2026-04-21, 17:54
  #1
Medlem
Ringhals3s avatar
Jag ar en äldre man bosatt i norra Skåne, men som nyligen besökte Malmö för att göra diverse inköp. Att det var mycket bilar visste jag redan
Innan jag stod på Malmös gator men en sak visste jag dả verkligen inte och det var att det i var
och varannan bil satt en kvinna bakom ratten.

De flesta kvinnorna såg ut
vara unga, men det fanns
sannerligen även de som fyllt både 60
och 70. Nu frågar jag alla dessa kvinnor: Har ni ingenting annat att göra än att köra runt i stan hela dagarna?
I knappast i någon av deras bilar såg jag skymten av barn.
Det som upprör mig mest är
att se alla dessa unga kvirnor som borde ha ett hem och famili att ta hand om. Vad säger
deras makar?
Min fru har förvisso inget körkort men hon är inte
heller typen av kvinna som sätter bilen före man och barn. Förr i tiden var det otänkbart med en kvinna bakom en ratt. Bilen var mannens egendom.
frun fick nöja sig med att vara passagerare, Men så var också allting bättre dả, Inget knark och knappast några skilsmässor. Nej, före 35 års ålder bör det vara otänkbart för en kvinna att ta körkort. Formodligen skulle antalet olyckar minska drastiskt
också. I alla fall skulle det bli bättre ordning här i samhället!

IS
Broby
__________________
Senast redigerad av Ringhals3 2026-04-21 kl. 18:26.
Citera
2026-04-21, 18:03
  #2
Medlem
Tramserier från en incel.
Flertal studier visar att kvinnor är bättre förare. Föreslår att du tar ditt kvinnohat till något forum för incels. Vidare hör dina förlegade åsikter inte hemma i Sverige år 2026. Tycker synd om din fru. Föreslår att du bloggar någon annanstans
Citera
2026-04-21, 18:03
  #3
Medlem
Olduvais avatar
Har du bott under en sten eller? Det föds inga barn längre, pucko
Ska kvinnofolket sitta hemma och scrolla instagram hela dagen eller?
Citera
2026-04-21, 18:16
  #4
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag ar en äldre man bosatt i norra Skåne,

Tänker att du kunde klippt där och bara lagt till ett "så ni kan lista ut vad jag kommer skriva nu" och besparat dig och oss både tid och bandbredd.
Citera
2026-04-21, 18:17
  #5
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det här är ju ett direkt plagiat på den välkända insändaren som skrevs i någon tidning för några decennier sen.
Citera
2026-04-21, 18:18
  #6
Medlem
RFTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag ar en äldre man bosatt i norra Skåne, men som nyligen besökte Malmö för att göra diverse inköp. Att det var mycket bilar visste jag redan
Innan jag stod på Malmös gator men en sak visste jag dả verkligen inte och det var att det i var
och varannan bil satt en kvinna bakom ratten.

De flesta kvinnorna såg ut
vara unga, men det fanns
sannerligen även de som fyllt både 60
och 70. Nu frågar jag alla dessa kvinnor: Har ni ingenting annat att göra än att köra runt i stan hela dagarna?
I knappast i någon av deras bilar såg jag skymten av barn.
Det som upprör mig mest är
att se alla dessa unga kvirnor som borde ha ett hem och famili att ta hand om. Vad säger
deras makar?
Min fru har förvisso inget körkort men hon är inte
heller typen av kvinna som sätter bilen före man och barn. Förr i tiden var det otänkbart med en kyinna bakom en ratt. Bilen var mannens egendom.
frun fick nöja sig med att vara passagerare, Men så var också allting bättre dả, Inget knark och knappast några skilsmässor. Nej, före 35 års ålder bör det vara otänkbart för en kvinna att ta körkort. Formodligen skulle antalet olyckar minska drastiskt
också. I alla fall skulle det bli bättre ordning här i samhället!

IS
Broby

Läs här:
https://kvinnatillkvinna.se/feministisk-valkompass/
Citera
2026-04-21, 18:28
  #7
Medlem
Yaourters avatar
Trådstarten skulle passa som exempel i en studie om hur man slaktar det svenska språket.

OT: anser du dig själv vara en bra bilförare, TS?
Citera
2026-04-21, 18:48
  #8
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Har du bott under en sten eller? Det föds inga barn längre, pucko
Ska kvinnofolket sitta hemma och scrolla instagram hela dagen eller?
Der föddes 132 miljoner barn förra året, varav knappt 100000 i Sverige. Så ”inga” är en kraftig överdrift.
Citera
2026-04-21, 18:59
  #9
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag ar en äldre man bosatt i norra Skåne, men som nyligen besökte Malmö för att göra diverse inköp. Att det var mycket bilar visste jag redan
Innan jag stod på Malmös gator men en sak visste jag dả verkligen inte och det var att det i var
och varannan bil satt en kvinna bakom ratten.

De flesta kvinnorna såg ut
vara unga, men det fanns
sannerligen även de som fyllt både 60
och 70. Nu frågar jag alla dessa kvinnor: Har ni ingenting annat att göra än att köra runt i stan hela dagarna?
I knappast i någon av deras bilar såg jag skymten av barn.
Det som upprör mig mest är
att se alla dessa unga kvirnor som borde ha ett hem och famili att ta hand om. Vad säger
deras makar?
Min fru har förvisso inget körkort men hon är inte
heller typen av kvinna som sätter bilen före man och barn. Förr i tiden var det otänkbart med en kvinna bakom en ratt. Bilen var mannens egendom.
frun fick nöja sig med att vara passagerare, Men så var också allting bättre dả, Inget knark och knappast några skilsmässor. Nej, före 35 års ålder bör det vara otänkbart för en kvinna att ta körkort. Formodligen skulle antalet olyckar minska drastiskt
också. I alla fall skulle det bli bättre ordning här i samhället!

IS
Broby
Är trådstarten en replika av en tidningsinsändare från 1980-/90-talet?
Citera
2026-04-21, 19:05
  #10
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Det låter som att du råkade köra rakt in i 2000-talet och blev chockad! Kvinnor kör bil nu för tiden - de jobbar, handlar och lever sina liv, precis som oss män.
Citera
2026-04-21, 19:23
  #11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Jag ar en äldre man bosatt i norra Skåne, men som nyligen besökte Malmö för att göra diverse inköp. Att det var mycket bilar visste jag redan
Innan jag stod på Malmös gator men en sak visste jag dả verkligen inte och det var att det i var
och varannan bil satt en kvinna bakom ratten.

De flesta kvinnorna såg ut
vara unga, men det fanns
sannerligen även de som fyllt både 60
och 70. Nu frågar jag alla dessa kvinnor: Har ni ingenting annat att göra än att köra runt i stan hela dagarna?
I knappast i någon av deras bilar såg jag skymten av barn.
Det som upprör mig mest är
att se alla dessa unga kvirnor som borde ha ett hem och famili att ta hand om. Vad säger
deras makar?
Min fru har förvisso inget körkort men hon är inte
heller typen av kvinna som sätter bilen före man och barn. Förr i tiden var det otänkbart med en kvinna bakom en ratt. Bilen var mannens egendom.
frun fick nöja sig med att vara passagerare, Men så var också allting bättre dả, Inget knark och knappast några skilsmässor. Nej, före 35 års ålder bör det vara otänkbart för en kvinna att ta körkort. Formodligen skulle antalet olyckar minska drastiskt
också. I alla fall skulle det bli bättre ordning här i samhället!

IS
Broby
Du äldre man hör till dom som oftast dödas i trafiken. Unga män och äldre män är mest olycksdrabbade.
I alla undersökningar är det bevisat att kvinnor kör bättre än män... med lika många mil bakom ratten.

Unga förare (18–24 år): Denna grupp är överrepresenterad i olycksstatistiken och löper störst risk att råka ut för trafikolyckor. Unga män i åldern 18–24 löper särskilt stor risk att drabbas av trötthetsolyckor.

Äldre förare (65+ år, särskilt 75+): Personer över 75 år är överrepresenterade bland de som dödas i trafiken (utgör ca 22,5 % av de dödade).

Välkommen till 2026. Du är en stofil med uråldriga värderingar. Klipp ditt körkort och åk buss.

Kvinnor i dag jobbar och sköter barn och familj och mannen gör oftast sin del av det jobbet om dom inte lever livet som du gör, som en gammal stofil.

Vad menas med stofil?
En lite märklig speciell originell person, oftast sagt om lite äldre (manliga) personer som inte är så moderna. Orden "original", "kuf" är bra synonymer men kanske också lite svåra. Förekommer ofta i uttrycket "En gammal stofil".
__________________
Senast redigerad av Timeout 2026-04-21 kl. 19:32.
Citera
2026-04-21, 19:49
  #12
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha4life
Tramserier från en incel.
Flertal studier visar att kvinnor är bättre förare. Föreslår att du tar ditt kvinnohat till något forum för incels. Vidare hör dina förlegade åsikter inte hemma i Sverige år 2026. Tycker synd om din fru. Föreslår att du bloggar någon annanstans
Forskning visar entydigt att män är bättre på att köra bil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in