Citat:
Ursprungligen postat av
Dandielion
Det är ju förstås vanligare att unga oerfarna människor är lättare
att påverka/hota. Det ser vi ju nu med klivare och allehanda vapenbrott. Där är många tonåringar,
sällan i 50årsåldern. Detsamma i prostitution, hallicken slår klorna i ung lättstyrd
tjej. Vad är det du inte begriper?
Han utnyttjade henne ganska omgående, där hade hon kunnat sätta stopp men icke.
Men du far och jollar kring offret som att det skulle vara omöjligt att dra i bromsen
innan man tillfredsställt 120 karlar.
Skärp dej och sluta gå an som en vakthund i tråden.
Du är inte påläst så istället för att kalla mig vakthund i tråden borde du läsa på och inte jämföra två olika brott.
Men som när du inte verkar förstå så kan jag förklara lite enkelt!
Det är generellt mer vanligt att vuxna tvingas in i prostitution än minderåriga i Sverige, även om båda situationerna är allvarliga och oetiska. Vuxna utnyttjas ofta genom ekonomiska och sociala faktorer, medan minderåriga skyddas av strängare lagar.
Att involvera en minderårig i prostitution betraktas generellt sett som ett allvarligare brott än att involvera en vuxen, främst på grund av lagar som skyddar minderåriga, de etiska implikationerna och de potentiella sociala konsekvenserna.
Att rekrytera minderåriga till gängkriminalitet och prostitution involverar olika metoder och motiv, men båda är allvarliga brott med djupa sociala och juridiska konsekvenser. Det kan vara lättare att rekrytera till gängkriminalitet beroende på faktorer som social dynamik och statusbehov, medan prostitution ofta handlar om ekonomiska och emotionella sårbarheter.
Att tvinga en minderårig till prostitution betraktas som ett särskilt allvarligt brott i de flesta länder. Många rättssystem har strängare lagar och straff för att skydda minderåriga, inklusive längre fängelsestraff och registrering som sexförbrytare för gärningspersoner. Att tvinga in en vuxen behövs större bevisbörda för att få fällande dom!
Om du vill kan jag fördjupa mig lite eller förstår du skillnaden och klarar göra restrerande efterforskning själv?