demonisera män och lyfta fram kvinnor som ofelbara änglar. Du är inget annat än en politiskt korrekt liten tomte som vänder kappan efter vinden.

Det här är fortfarande ett forum för debatt och det är inte du som bestämmer vad andra skribenter ska tycka och tänka. Logga ut om det inte passar.

En fullt rimlig hypotes går ut på att de gemensamt bestämt att kvinna ska sälja sex och att de ska dela på inkomsterna men att de sedan blivit osams på vägen?

Låter det här totalt orimligt?

Rannsaka dig själv och ditt tröttsamma gnäll. Du har helt uppenbart stora problem med människor som har inte har de rätta åsikterna. FB känns inte riktigt som rätt plattform för dig.

Så bara för att bilder på deras sociala medier ser "glada" ut så är det anledning till att något inte stämmer? Kan säga att det finns enormt många relationer/familjer som framstår sig som enormt lyckliga på bilder, men det är sällan sanning. Vet flera "konton" där allt ser frid och fröjd ut men egentligen har det totalt misär i relationen åt det extrema hållet.

Av det jag följt i denna tråd så är det ingen som lyfter kvinnor till att vara änglar och män monster. Saker är inte svart eller vitt. Kvinnan är troligen långt ifrån perfekt, men oavsett ger det inte mannen rätt till det hemska han utsatt henne för. Om jag förstått saker rätt har hon haft en problematik med missbruk innan deras relation, vilket han utnyttjat så hon fallit dit igen. Absolut har hon eget ansvar över vem hon gifter sig med, men samtidigt inte rätt av honom att utnyttja det. Personer som utnyttjar andra i utsatt position oavsett kön.

Absolut inte orimligt att hon varit med på att sälja sex från början, men har dock svårt att se att detta är något som hon själv pushat för. Vi kan bara gissa. Bara för att hon kanske sa ja första gången betyder det inte att det är okej de andra 119 gångerna.
Citera
2026-04-24, 02:49
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffloplopp
Så bara för att bilder på deras sociala medier ser "glada" ut så är det anledning till att något inte stämmer?

Har du sett bilderna?

En bild eller som i det här fallet flera bilder säger ofta mer än 1000 ord.

Citat:
Kan säga att det finns enormt många relationer/familjer som framstår sig som enormt lyckliga på bilder, men det är sällan sanning. Vet flera "konton" där allt ser frid och fröjd ut men egentligen har det totalt misär i relationen åt det extrema hållet.

Samtidigt förnekar väl mannen att han har tvingat henne att sälja sex?

Det känns dessutom som att vi tjänar på att du inte blandar in andra helt ovidkommande familjer som överhuvudtaget inte har med saken att göra.

Citat:
Om jag förstått saker rätt har hon haft en problematik med missbruk innan deras relation, vilket han utnyttjat så hon fallit dit igen.

Vadå han har utnyttjat detta? Hennes eventuella missbruksproblematik ansvarar hon själv för, du kan dessutom inte börja skuldbelägga honom om hon nu har haft problem med missbruk innan hon träffade karln.

Citat:
Absolut har hon eget ansvar över vem hon gifter sig med, men samtidigt inte rätt av honom att utnyttja det

Men om de har kommit överens om att hon ska sälja sex och han ska ta hand om det praktiska runt själva försäljningen så är väl det i så fall ett ömsesidigt utnyttjande?

Han kommer dock med stor sannolikhet att åka dit för koppleri oavsett omständigheterna eller själva anledningen till att hon sålde sex. Koppleri är icke tillåtet.

Citat:
Absolut inte orimligt att hon varit med på att sälja sex från början, men har dock svårt att se att detta är något som hon själv pushat för. Vi kan bara gissa. Bara för att hon kanske sa ja första gången betyder det inte att det är okej de andra 119 gångerna.

Vi vet väl samtidigt inte om hon sa ja 119 gånger innan de sen kanske blev osams om pengafördelningen från hennes sexförsäljning?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2026-04-24 kl. 02:56. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in