2026-04-22, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Nån skrev innan att TS inlägh var en kopia från ett gammalt inlägg från 80- eller 90-talet och det kan ju stämma. Den gubben som skrev det då var i så fall kanske född på 20-talet...det stämmer nog rätt bra.

Trolltråd....
Inte ens den generationen var så mossiga😆
Citera
2026-04-22, 10:32
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Tramserier från en incel.
Flertal studier visar att kvinnor är bättre förare. Föreslår att du tar ditt kvinnohat till något forum för incels. Vidare hör dina förlegade åsikter inte hemma i Sverige år 2026. Tycker synd om din fru. Föreslår att du bloggar någon annanstans
Nej, det finns inte en enda studie med korrekt metodik som visar det. Bättre är inte samma sak som färre olyckor. Vissa män orsakar olyckor, men även de är "bättre förare".
Rumslig uppfattning, koordinering, reaktionsförmåga, etc är det som sammantaget gör dig till en bra förare. Man kan vara en bra förare och risktagande samtidigt, det gör dig till en fara, men inte en dålig förare.
Man behöver inte ens prata om bilkörning för att inse detta; fotboll har exakt samma komponenter och du vet ju vilket lag som vinner om männen tävlar mot kvinnorna.
Citera
2026-04-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Nej, det finns inte en enda studie med korrekt metodik som visar det. Bättre är inte samma sak som färre olyckor. Vissa män orsakar olyckor, men även de är "bättre förare".
Rumslig uppfattning, koordinering, reaktionsförmåga, etc är det som sammantaget gör dig till en bra förare. Man kan vara en bra förare och risktagande samtidigt, det gör dig till en fara, men inte en dålig förare.
Man behöver inte ens prata om bilkörning för att inse detta; fotboll har exakt samma komponenter och du vet ju vilket lag som vinner om männen tävlar mot kvinnorna.

Det viktiga är om man kommer från A till B utan att vara en risk för dig själv och andra.

Vem som akschually är skickligast på att köra kanske är relevant om du deltar i SM i fickparkering.
Citera
2026-04-22, 11:52
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
All forskning visar att det inte finns några bra bilförare. De är samtliga usla. Om en bilist skulle följa regler och säkerhetsföreskrifter lika uselt på sitt arbete skulle han bli avskedad på momangen.

Med det sagt så är kvinnor generellt säkrare förare än män, gissningsvis för att män är mer aggressiva.
Kvinnor är överlägsna. Mäktiga. I regel. De är liksom hemma.
Citera
2026-04-22, 12:23
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag ar en äldre man bosatt i norra Skåne, men som nyligen besökte Malmö för att göra diverse inköp. Att det var mycket bilar visste jag redan
Innan jag stod på Malmös gator men en sak visste jag dả verkligen inte och det var att det i var
och varannan bil satt en kvinna bakom ratten.

De flesta kvinnorna såg ut
vara unga, men det fanns
sannerligen även de som fyllt både 60
och 70. Nu frågar jag alla dessa kvinnor: Har ni ingenting annat att göra än att köra runt i stan hela dagarna?
I knappast i någon av deras bilar såg jag skymten av barn.
Det som upprör mig mest är
att se alla dessa unga kvirnor som borde ha ett hem och famili att ta hand om. Vad säger
deras makar?
Min fru har förvisso inget körkort men hon är inte
heller typen av kvinna som sätter bilen före man och barn. Förr i tiden var det otänkbart med en kvinna bakom en ratt. Bilen var mannens egendom.
frun fick nöja sig med att vara passagerare, Men så var också allting bättre dả, Inget knark och knappast några skilsmässor. Nej, före 35 års ålder bör det vara otänkbart för en kvinna att ta körkort. Formodligen skulle antalet olyckar minska drastiskt
också. I alla fall skulle det bli bättre ordning här i samhället!

IS
Broby
Otroligt tröttsam inställning. Och med tanke på dina minnen av hur kvinnans roll var är du förmodligen runt 125 pr gammal. Och gubbstruttar som du borde bara försvinna, och inte med bil med tanke på er gaggighet och långsamma reaktioner
Citera
2026-04-22, 14:34
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraggelrock
Kvinnor är överlägsna. Mäktiga. I regel. De är liksom hemma.

Män är bättre på att tjäna pengar än kvinnor det är därför män försörjer sina fruar.
Citera
2026-04-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Tramserier från en incel.
Flertal studier visar att kvinnor är bättre förare. Föreslår att du tar ditt kvinnohat till något forum för incels. Vidare hör dina förlegade åsikter inte hemma i Sverige år 2026. Tycker synd om din fru. Föreslår att du bloggar någon annanstans

Bättre och bättre, lite försiktigare och tar i regel mindre risker, men har å andra sidan mindre koll på bilens hörn och är inblandade i fler små olyckor med plåtskador osv, speciellt på vintern när det är halt (finns statistik på detta ifrån försäkringsbolag)

De flesta kvinnor kan tex inte backa med släp, och vet en del som inte kan backa utan någon som leder dem med hand signaler.

Håller i övrigt inte med ts i sak, men män är tekniskt bättre förare, går knappt att jämföra ens. Det är likadant som att män är fysiskt starkare. Det är bara så det är, oavsett vad man tycker om det.
Citera
2026-04-22, 19:02
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Män är bättre på att tjäna pengar än kvinnor det är därför män försörjer sina fruar.
Det är så det ska vara.
Citera
2026-04-23, 20:43
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Läs här:
https://kvinnatillkvinna.se/feministisk-valkompass/

Vad har det med trådstarten att göra?
Citera
2026-04-23, 21:04
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vad har det med trådstarten att göra?

Se det som ett tips till TS. Han behöver skaffa sig kunskaper om vad dagens kvinnor vill.
Citera
2026-04-23, 21:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Se det som ett tips till TS. Han behöver skaffa sig kunskaper om vad dagens kvinnor vill.

Det är inte det din länk visar. Har du ens läst vilka ämnen som visas i matrisen i din länk?
Citera
2026-04-23, 21:46
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det är inte det din länk visar. Har du ens läst vilka ämnen som visas i matrisen i din länk?

Suck…
Vi se saker på olika sätt. Om du anser att mitt inlägg är fel så låter jag dig gärna anse det. Det spelar ingen roll. ”Om hundra inlägg är ändå allt glömt.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in