2026-04-24, 07:26
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
För det första stämmer inte det du skriver, för det andra bör ni nog jobba med pannbenet om ni är så fruktansvärt lättpsykade

Okey jag ger dig lite rätt faktiskt aik ger allt i derbyn mot dif enda matchen dom kämpar.,

Absolut lättpsykade men också riktigt fula tacklingar när dif spelare brukar komma förbi.

Aja blir intressanta derbyn i år.
Citera
2026-04-24, 07:54
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
Björn Borg officiel sponsor för kalsonger? Eller vad är BB.
Benjamin Brantlind
Citera
2026-04-24, 08:19
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
https://www.svt.se/sport/fotboll/jonas-eriksson-om-degerfors-omdiskuterade-mal
Fina regler när man kan döma på tre olika sätt. Allsvenskan har blivit en bedömningssport.

Nu drabbas Aik av det dom alltid själva gör mot dif i derbyn, men folk som säger att Vukojevic backar måste ju vara blinda, han står still och blockerar, det mest rimliga hade ju varit att blåsa om frisparken. Som Jonas Eriksson också säger. Jag tycker dock det är gult kort om masn står still och blockerar en snabb frispark så där, när jag spelade fotboll var det iaf alltid kort på det. Sedan om man springer från situationen och blir träffad i ryggen är ju en annan sak. Men nu står han ju verkligen still och blockerar ett snabbt uppspel.

Tycker att återigen visar domarna att dom inte kan regelboken.
Han blir lite ivrig.

Väntar han någon sekund till så blir det gult.
Citera
2026-04-24, 08:32
Medlem
Hade AIK inte varit från Stockholm med samma styre och spelartrupp så hade de spelat i division 1.

Bedrövlig klubb på alla sätt, spelmässigt, ekonomiskt och 0 klass. Kolla bara vad de gjort mot Sundgren.

Välförtjänt att Degerfors vann.
Citera
2026-04-24, 08:54
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlockholmes1989
Hade AIK inte varit från Stockholm med samma styre och spelartrupp så hade de spelat i division 1.

Bedrövlig klubb på alla sätt, spelmässigt, ekonomiskt och 0 klass. Kolla bara vad de gjort mot Sundgren.

Välförtjänt att Degerfors vann.
Japp helt sjuk att kasta en flaska? mot honom, när han har vunnit sm guld med gnaget..
Citera
2026-04-24, 08:55
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Han blir lite ivrig.

Väntar han någon sekund till så blir det gult.

Tror inte sekunder ska spela någon roll, han vägrar ju flytta på sig, solklart kort.
Citera
2026-04-24, 08:57
Medlem
highstakess avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/lnMVG9/kazper-karlsson-sagar-thomassen-efter-degerfors-vinst
Citera
2026-04-24, 11:19
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/lnMVG9/kazper-karlsson-sagar-thomassen-efter-degerfors-vinst

Jävlar vad nyfiken man blir på hur köpoptionen är formulerad där.
Känns ju i alla fall bra som Degerforsare att allt som sägs pekar på att övergången kommer bli permanent.
Citera
2026-04-24, 12:06
Medlem
Storfetdases avatar
Citat:
Haha låter som en snorunge som för första gången i sitt liv blivit uppläxad. Fan vad jag gillade MT, långt bättre än alla andra fjollor vi har som tränare i den här ligan.
Citera
2026-04-24, 14:03
Medlem
Angående domarna och maskningar och framför allt när det gäller "skador" hos lag som leder.
Det kommer såklart krylla av uppenbara exempel under året, där spelare lägger sig ner för att få vård inne på planen för att sedan glatt kunna skutta vidare. En skada där man kan spela vidare efter att någon suttit på huk framför en i 30 sekunder är ju inte värre än att man hade kunnat kliva av och få vård utanför. Alla fattar att det väldigt handlar om att få ett avbrott i spelet (även om vi haft ett par faktiska skador nu på slutet).

Har domarna helt enkelt nöjt sig med att lägga till nån extra halvminut? Känns som att de släpper in nån med kylsprej för precis vad som helst. Jag fattar ju att de också fattar vad det handlar om, men det är sån dålig spelförståelse att låta det pågå.

Ett hårresande exempel från premiären mellan Degerfors och Sirius. Bortalaget leder när en blåsvart spelare plötsligt ligger ner, till synes oförmögen att ta sig av planen för egen maskin. Domaren kallar in medicinsk expertis med hopp om att göra honom spelduglig igen, men döm om hemmapublikens förvåning när det visar sig att Siriusspelaren har ont i ett finger.
Det kan väl inte finnas stöd i regelboken för att han ska få vård på planen för det? Om något ska han ha en varning för att han lägger sig ner och får domaren att pausa matchen en stund. Och sedan ska han givetvis gå av planen.
Citera
2026-04-24, 14:20
Medlem
bananjuices avatar
Räknar kallt med att det kommer förändringar i regelverket vad gäller "skadade spelare" i sommar, särskilt målvakter. Alltför stor snackis även internationellt.
Citera
2026-04-24, 16:35
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Kan ju säga att förra gången jag var på Ullevi så var det mycket roligare..
Otroligt ängsligt spel av Mjällby, känns inte som att dom tror på nånting. Och lika många långa chansbollar igår som hela förra säsongen ungefär. Undrar om inte mitt tvivlande på att ta bort Torstensson från tränarbänken kan ha varit korrekt. Aksum är en grym taktiker, men jag har ju en känsla att Torstensson var den som fick spelarna att våga spela det som Aksum byggde upp.
Stroud hade väl antagligen en förkylning i kroppen, hade tjocka kläder när han bollade i halvtid och när han kom in så var han grymt bra i 10 minuter och Mjällby tryckte ner GAIS ordentligt, men sen dog han..

Vad gäller filmande målvakter, borde väl inte vara omöjligt att förbjuda spelarsamlingar när någon ligger skadad? Alltså att spelarna måste hålla sig på sina ordinarie positioner på planen, det blir visserligen avbrott fortfarande, men man kan inte köra en inofficiell timeout. Känns som att det borde få stopp på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in