2026-05-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dandielion
Jag har helatiden misstänkt att hon inte var ny i gamet. Det är inte troligt att en man kan
få en 50årig kvinna att börja med sexarbete!

Och vad är åldersgränsen då?

Dummaste kommentaren jag läst på länge.

Har du läst domen mot tidigare partner?
Rättegången ligger ute att lyssna på och även om där framkommer det hur han även utsatt tidigare frun för våld och kontroll i relationen.
Brotten och mönstret på dessa män försvinner inte utan förvärras snarare!
Citera
2026-05-17, 18:25
Medlem
Det är ju förstås vanligare att unga oerfarna människor är lättare
att påverka/hota. Det ser vi ju nu med klivare och allehanda vapenbrott. Där är många tonåringar,
sällan i 50årsåldern. Detsamma i prostitution, hallicken slår klorna i ung lättstyrd
tjej. Vad är det du inte begriper?

Han utnyttjade henne ganska omgående, där hade hon kunnat sätta stopp men icke.
Men du far och jollar kring offret som att det skulle vara omöjligt att dra i bromsen
innan man tillfredsställt 120 karlar.

Skärp dej och sluta gå an som en vakthund i tråden.
Citera
2026-05-18, 09:52
Medlem
Citat:
Det är ju förstås vanligare att unga oerfarna människor är lättare
att påverka/hota. Det ser vi ju nu med klivare och allehanda vapenbrott. Där är många tonåringar,
sällan i 50årsåldern. Detsamma i prostitution, hallicken slår klorna i ung lättstyrd
tjej. Vad är det du inte begriper?

Han utnyttjade henne ganska omgående, där hade hon kunnat sätta stopp men icke.
Men du far och jollar kring offret som att det skulle vara omöjligt att dra i bromsen
innan man tillfredsställt 120 karlar.

Skärp dej och sluta gå an som en vakthund i tråden.

Du är inte påläst så istället för att kalla mig vakthund i tråden borde du läsa på och inte jämföra två olika brott.

Men som när du inte verkar förstå så kan jag förklara lite enkelt!

Det är generellt mer vanligt att vuxna tvingas in i prostitution än minderåriga i Sverige, även om båda situationerna är allvarliga och oetiska. Vuxna utnyttjas ofta genom ekonomiska och sociala faktorer, medan minderåriga skyddas av strängare lagar.
Att involvera en minderårig i prostitution betraktas generellt sett som ett allvarligare brott än att involvera en vuxen, främst på grund av lagar som skyddar minderåriga, de etiska implikationerna och de potentiella sociala konsekvenserna.

Att rekrytera minderåriga till gängkriminalitet och prostitution involverar olika metoder och motiv, men båda är allvarliga brott med djupa sociala och juridiska konsekvenser. Det kan vara lättare att rekrytera till gängkriminalitet beroende på faktorer som social dynamik och statusbehov, medan prostitution ofta handlar om ekonomiska och emotionella sårbarheter.

Att tvinga en minderårig till prostitution betraktas som ett särskilt allvarligt brott i de flesta länder. Många rättssystem har strängare lagar och straff för att skydda minderåriga, inklusive längre fängelsestraff och registrering som sexförbrytare för gärningspersoner. Att tvinga in en vuxen behövs större bevisbörda för att få fällande dom!

Om du vill kan jag fördjupa mig lite eller förstår du skillnaden och klarar göra restrerande efterforskning själv?
Citera
2026-05-19, 01:05
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
Och vad är åldersgränsen då?

Dummaste kommentaren jag läst på länge.

Har du läst domen mot tidigare partner?
Rättegången ligger ute att lyssna på och även om där framkommer det hur han även utsatt tidigare frun för våld och kontroll i relationen.
Brotten och mönstret på dessa män försvinner inte utan förvärras snarare!
Vet inget om sakfrågan men hans påstående motbevisas väl inte av att han sopade på sin förra fru, utan isåfall får du väl visa på att han fick henne att begå hor efter 50?
Citera
2026-05-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Vet inget om sakfrågan men hans påstående motbevisas väl inte av att han sopade på sin förra fru, utan isåfall får du väl visa på att han fick henne att begå hor efter 50?

Han är åtalad för misshandel, våldtäkt och olaga hot. Att bevisa att han även sålde henne och tvinga henne till hor är inte min sak utan åklagarens! Uppenbarligen finns tillräckligt med bevisning som han suttit häktad och även åtalad för det.

Ni ska ha klart för er att det är svårt att få till åtal i sådana här mål och de flesta fallen leder inte ens till åtal. Det måste finnas stark bevisning men den delen väljer många att blunda för och istället ifrågasätter henne och hennes ålder!

Hur gammal va hon som såldes i Frankrike av sin man?
Citera
2026-05-19, 21:53
Medlem
Citat:
Han är åtalad för misshandel, våldtäkt och olaga hot. Att bevisa att han även sålde henne och tvinga henne till hor är inte min sak utan åklagarens! Uppenbarligen finns tillräckligt med bevisning som han suttit häktad och även åtalad för det.

Ni ska ha klart för er att det är svårt att få till åtal i sådana här mål och de flesta fallen leder inte ens till åtal. Det måste finnas stark bevisning men den delen väljer många att blunda för och istället ifrågasätter henne och hennes ålder!

Hur gammal va hon som såldes i Frankrike av sin man?
Kvinnan i Frankrike var totalt omedveten om vad som hände henne då hon var
ned drogad. Hon lekte alltså inte "Pretty woman" Verkar som du själv inte vet vad du
irrar efter i den här saken.
Citera
2026-05-19, 23:21
Medlem
Citat:
ned drogad. Hon lekte alltså inte "Pretty woman" Verkar som du själv inte vet vad du

Sluta jollra och gå på som en vakthund för att skydda svinets gärningar!

Du Låter bara löjligt IGEN när du jämför två kvinnor och hur de blev nerdrogade och där båda utsatts för våldtäkter och övergrepp av sina män!

Gö dig själv en tjänst och kommentera inte mer innan du läst fupen i alla fall.
Citera
2026-05-19, 23:30
Medlem
Citat:

Det var inte ett svar på min fråga!

Men även du kanske insåg att våldta, hota, misshandla och tvinga en kvinna till att sälja sig kanske inte har ett ”bäst före datum”?
Citera
2026-05-20, 22:37
Medlem
Citat:
Sluta jollra och gå på som en vakthund för att skydda svinets gärningar!

Du Låter bara löjligt IGEN när du jämför två kvinnor och hur de blev nerdrogade och där båda utsatts för våldtäkter och övergrepp av sina män!

Gö dig själv en tjänst och kommentera inte mer innan du läst fupen i alla fall.
Vad är det för svin jag skyddar? Jag har viss medkänsla för båda dessa
samhällets olycksbarn. Bägge har tuffa roller att spela. Måste vara ett hårt liv att leva
och jag önskar att dom får det dom behöver framgent.
Citera
2026-05-21, 00:31
Medlem
Citat:
Vad är det för svin jag skyddar? Jag har viss medkänsla för båda dessa
samhällets olycksbarn. Bägge har tuffa roller att spela. Måste vara ett hårt liv att leva
och jag önskar att dom får det dom behöver framgent.

Du kan inte vara på riktigt!

De är inga ”olycksbarn”!
Som du själv skrivit innan är de båda över 50.

Hon är ett brottsoffer och han är en gärningsman och återfallsförbrytare!
Citera
2026-05-23, 13:27
Medlem
Hörde ett väldigt bra reportage på sveriges radio häromdagen: https://www.sverigesradio.se/avsnitt/man-misstanks-ha-salt-sin-fru-smsen-kan-avgora-fallet vid 05:30 ungefär börjar de gå igenom sms mellan mannen och kvinnan.

Här går de igenom fallet men utifrån den FUP som finns, där bland annat sms från när paret träffades (2022) finns med. Vad som framkommer, bara lyssna själva, är en historia om en man som träffar en kvinna samtidigt som han är gift med en annan kvinna. Kvinnan (MR) flyttar in i en stuga på mannens tomt och mannen lever ett dubbel-liv på tomten med en kvinna i varje hus ungefär. Frun kommer på honom och det tar slut, paret flyttar till Kramfors.

Det intressanta är delarna som rör hur hon (utifrån smsen de skickat varandra) är blixtförälskad, inte vill leva med någon annan än TR och TR ganska snabbt påbörjar det som kallas "normaliseringsprocessen" genom att skicka porrvideor, uppmuntra och styra om MR på att börja med webcam-porr och sedan regelrätt prostitution. MR reagerar (också här finns bevis i form av sms) väldigt negativt på hans idéer och säger att hon vill bara vara med honom, men han ger inte med sig. För att hålla kvar henne i allting så förser han henne med alkohol och droger.

Att de gifter sig kan lika gärna vara för att mata hennes dröm/önskan om att få det lyckliga livet och därför fortsätta stå ut med makens verksamhet. (min spekulation)

Flera av sexköparna ska ha haft intrycket av att det var ett rollspel dem emellan. Men sms och chatthistorik berättar lite mer omfattande om hur det legat till.

Så alla som skrivit i tråden om normaliseringsprocessen (vilket forskare, psykologer, poliser etc ofta pratar om och dom har väl i regel adekvat utbildning för sina påståenden) har helt rätt i det de säger. Det är en process som tar tid, är du skör eller lättpåverkad (för att du är dum i huvudet, förälskad eller vad som helst) så kan man absolut och uppenbarligen bryta ner någon till att bli precis som man vill ha den. Programmet är olustigt att lyssna på och TR förtjänar verkligen att ruttna i fängelset. Fan vilken jävla psykopat. Livsfarlig att ha ute på gatan.
Senast redigerad av wot 2026-05-23 kl. 14:15. Anledning: förtydligade
Citera
2026-05-24, 10:49
Medlem
Antar att det är samma, fler sexköpare utreds. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1467404
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in