2026-04-23, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Indeed.

Tre avsnitt med en total speltid på 25 minuter om groominggängen, som mest går ut på att förringa det inträffade och anklaga "extremhögern" inklusive Elon Musk för att "utnyttja enskilda tragiska händelser".
https://www.svtplay.se/groomingskandalen-sexbrotten-som-skakar-england

Tre avsnitt på totalt 139 minuter om ett fall där en kvinna ljugit om att hon blivit utsatt, hur synd det är om de oskyldigt anklagade invandrarna, och hur högerextremister spred hat mot invandrare helt i onödan eftersom de ju var oskyldiga.
https://www.svtplay.se/video/jABY13E/groominglognen/1-ett-fruktansvart-brott

Sex och en halv gånger så lång speltid om ett falskt fall, som om de rasistiska muslimska våldtäktsligor som härjat i snart sagt varje brittisk stad från medelstorlek och uppåt. Och som sagt går merparten av de 25 minuterna ut på att gjuta olja på vågorna och ge intrycket att "högerextremister" överdriver och är jättejättedumma.

Visst känns det skönt att betala skatt till helt opartisk kvalitetsjournalistik?
Jag har inte tittat, men det här låter inte som förringa: 2. "Vi blev gängens offer"

Publicerades: Mån 21 apr 2025 02:0021 apr 2025 • 8 min

Under flera årtionden utsattes tusentals flickor för sexuella övergrepp i olika groomingnätverk i England. Men det skulle dröja länge innan det som skett kom fram i ljuset, och för vissa människor skulle det redan vara för sent. Varför dröjde det så lång tid innan det uppdagades - och hur mår de som drabbats idag? Del 2 av 3.
Citera
2026-04-23, 14:50
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Jag har inte tittat, men det här låter inte som förringa: 2. "Vi blev gängens offer"

Publicerades: Mån 21 apr 2025 02:0021 apr 2025 • 8 min

Under flera årtionden utsattes tusentals flickor för sexuella övergrepp i olika groomingnätverk i England. Men det skulle dröja länge innan det som skett kom fram i ljuset, och för vissa människor skulle det redan vara för sent. Varför dröjde det så lång tid innan det uppdagades - och hur mår de som drabbats idag? Del 2 av 3.

Den jag svarade till skrev: Naturligtvis är detta en sedvanlig SVT-psyop, där man vill "lyfta fram hela bilden", vara "fair and balanced" etc. - alltså omskrivningar för att låta den senare serien späda ut effekten av den föregående serien genom att trigga svenskens kålsuparteorier.

Ditt inlägg bekräftar att det fungerar.

Eller tror du att åtta minuter är vad SVT hade ägnat åt saken ifall det kommit fram att i Storbritannien hade hundratusentals svarta flickor blivit våldtagna och tvångsprostituerade av vita gäng?

EDIT: För att vara tydlig, jag tror alltså inte att det är en medvetet orkestrerad psyop i ordets egentliga bemärkelse, utan att det helt enkelt avspeglar SVT:s vederstyggliga avskyvärda värderingar, samt en allmän vilja att påverka folk i vad de anser "rätt" riktning (vänster, antirasism), att detta uppmärksammas så lite och så nedtonat.
Senast redigerad av Threadkiller 2026-04-23 kl. 15:00.
Citera
2026-04-23, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Personer med vit etnisk bakgrund utgör cirka 73–78 % av fängelsepopulationen i England och Wales.

Vad är definitionen på denna vita etniska demografi?

lite irländare, skottar med en o annan engelsman och en en väldans massa rumäner, ester, bulgarer, romer, polacker?
Citera
2026-04-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snairbox
Sensationellt med en engelsk engelsman som begår brott i England.

Demografistatistiken i kriminalvård o fängelserna blir nu 99,999999% icke Engelsmän vs 0,0000001 engelsmän

Nu får du sluta överdriva... låter även som att du liksom vissa andra missförstår vad överrepresentation betyder. Det är ingenting som räknas fram genom att titta på vilken grupp som står för de flesta brotten enbart.

Ponera i ett hypotetiskt scenario att en grupp begick 99 % av alla våldtäkter. Kan vi då dra slutsatsen att gruppen är överrepresenterad? Nej, det kan vi inte. Detta är något som vissa inte förstår.

Det går att ha en grupp som är extremt överrepresenterad och som fortfarande utgör en liten % av fängelsepopulationen.

Så ja, du tänker lite tokigt. Minst sagt.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-23 kl. 19:38.
Citera
2026-04-23, 19:58
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Om du kan hitta en annat fall av rasistisk våldtäkt där offret är muslim och gärningsmannen är vita så länka gärna till dessa.
Är det OK om jag hittar 8 000 - 10 000?
https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_Bosnian_War?utm_source=copilot.com
Citera
2026-04-23, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Då kan du inte utsättas för särskilt mycket nyheter om du missat alla invandrarrelaterade brott i Sverige.

Detsamma till dig som inte hör något om västerländska män som våldtar kvinnor och barn i Thailand
Citera
2026-04-23, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Och vita kvinnor våldtar ju pojkar och män i Gambia varje dag

Problemet är väl männen hinner våldta 100000 barn innan en kvinna gör det
Citera
2026-04-23, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinosaurier5
Detsamma till dig som inte hör något om västerländska män som våldtar kvinnor och barn i Thailand
Källa på det?
Visste inte att det fanns massa muslimska kvinnor i Thailand
Citera
2026-04-23, 20:54
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellenlivsvilja
En grupp vita amerikanska soldater våldtog en 14-årig irakisk flicka, Abeer Qassim Hamza al-Janab. Läs mer här: https://en.wikipedia.org/wiki/Mahmudiyah_rape_and_murders

Så du får gå 20 år (!) tillbaka, till en bokstavlig krigszon där man slogs mot bestialiska islamister och smittades av deras människosyn, för att påvisa att det minsann hänt tidigare att vita män våldtagit muslimska flickor.

Samtidigt som motsatsen sker hundratals gånger i månaden över hela Europa.

Samtidigt som tusentals brittiska flickor våldtagits av främst muslimska män i årtionden.

Samtidigt som västerländska länder gång efter annan slår fast att överfallsvåldtäkter nästan uteslutande begås av män med ickeeuropeisk bakgrund.

Skäms du inte? Eller, har det gått så långt att du inte ens förstår vad du gör?
Citera
2026-04-23, 21:19
Medlem
Ratads avatar
Hur länge kan avarten maximalt hållas inlåst i statlig bur för den våldtäkten? Det är absolut inte lämpligt att den apan får skutta omkring fritt på knogarna.
Citera
2026-04-23, 21:37
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Hur länge kan avarten maximalt hållas inlåst i statlig bur för den våldtäkten? Det är absolut inte lämpligt att den apan får skutta omkring fritt på knogarna.

Det maximala teoretiska straffet för våldtäkt i Storbritannien är livstid, har jag för mig. Troligare är nog 10-15 år, skulle jag tro.
Citera
2026-04-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nu får du sluta överdriva... låter även som att du liksom vissa andra missförstår vad överrepresentation betyder. Det är ingenting som räknas fram genom att titta på vilken grupp som står för de flesta brotten enbart.

Ponera i ett hypotetiskt scenario att en grupp begick 99 % av alla våldtäkter. Kan vi då dra slutsatsen att gruppen är överrepresenterad? Nej, det kan vi inte. Detta är något som vissa inte förstår.

Det går att ha en grupp som är extremt överrepresenterad och som fortfarande utgör en liten % av fängelsepopulationen.

Så ja, du tänker lite tokigt. Minst sagt.

Min ”beräkning” är symbolisk och baseras på en åsikt, ingalunda fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in