2026-04-16, 16:29
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith
Det skulle också kunna handla om att Kim Marie ville bli förflyttad till en kriminalvårdsanstalt för kvinnor.

Nu vet jag inte om Kim Marie har opererat brösten. Men vad jag vet så har vemsomhelst möjlighet att operera in bröstinplantat på privat klinik.

Tillägg: Kanske ville Kim Marie ha ett nytt personnummer för att kunna vara mer anonym efter att ha avtjänat sitt straff. Och ett nytt personnummer kan man, vad jag vet, bara få på ett sätt...

Personen i fråga verkar inte ha det minsta driv efter att att vara anonym eller ligga lågt det är min uppfattning. .
Citera
2026-04-16, 17:05
Medlem
lillaliliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Personen i fråga verkar inte ha det minsta driv efter att att vara anonym eller ligga lågt det är min uppfattning. .
Okej. Med tanke på att Kim Marie ansökte om att få byta till en anstalt för kvinnor så tänker jag att det kan ha varit syftet med att byta personnummer.

Jag tänker också att Kim Marie kanske hoppades att hon skulle släppas tidigare eller kanske få resning, eller behandlas bättre i fängelset, om hon var kvinna. Kanske var hennes uppfattning att rättsväsendet och folk i allmänhet ser på kvinnor med "snällare ögon" och oftare tycker synd om kvinnor och ser dem som offer. Kanske tänkte hon att folk skulle tycka extra synd om henne som "stackars förtryckt transkvinna" och att det skulle ge henne fördelar.

Det kan förstås vara så att Kim Marie var genuin i sin önskan om att genomgå utredning och behandling, samt byta juridiskt kön, för att hon faktiskt identifierar sig som kvinna. Det finns en hel del saker med hennes person som gör att jag tvivlar på det. Men jag är ingen expert och jag har aldrig träffat henne, så jag utesluter inte att det kan vara så.

En annan möjlighet är att Kim Marie surfade runt på nätet och sökte svar på varför det hade gått så snett för henne i livet. Detta med könsdysfori och trans-begreppet (ber om ursäkt för att jag inte kan alla termer) var väldigt omdiskuterat just då. Kanske läste hon om folk som mått dåligt utan att riktigt veta varför och senare kommit fram till att de identifierade sig inom begreppet trans (för det var i alla fall den bilden som målades upp i medier då). Kanske tänkte hon att nåt sånt kunde vara "svaret" även för henne. Som bisexuell var hon kanske medlem i nåt forum med hbtqia+-inriktning och fick kanske inspiration och uppmuntran av andra medlemmar när hon lyfte dessa tankar.
Citera
2026-04-23, 20:24
Medlem
Timeouts avatar
I kväll 23 april TV3 kl 21:00 - 22:00 I huvudet på en mördare
Den 4 maj 2013 är Vatchareeya Bangsuan hemma och pluggar hos sin expojkvän Kristoffer Johansson (numera Kim Johansson). Hon ses aldrig mer i livet efter den kvällen.
Citera
2026-04-23, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
I kväll 23 april TV3 kl 21:00 - 22:00 I huvudet på en mördare
Den 4 maj 2013 är Vatchareeya Bangsuan hemma och pluggar hos sin expojkvän Kristoffer Johansson (numera Kim Johansson). Hon ses aldrig mer i livet efter den kvällen.

Så hemskt, stackars fina kvinna. Vila i frid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in