2026-04-23, 17:45
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inte alls. Jag tror många anhöriga skulle välkomna förslaget

Sluta tramsa. Inte en enda åldring ska naturligtvis få ett hårstrå krökt av slasktrattarna till personal.

Det är förstås rimligt. Vad jag menar är att det är fullständigt vansinnigt att det är rimligt.
Citera
2026-04-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nästa val blir det till att rösta på något annat än Tidöpartierna, om man ens går och röstar nästa val då det är lönlöst! Här är det mest solklara fall för tingsrätten att utvisa. Men nejdå, han får va kvar.

Det var absolut inget solklart fall. Man hade att pröva Utlänningslagens bestämmelser om anknytning, EKMR bestämmelser om rätten till privat- och familjeliv samt FN:s Barnkonvention. Man kunde då konstatera att den tilltalade hade permanent uppehållstillstånd, kom till Sverige när han var 16 år gammal, att han sedan ankomsten till Sverige endast haft begränsad anknytning till hemlandet Irak, att han talar flytande svenska och har varit etablerad på den svenska arbetsmarknaden i 10 år. Men framförallt att han hade en 6-årig dotter, som är svensk medborgare, som han träffar regelbundet.
Citera
2026-04-23, 17:46
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Frontallobsdemens tar sig ofta uttryck i paranoida vanföreställningar. Fast i min hemkommun har vi haft en väldigt tråkig utveckling med stölder, gängrelaterad brottslighet (det har exempelvis förvarats droger och tillhyggen i klädskåpen) samt att salafister som dömts för terrorbrott har arbetat där. Detta är inte bara anmälningar utan brott som lett till domstol. Det har gått bättre med personal från Sydamerika och Europa.

Så även om dementa har svårt att ha koll så har kollegor, familjemedlemmar och myndigheter pekat på att det inte går åt rätt håll. Ibland kanske de äldre inte ens förstår att de blir utsatta - jag tror det kan slå åt bägge hållen.

Dessutom är språkkunskaperna under all kritik.

Vi kunde ha importerat mycket bättre invandrare från Filippinerna Thailand osv men det ville inte våra korkade politiska eliter
Citera
2026-04-23, 17:47
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Innan 1995? Jag hat svårt att tänka mig att det ens existerade.

Innan 2010. Innan 2015. Jag har också svårt att tro att det existerat. Möjligen enstaka extrema fall; det går ju inte att skydda sig mot anomalier, men detta är nåt annat.

Hade hur som helst varit intressant att se siffror på det.
Citera
2026-04-23, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Snarare du som desperat försöker leta upp svenska gärningsmän när det inte är relevant.

Jag synar endast era uttalanden. Att ni har fel, eller inte kan acceptera det, är någonting ni får härbärgera själva...
Citera
2026-04-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Menar du att äldre sitter och hittar på att dom blivit våldtagna? 400 st på några år?

1. 400 avser kvinnor från 60 och uppåt. De är knappast "äldre". De är inte ens pensionärer ännu.

2. 400 avser anmälda våldtäkter sedan 2021. "Nästan 400 våldtäkter mot kvinnor över 60 år har polisanmälts från 2021 till i dag", det är fem år.

3. Hur många av dessa anmälningar som sägs ha ägt rum i hemmet får vi inte veta, bara att det är "en stor del".

4. Vissa kvinnor hittar på att de blivit våldtagna, ja. Vissa kvinnor anmäler det som vi för 30 år sedan aldrig skulle drömma om att kalla "våldtäkt" och får det titulerat på det sättet. Kom ihåg att våldtäkt numera kan ske helt utan penetration av något slag, och även helt utan att gärningsmannen är närvarande på platsen.

Men detta är skit samma. I tråden är det ju för fan ingen som läser källan. De går gladeligen vidare och utgår från att siffran "400" rakt av avser fullt genomförda våldtäkter av hemtjänstpersonal på mycket, mycket gamla och försvarslösa kvinnor som befunnit sig i sina hem vid tiden för händelsen, Något som källan överhuvudtaget inte säger, inte ens nästan.

Därför: skärp er, för fan! Det här är ändå Flashback. Inte Facebook eller Twitter.
Citera
2026-04-23, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Innan 2010. Innan 2015. Jag har också svårt att tro att det existerat. Möjligen enstaka extrema fall; det går ju inte att skydda sig mot anomalier, men detta är nåt annat.

Hade hur som helst varit intressant att se siffror på det.

Har berört frågeställningen i följande inlägg:
(FB) Mängder av äldre våldtas numera i vården: "enormt mörkertal"
Citera
2026-04-23, 17:50
Medlem
En kompis kompis känner en man från Egypten/Marocko som bott i Sverige i 20 år. Ganska bra intrigerad i det svenska samhället.
Så bjöd han hit en kusin/syssling/brylling i 25-30 års åldern från en avlägsen bergsby i hemlandet.
Den mannen fick kåtslag och runkade konstant. Bara han såg en bar arm eller ankel på en tjej, kvinna, kärring. Det behövdes inte mer än så. (Vet ej vad som hänt om han fått syn på nakna bröst!)
De männen har aldrig sett ngn av det motsatta könet utan kappa/rock/huckle som döljer kropp, hår, ansikte.
Sann och mycket sorglig historia. Men det är inget vänsterkärringarna kan förstå. De tror att vi alla är likadana. We shall overcome, tralllala!

Citat:
Ursprungligen postat av Stormivattenglas
Nu är jag ingen raketforskare men en av anledningarna KAN ju vara att vi tagit hit folk från länder där våldtäktsstatistiken är hög. Som sagt, är ingen raketforskare utan det är bara en spekulation.
Senast redigerad av Tjuttiotre 2026-04-23 kl. 17:54.
Citera
2026-04-23, 17:52
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Jag synar endast era uttalanden. Att ni har fel, eller inte kan acceptera det, är någonting ni får härbärgera själva...

Det är du som har fel. Per capita är det blattar som är galet överrepresenterade i att våldta äldre via hemtjänst och äldreboende. Du är en äcklig jävla jurist sosse som vägrar att se att invandringspolitiken du har propagerat har lett till att gamla svenskar nu har våldtagits i tusental.

Sverige för inte korrekt statistik över ras och etnicitet så de kan lura naiva idioter som dig. Danmark har inte dessa problem undrar varför?
Citera
2026-04-23, 18:01
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Har berört frågeställningen i följande inlägg:

Jag har inga större invändningar mot dina invändningar till att att databehandlingen har problem inbyggda, men det hade oavsett det ändå varit intressant att se siffrorna.

Att det finns fler män inom hemtjänsten idag gör knappast jämförelser mellan förr och nu gör knappast att man behöver "passa sig" för att göra jämförelser...
Citera
2026-04-23, 18:02
Medlem
400 för mycket!!!!!!!
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
De 400 anmälningarna var inte inom hemtjänsten, utan var kvinnor över 60. Många är ute i livet.
Citera
2026-04-23, 18:03
Medlem
Sitter du inspärrad?! Får du ej röra dig fritt i samhället?
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Jag har inga större invändningar mot dina invändningar till att att databehandlingen har problem inbyggda, men det hade oavsett det ändå varit intressant att se siffrorna.

Att det finns fler män inom hemtjänsten idag gör knappast jämförelser mellan förr och nu gör knappast att man behöver "passa sig" för att göra jämförelser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in