Citat:
Ursprungligen postat av
mariannejohansson
Jo men att lägga ner tid, energi och har för något som hände för +10år sedan är nog sjukare.
Hej Kim Marie!
Jag kan inte släppa detta så jag måste fråga dig:
Du tycker inte att vi ska "lägga ner till tid och energi" på att din vän (som tidigare var din flickvän) blev mördad för 10 år sen. Varför tycker du inte att vi ska göra det?
Vill inte du veta vad som hände din vän? Undrar du inte över det? Jag tänker att hur mycket du än har försökt att gå vidare och se framåt så måste du väl ändå undra?
Hur känns det för dig att inte veta vad som hände din vän? Det måste ha varit svårt för dig att leva i ovisshet? Utifrån det du berättade under rättegångem så låter det som om du tyckte om Vatchareeya. Du sa exempelvis att du egentligen inte ville göra slut, utan blev påverkad av en kompis, som ogillade Vatchareeya på grund av hennes ursprung, men att du ångrade dig nästa dag. Och senare tog ni upp kontakten igen och umgicks som vänner och inledde en sexuell relation. Om det stämmer att du tyckte om henne så borde du väl undra och vilja veta vad som hände henne?
Du fick under rättegången frågan om ifall du har förståelse för att anhöriga vill ha svar. Jag uppfattar ditt svar som svävande. Hur ser du på det idag? Jag tänker att genom att lyfta frågan - i poddar, dokumentärer, nätforum och liknande - så minskar i alla fall inte möjligheten att komma närnare sanningen, jämfört med om man lägger locket på och slutar prata om det?
Dessutom, om du anser att du blivit oskyldigt dömd, och straffad för ett brott du inte begått, borde det väl ligga i ditt intresse att fallet diskuteras?
Slutligen: Du verkar irriterad på oss här i tråden. Hur kommer det sig?
Mvh Li
Tillägg: Om det är som du påstår, att den riktiga mördaren går fri - skrämmer inte det dig? Är du inte rädd att den riktiga mördaren ska mörda eller skada nån annan?