2026-04-21, 12:25
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Jag utesluter för övrigt inte att vi kan ha bottnat redan, på cirka 60k.

Kanske. Det kan endast som dom som manipulerar markanden göra
Citera
2026-04-22, 08:28
Medlem
Monerokungens avatar
Så det enda krypto kretsar runt nu är krig och nyheter och egentligen inget annat.

Älskade krypto förr. Har allt i krypto. Men ju mer tiden går ju med idiotiskt börjar jag förstå att det är.

Själva ideen är bra. Men för mycket kretsar runt trump och nyheter
Citera
2026-04-22, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Så det enda krypto kretsar runt nu är krig och nyheter och egentligen inget annat.

Älskade krypto förr. Har allt i krypto. Men ju mer tiden går ju med idiotiskt börjar jag förstå att det är.

Själva ideen är bra. Men för mycket kretsar runt trump och nyheter

Vet inte om jag tycker bitcoin har rört sig så mycket som den brukar till följd av nyheter. Särskilt har den inte kraschat så snart det har kommit en dålig nyhet, utan den har snarare varit stabil eller gått uppåt.

Oljepriset och amerikanska aktier däremot har slaviskt åkt jojo upp och ned till följd av olika avsiktligt maniplulerande utspel från Trump.

Notera för övrigt att i ett sentida fiatsamhälle blir till slut alla tillgångar i mångt och mycket korrelerade om man mäter i den förhärskande fiatvalutan.
Citera
2026-04-22, 12:36
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vet inte om jag tycker bitcoin har rört sig så mycket som den brukar till följd av nyheter. Särskilt har den inte kraschat så snart det har kommit en dålig nyhet, utan den har snarare varit stabil eller gått uppåt.
Nu ljuger du. Priset har reagerat tydligt negativt så fort en dålig nyhet har kommit från kriget i Iran, och tagit ett skutt uppåt så fort din favoritpresident Trump har t ex nämnt något om eldupphör.

Varför ljuger du helt medvetet och öppet?
Citera
2026-04-22, 12:46
Medlem
Monerokungens avatar
Citat:

Oljepriset och amerikanska aktier däremot har slaviskt åkt jojo upp och ned till följd av olika avsiktligt maniplulerande utspel från Trump.

Notera för övrigt att i ett sentida fiatsamhälle blir till slut alla tillgångar i mångt och mycket korrelerade om man mäter i den förhärskande fiatvalutan.

Även om fiat försvinner.

Hur vet vi att banker inte skapar något eget? Bättre än bitcoin och ser till att btc blir förbjudet i många länder. Eller väldigt mycket mer reglerat
Citera
2026-04-22, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Även om fiat försvinner.

Hur vet vi att banker inte skapar något eget? Bättre än bitcoin och ser till att btc blir förbjudet i många länder. Eller väldigt mycket mer reglerat

Bitcoin är förbjudet i många länder, men den påverkas inte nämnvärt av detta.

Bankerna kommer aldrig att kunna eller vilja skapa neutrala pengar. Förr eller senare blir bitcoin dominerande (om inget katastrofalt av tekniskt slag inträffar i Bitcoin).
Citera
2026-04-22, 18:31
Medlem
Varför skulle banker inte göra det?

De hade gjort det i flera hundra år innan federal reserve.
Citera
2026-04-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorpish
Varför skulle banker inte göra det?

De hade gjort det i flera hundra år innan federal reserve.

Jag borde kanske ha skrivit att de aldrig kommer att skapa "neutrala, inflationsfria pengar".

De har hur som helst inget intresse av att skapa något som är lika bra som eller bättre än bitcoin för sparare och användare. Som bitcoinanvändare har du ju full kontroll och behöver inte använda en bank alls om du inte vill.

Ingen bank eller grupp av banker har makt över bitcoinsystemet. Jag har svårt att se varför och hur en bank skulle kunna eller vilja skapa något sådant som dessutom vore bättre än bitcoin. Skulle väl bli något centraliserat skojeri i stil med XRP möjligen.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-04-22 kl. 18:46.
Citera
2026-04-22, 18:50
Medlem
Så stakers och validatorer tar 90% av kryptovalutors intäkter, marknadsvärdet är spekulation och icke organiskt eftersom i princip en tokens inkomst + intäkter ökar endast med aktivitet?

Och, tokens/mynt prissätts i framtida möjliga förväntningar, det enda som ökar det fundamentala värdet av en token är ökad aktivitet, vilket betyder fler personer som köper, men de saker som till exempel Solana gör, eller utvecklarna, stakers och validatorer gör blir inte bättre bara för att Solana är värd 300$ istället för 30$, pris reflekterar inte vad du kan göra med en token förutom de gånger när utbudet är lågt och efterfrågan hög. Men de tiderna är sällsynta och borde inte reflektera en investeringsmöjlighet

I ett företag till exempel görs investeringar för att göra företaget mer effektivt, eller fler produkter, alltså högre intäkter. Men i krypto är dessa investeringar inte linjära med prisökning

Kan någon förklara hur detta är bättre än att en aktie är övervärderad?
Citera
2026-04-22, 19:48
Medlem
Monerokungens avatar
Här är en duktig analytiker! Vet inte om ni kollat på honom tidigare!

https://www.youtube.com/watch?v=gK96iTR71C4

Ingen som försöker hypa eller liknande. Utan går på analys.
Citera
2026-04-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undbd
Så stakers och validatorer tar 90% av kryptovalutors intäkter, marknadsvärdet är spekulation och icke organiskt eftersom i princip en tokens inkomst + intäkter ökar endast med aktivitet?

Och, tokens/mynt prissätts i framtida möjliga förväntningar, det enda som ökar det fundamentala värdet av en token är ökad aktivitet, vilket betyder fler personer som köper, men de saker som till exempel Solana gör, eller utvecklarna, stakers och validatorer gör blir inte bättre bara för att Solana är värd 300$ istället för 30$, pris reflekterar inte vad du kan göra med en token förutom de gånger när utbudet är lågt och efterfrågan hög. Men de tiderna är sällsynta och borde inte reflektera en investeringsmöjlighet

I ett företag till exempel görs investeringar för att göra företaget mer effektivt, eller fler produkter, alltså högre intäkter. Men i krypto är dessa investeringar inte linjära med prisökning

Kan någon förklara hur detta är bättre än att en aktie är övervärderad?

Intressant frågeställning, men du är i fel tråd.
Citera
2026-04-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Slutade läsa här för jag blir bara irriterad.

Paul Tudor Jones portfolio är alltså närmare 50 miljarder kronor. Om du tycker 2% av detta är lite så vet jag inte vad jag ska säga.
Om alla likt Paul Tudor Jones "bara" lade 2% av sin portfolio i Bitcoin så skulle priset rusa till flera miljoner dollar per Bitcoin.

"Bara 2%..." herregud, höj dig.

Blev du irriterad på Lukas17 för att du inte förstod hans poäng? 2 % är en högst blygsam allokering. Du missar helt och hållet poängen när du försöker antyda att Lukas17 skulle tycka att 2 % av 50 miljarder kronor är lite beloppsmässigt. Men du är så korkad så du förstår inte ens att poängen. Det är procentsiffran som är intressant eftersom det är ett mått som tar i beaktning hur rik man är. Men dum som du är så fattade du inte detta.

Och alla sitter nu och skrattar åt dig i den här tråden. Men fortsätt du kasta in allt du har i bitcoin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in