2026-04-23, 20:32
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Vad kallade dom visselnissen hos oss? Nåt fruntimmersnamn. Var tyst länge. Vete fan om den var med i kvarten mot Rögle. Tyckte jag hörde skiten igen då.
Vissel-Vera
De gjorde ju till och med en intervju med henne för många många år sedan. Om jag minns rätt sa hon att hon ville göra sin egen melodi till klackens sånger, för att på sitt eget sätt hylla FBK.

Men jag har fått för mig att det inte är samma person som är tillbaka efter år av tystnad, utan att någon annan apat efter henne. Jag kan dock inte säga var jag fått detta ifrån.
Men Vissel-Vera var hennes namn som sagt
2026-04-23, 20:32
Medlem
Ezzelinos avatar
Martin Lundberg har fyra tacklingar, ingen annan mer än två. Och han har bara spelat 3 minuter och 51 sekunder, vilket är lite snålt.
2026-04-23, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Martin Lundberg har fyra tacklingar, ingen annan mer än två. Och han har bara spelat 3 minuter och 51 sekunder, vilket är lite snålt.

Rögle måste hitta det fysiska spelet man hade mot FBK.

Men ikväll saknar vi tunga pjäser i Everberg och Sandin framför allt Everberg. Men då ska dom andra steppa upp.
2026-04-23, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Jag har hatat det aset ända sen han spelade i Frölunda, en av de värsta grisarna någonsin i svensk hockey. Men inte så många känner till detta då han mest varit legoknekt utomlands under sin karriär.

Synd han håller på! Rätt bra men som sagt, inget sympatiskt med honom!
2026-04-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Vissel-Vera
De gjorde ju till och med en intervju med henne för många många år sedan. Om jag minns rätt sa hon att hon ville göra sin egen melodi till klackens sånger, för att på sitt eget sätt hylla FBK.

Men jag har fått för mig att det inte är samma person som är tillbaka efter år av tystnad, utan att någon annan apat efter henne. Jag kan dock inte säga var jag fått detta ifrån.
Men Vissel-Vera var hennes namn som sagt

Tack! Så var det ja. Hörde bara nåt liknande då och då i slutspelet. Kanske nån copy-cat? Irriterande i vilket fall.
2026-04-23, 20:38
Medlem
Visst att man visste att Skellefteå va bra men vi ge dom ju ingen fight?

Det hade lätt kunnat stå 4-1 just nu.
2026-04-23, 20:39
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryGW
Snabbtittade igen tråden. Känns nästan som om Pyssen87 och Perry2 skickar pm till varandra .

Har så svårt med TjejHjärtan som skriver skit om det egna laget.
2026-04-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87

Men ikväll saknar vi tunga pjäser i Everberg och Sandin framför allt Everberg. Men då ska dom andra steppa upp.

Ja, va fan! Var ju genom att stå upp fysiskt som ni vann mot ligans största lag. Har för mig FBK hade störst och tyngst lag, i alla fall topp i den kategorin.
2026-04-23, 20:41
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Visst att man visste att Skellefteå va bra men vi ge dom ju ingen fight?

Det hade lätt kunnat stå 4-1 just nu.

Kanske det ser likadant ut för Rögle match 3

Man måste inte vinna varje period eller varje match.

Vi hade nyss 1-1
2026-04-23, 20:41
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Klart domarna är neutrala.

Neutrala på Perryska = Röglepartiska

Men Rögle drar på sig mycket nu.
2026-04-23, 20:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Så kan det vara. Tror kanske att det är lite svårare att komma åt Skellefteåspelarna än de i Färjestad, det går snabbt i skridskoåkning och passningsspel i kväll.
Men jag vill minnas att det var i första matchen i serien mot Färjestad som Rögle hade problem med det fysiska spelet på ett markant sätt, sedan blev det ju längre serien led betydligt bättre.
Senast redigerad av Ezzelino 2026-04-23 kl. 20:55.
2026-04-23, 20:43
Medlem
perry2s avatar
From North Power

"Re: Sm final:1. AIK-Rögle To 23 apr 19:00
Post by msoe » 5 minutes ago

Vi är helt klart bättre i 5vs 5-spelet, men får ändå nåt pp mer än vi förtjänar. Pp-spelet riktigt dåligt dock, stillastående och näst intill arrogant känns det som. Talande att det mål vi gör kommer som ett resultat av en oväntad åkning i pp. Skönt med ledning inför 3:e, men det finns många saker att lyfta inför tredje."

Bara Gasa Rögle

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in