Citat:
Ursprungligen postat av
Gbggenius
Här är ett citat från 2025 av den nya ordföranden i roks
Nej, män är inte djur. Vissa män är värre. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren.
https://roks.se/aktuellt/debatt-och-opinion/uttalanden-som-jamstalldhetsministerns-ar-skadliga-for-feminismen
Vad skulle du tänka om mig om jag beskrev kvinnnor på samma sätt?
Skulle det vara ett budskap för jämställdhet?
Och hur är inte detta faktiskt korrekt?
Du har människor där ute som njuter av att skada andra. Finns tom en radda namn för detta inom psykologin. Sadist, psykopat ex.
Och exempel genom historien på dessa beteenden, är en enda lång jävla lista.....med just mansnamn. Finns ytterligt få kvinnor på den listan och när du hittar dem så är det ofta en kvinna som agerar tillsammans med en man ex. Rose West.
Den där ensamma kvinnliga sadisten som ägnar sig åt att våldta, mörda, tortera, slakta, äta...you name it........well du...henne får du leta med lupp efter, de finns men är extremt ovanliga.
Män däremot...japp, det finns det rätt gott om exempel på. Själva Markis de Sade...var en man.
Och varför det är just så finns det alltså många teorier om, där alltså den feminsitska teorin om inlärda tankemönster av att män har "rätt" till och över kvinnor är en.
Frågar du mig, så skulle jag hävda att det beror på en mix av både biologisk predisponering och inlärda
tanke- och könsrollsmönster.
Det biologiska kan vi inte göra så mycket åt, men! vi kan definitivt göra något åt det senare och det stavas feminism.