2026-04-24, 10:54
Medlem
LuluBrooksies avatar
Kan någon meddela när TS uppdaterar? Jag vill veta vad som händer.
Citera
2026-04-24, 11:03
Medlem
Hegamons avatar
Hände mig också. Hade ställt en olåst cykel i källarförrådet och så dök schitzsen till granne upp och tog cykeln. Jag fick det visserligen berättat från fastighetsskötaren. Så det var bara konfrontera schitzsen, knalla upp till hans lägenhet och ringde på. Ja, ja, sade han. Jag har tagit cykeln, trodde inte du skulle ha den. Får jag tillbaka den? Sade ja. Ja visst........ Fick gå upp flera gånger och be om min cykel, men så en dag hade schitzsen tagit tummen ur och den stod där i källaren igen.

En tid senare fick schitzsen för sig att hoppa med huvudet före från sin balkong rankt ner i asfalten under Det blev lights out kan man säga. Eftersom han numera är stendöd och det runnit mycket vatten under broarna sedan dess, så är ju saken numera preskriberad.

TS bör alltså räkna med det är någon mentalsjuk granne som tagit den och att det kanske inte blir så enkelt som det först verkar att få tillbaka cykeln.
Senast redigerad av Hegamon 2026-04-24 kl. 11:29.
Citera
2026-04-24, 11:11
Medlem
LKKINGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
För några år sedan snodde jag en grannes cykel.
Cykeln - en gammal herrcykel - hade stått olåst i cykelstället under längre tid så jag trodde att den var övergiven.
Jag ställde den utanför min dörr och låste den.
Några dagar senare satt en lapp på cykeln; "varför har du tagit min cykel?" och sedan namn och telefonnummer.
Pinsamt.
Tyvärr är det inte alla som reagerar med en känsla av pinsamhet utan snarare tar till aggression för att slå tillbaks.
Citera
2026-04-24, 11:55
Medlem
bildburgares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hittar jag en olåst cykel är den fair game. Hade inte din granne snott den hade någon annan garanterat gjort det.

Kan du bevisa att den är din? Om inte blir det som att du snor en cykel från din granne om du tar den.

Tattar-/neger-/narkomanmentalitet. Tur att du bor bland din gelikar, fattiglapp.

TS: Knipsa låset eller sätt på ett eget med en lapp!
Citera
2026-04-24, 12:41
Medlem
Gatans regler mannen.
Din heder står på spel. Du måste hämnas!
Hade jag varit du så hade jag tagit fram kniven och gjort punktering på hans cykel. Bägge hjulen till och med!
Visa att du är man!
Citera
2026-04-24, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PizzaPesten
Hej Flashback!

För ett par veckor sedan ställde jag min cykel olåst vid ett cykelställ nära min port över natten (dumt jag vet). När jag gick upp nästa dag var den spårlöst försvunnen och jag har sedan dess varit runt i området och kollat efter den regelbundet. Idag på väg till tvättstugan ser jag att någon jävel till granne har min cykel i ett cykelställ bara några tiotal meter bort, låst med ett tungt kedjelås.

Jag funderar på ifall jag borde stå vid cykeln och vänta tills grannen eventuellt dyker upp eller om jag ska anmäla på något sätt. Det är inte tydligt vem som snott den eftersom den står i ett stort cykelställ utanför flera lägenhetsbyggnader. Vad ska jag göra???

Du har bara en chans och det är att köpa dig en bostad i ett bättre område. Bor du kvar kan du kamma dig på cykeln.
Citera
2026-04-24, 13:05
Avstängd
Citat:
Hej Flashback!

För ett par veckor sedan ställde jag min cykel olåst vid ett cykelställ nära min port över natten (dumt jag vet). När jag gick upp nästa dag var den spårlöst försvunnen och jag har sedan dess varit runt i området och kollat efter den regelbundet. Idag på väg till tvättstugan ser jag att någon jävel till granne har min cykel i ett cykelställ bara några tiotal meter bort, låst med ett tungt kedjelås.

Jag funderar på ifall jag borde stå vid cykeln och vänta tills grannen eventuellt dyker upp eller om jag ska anmäla på något sätt. Det är inte tydligt vem som snott den eftersom den står i ett stort cykelställ utanför flera lägenhetsbyggnader. Vad ska jag göra???

Hahaha.
Men det här är ju ett gylletillfälle att jävlas tillbaka.
Sätt ett riktigt tjockt lås på cykeln och vänta..
Sno sadlen.
Montera bort ett däck.
Citera
2026-04-24, 13:13
Medlem
Citat:
Cykeln - en gammal herrcykel - hade stått olåst i cykelstället under längre tid så jag trodde att den var övergiven.
Några dagar senare satt en lapp på cykeln; "varför har du tagit min cykel?" och sedan namn och telefonnummer.
Pinsamt.

När jag var yngre, i 20 års ålder. Festade jag och mina vänner väldigt ofta!
Sen när jag ville hem så orkade jag oftast inte gå och hitta olåsta cyklat ar aldrig några problem, enklare billiga lås kunde jag dyrka upp på sekunder med!
Och man tar ju hellre någon frän cykel än en gubbcykel om man kan välja?!

Dessutom, jag snodde inte cykeln. Jag lånade den bara för jag hade långt hem o orkade inte gå

Sen dagen efter så höll jag utkik i stadens Facebook grupp, typ det gär händer.
Bor i en mindre stad så såna här grupper är mer vänliga eller vad man ska säga. Alla känner inte alla, men man är inte helt främling med dom flesta heller typ...

Hur som helst, den här Facebook gruppen så var det vanligt att folk skrev i när deras cykel hade blivit stulna och gruppen gav stort stöd och var behjälpliga så gott dom kunde. Vanligt att någon hade sett eller hört något..

Så givetvis så var det vanligt att ägarna till dessa cyklar skrev i den här gruppen.
Och jag, som är en hyvens medmänniska hörde såklart av mig till ägarna och berättade att hittar deras cyklar! Dessutom så hade jag även tagit hand om cyklarna och dom var innan mitt förvar och dom kunde komma och hämta cykeln hos mig när dom hade möjlighet, såklart!
Särskilt när det ofta handlade om rätt dyra cyklar!

Dom vart sen jätteglada att dom fått tillbaka cykeln o jag vart jätteglad som slapp gå hem onykter!

Sen så brukar man enligt sed! Inget.tvång, men enligt sed få en symbolisk hittelön, faktist.
Och man brukar säga ungefär 10% av värdet, eller hur?
Men givmild som jag är så kan jag ju förstå att 10% på en cykel som kostar mellan 15k - 25k är mycket pengar. Men 1000 kronor räcker gott och väl, för jag är en så god och fin människa <3

Vilket var helt perfekt för det är vad jag hade fått betalt om jag hade sålt den.
Men jag håller inte på med stöld som sagt, utan kör ärligt hej vitt.. Om det är mer fördelaktigt

Det måste varit åtminstone 200-300 cyklar som jag tog haha. Ungefär hälften fick jag hittelön för.
Övriga lämnade jag bara någonstans i närheten ibland dubbe-trippellanvände man dom
Citera
2026-04-24, 15:54
Medlem
Citat:
Hej Flashback!

Ha ha anmäla!!!!! Ja den svenska polisen kommer att löss ditt problem!😂

Lös dina egna problem.

Klipp up låset och ta tillbaka vad som är ditt. Sedan håller ett öga på vem det kan vara och säger till fan skapet på skarpen alt en liten käft smäll!

Jävligt enkelt.
Citera
2026-04-24, 17:16
Medlem
Citat:
Pinsamt.

Apropå pinsamt.
För många herrans år sedan hade en av mina bättre vänner en inneboende som var lite "speciell". Killen jobbade ständig natt på ett lager. En kväll när killen skulle cykla till jobbet så upptäcker han att han har punktering på framhjulet. Han går då helt sonika ner i cykelrummet och skruvar bort framhjulet på första bästa cykel, går upp, skruvar på det nystulna framhjulet på sin egen cykel och cyklar till jobbet. Påföljande morgon när han kommer hem efter avslutat nattskift parkerar han sin cykel i cykelstället utanför porten och går upp och lägger sig att sova. Nästa kväll när han kommer ner och ska cykla till jobbet så sitter hans eget framhjul med punktering återigen på hans cykel. Han blir nyfiken och går ner i cykelrummet. Döm om hans förvåning när hjulet han stal kvällen före återigen sitter på cykeln han stal det från. Han hörde aldrig något om detta från den rättmätige ägaren till hjulet. Knäpptyst. Aldrig ett ord.
Citera
2026-04-24, 17:52
Medlem
Kan du inte bara ta tillbaka den?
Citera
2026-04-24, 19:05
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-Kuling-
Apropå pinsamt.
För många herrans år sedan hade en av mina bättre vänner en inneboende som var lite "speciell". Killen jobbade ständig natt på ett lager. En kväll när killen skulle cykla till jobbet så upptäcker han att han har punktering på framhjulet. Han går då helt sonika ner i cykelrummet och skruvar bort framhjulet på första bästa cykel, går upp, skruvar på det nystulna framhjulet på sin egen cykel och cyklar till jobbet. Påföljande morgon när han kommer hem efter avslutat nattskift parkerar han sin cykel i cykelstället utanför porten och går upp och lägger sig att sova. Nästa kväll när han kommer ner och ska cykla till jobbet så sitter hans eget framhjul med punktering återigen på hans cykel. Han blir nyfiken och går ner i cykelrummet. Döm om hans förvåning när hjulet han stal kvällen före återigen sitter på cykeln han stal det från. Han hörde aldrig något om detta från den rättmätige ägaren till hjulet. Knäpptyst. Aldrig ett ord.

Märklig historia.
Tror Du inte att det var Din vän som bytte tillbaka av någon form av skam för sin kamrats tilltag?
För att ställa saken tillrätta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in