2026-04-24, 00:18
Medlem
jag har bestämt mig att lämna den här världen.
första sättet jag har tänkt på är att dricka mig redigt full och hoppa ut i en sjö med en tung ryggsäck o drunkna.

andra sättet är att trigga en mc knutte ute på stan

tredje sättet, är o hoppa framför ett tåg.

några andra alternativ?
2026-04-24, 00:19
Medlem
Om du mår så här, prata med någon nu – en vän, familj eller vård. I Sverige kan du ringa 1177 för råd eller 112 om det är akut. Du förtjänar hjälp, inte fler ‘alternativ’.
2026-04-24, 00:21
Medlem
viola998s avatar
Självmordslinjen: 90101
2026-04-24, 00:22
Medlem
Varför?
2026-04-24, 00:31
Medlem
kalkryggars avatar
Kan du inte starta en tråd där du tar upp vad som inte är bra istället. Kanske vi kan reda lite i det. Varför inte liksom?
2026-04-24, 00:32
Medlem
Crabbofixs avatar
självmordstrådar är inte tillåtet på flashback.

tråd rapporterad.
2026-04-24, 00:35
Medlem
viola998s avatar
Vad brukade ge dig glädje i livet? Finns det något du slutat med som tidigare tav livsglädje? Känner du dig isolerad, vill du ha tips på hur du kan träffa nya vänner?
2026-04-24, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismsleekz
jag har bestämt mig att lämna den här världen.
första sättet jag har tänkt på är att dricka mig redigt full och hoppa ut i en sjö med en tung ryggsäck o drunkna.

andra sättet är att trigga en mc knutte ute på stan

tredje sättet, är o hoppa framför ett tåg.

några andra alternativ?

Alla alternativ kommer göra att någon mår dåligt.
Vill du verkligen skicka vidare dina problem?
2026-04-24, 01:30
Medlem
viola998s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorzo
Alla alternativ kommer göra att någon mår dåligt.
Vill du verkligen skicka vidare dina problem?

Särskilt det tredje sättet TS tar upp. En tågförare som kör över någon kan bli traumatiserad för livet och kanske aldrig kan köra tåg igen. Utöver det kan resenärer som bevittnar händelsen bli traumatiserade och det orsakar stora förseningar i trafiken.
2026-04-24, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viola998
Särskilt det tredje sättet TS tar upp. En tågförare som kör över någon kan bli traumatiserad för livet och kanske aldrig kan köra tåg igen. Utöver det kan resenärer som bevittnar händelsen bli traumatiserade och det orsakar stora förseningar i trafiken.

Eller hur, man kan ju fråga sig om tågföraren ska behöva taga livet av personen ifråga?
2026-04-24, 01:40
Medlem
Jag tycker också att du i stället ska starta en tråd här och berätta hur du har det och så att du kan få bra svar och tips från andra?
Du kan också ringa Hjälplinjen 90390 som har öppet dygnet runt och ventilera din situation.
Förutom att skriva på Flashback så finns också ett forum på MIND och där man helt öppet får skriva om sina självmordstankar och där finns det bara folk som är vettiga och som förstår.

Men stanna gärna kvar och starta en tråd om din situation? Det finns många vettiga här som kan stötta och tipsa dig till en väg framåt💙
2026-04-24, 01:41
Medlem
Airwave92s avatar
Okej
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in