2026-04-23, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det fetade. Du menar att kvinnojourerna ska släppa in män till våldtagna och misshandlade kvinnor?

Vissa kvinnojourer har påstått att de haft platser för män. Men har i praktiken verkat gjort det sällan eller aldrig.

Sen anser jag personligen inte att en 13 årig pojke är en man.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/pojkar-far-inte-skyddat-boende.9b3adccb-5672-447a-bc0b-119308f725d1
Citera
2026-04-23, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Visst, den siffran kan ha minskat de senaste åren....pga feministiskt arbete, vad dåligt eller hur...riktigt "manshat".
jag skrev "knappt", jag skrev inte att det inte existerar att kvinnor mördar män, men det är alltså betydligt mindre grad, och har ofta andra orsaker.

Feminister ÄR för jämställdhet. Men kvinnojorurer är en specifik plats där kvinnor som utsatts för fysiskt och sexuellt våld och ofta lever under direkt dödshot ska få lov känna sig trygga. Att de associerar män till fara är inte deras fel, utan en naturlig reaktion på vad de utsatts för.

Svårt att se att det har med feministiskt arbete att göra. Vissa feminister har till och med motarbetat behandlingar för män som är våldsamma. Vilket i teorin kan ha lett till att vi har mer våld än vi borde.
Citera
2026-04-23, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Svårt att se att det har med feministiskt arbete att göra. Vissa feminister har till och med motarbetat behandlingar för män som är våldsamma. Vilket i teorin kan ha lett till att vi har mer våld än vi borde.

Nä så klart det måste ju ha med antifeministiskt arbete att göra.....Andrew Tate och Co...att mördandet av kvinnor har minskat...

Källa på dessa feminister tack.
Citera
2026-04-23, 09:52
Medlem
Citat:

Snälla du klagar på att jag använde gammal statistik....och nu drar du alltså upp en (1) händelse från 2005?

Här är ett citat från 2025 av den nya ordföranden i roks

Nej, män är inte djur. Vissa män är värre. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren.
https://roks.se/aktuellt/debatt-och-opinion/uttalanden-som-jamstalldhetsministerns-ar-skadliga-for-feminismen

Vad skulle du tänka om mig om jag beskrev kvinnnor på samma sätt?
Skulle det vara ett budskap för jämställdhet?
Citera
2026-04-23, 10:10
Medlem
Citat:
Här är ett citat från 2025 av den nya ordföranden i roks

Nej, män är inte djur. Vissa män är värre. En del våldsamma män kan till och med njuta av kvinnors lidande. Det gör inte djuren.
https://roks.se/aktuellt/debatt-och-opinion/uttalanden-som-jamstalldhetsministerns-ar-skadliga-for-feminismen

Vad skulle du tänka om mig om jag beskrev kvinnnor på samma sätt?
Skulle det vara ett budskap för jämställdhet?

Och hur är inte detta faktiskt korrekt?
Du har människor där ute som njuter av att skada andra. Finns tom en radda namn för detta inom psykologin. Sadist, psykopat ex.

Och exempel genom historien på dessa beteenden, är en enda lång jävla lista.....med just mansnamn. Finns ytterligt få kvinnor på den listan och när du hittar dem så är det ofta en kvinna som agerar tillsammans med en man ex. Rose West.
Den där ensamma kvinnliga sadisten som ägnar sig åt att våldta, mörda, tortera, slakta, äta...you name it........well du...henne får du leta med lupp efter, de finns men är extremt ovanliga.

Män däremot...japp, det finns det rätt gott om exempel på. Själva Markis de Sade...var en man.

Och varför det är just så finns det alltså många teorier om, där alltså den feminsitska teorin om inlärda tankemönster av att män har "rätt" till och över kvinnor är en.

Frågar du mig, så skulle jag hävda att det beror på en mix av både biologisk predisponering och inlärda
tanke- och könsrollsmönster.

Det biologiska kan vi inte göra så mycket åt, men! vi kan definitivt göra något åt det senare och det stavas feminism.
Citera
2026-04-23, 10:25
Medlem
Citat:
Nä så klart det måste ju ha med antifeministiskt arbete att göra.....Andrew Tate och Co...att mördandet av kvinnor har minskat...

Källa på dessa feminister tack.

https://roks.se/assets/files/SOU-2018-37-att-bryta-ett-v%C3%A5ldsamt-beteende-%C3%A5terfallsf%C3%B6rebyggande-insatser-f%C3%B6r-m %C3%A4n-som-uts%C3%A4tter-n%C3%A4rst%C3%A5ende-f%C3%B6r-v%C3%A5ld.pdf#:~:text=5.3%20St%C3%B6d%20till %20m%C3%A4n%20som%20uts%C3%A4tter%20kvinnor%2C,%C3 %A4r%20den%20l%C3%B6sning%20p%C3%A5%20m%C3%A4ns%20 v%C3%A5ldsut%C3%B6vning%20som
Citera
2026-04-23, 10:26
Medlem
Citat:
Och hur är inte detta faktiskt korrekt?
Du har människor där ute som njuter av att skada andra. Finns tom en radda namn för detta inom psykologin. Sadist, psykopat ex.

Och exempel genom historien på dessa beteenden, är en enda lång jävla lista.....med just mansnamn. Finns ytterligt få kvinnor på den listan och när du hittar dem så är det ofta en kvinna som agerar tillsammans med en man ex. Rose West.
Den där ensamma kvinnliga sadisten som ägnar sig åt att våldta, mörda, tortera, slakta, äta...you name it........well du...henne får du leta med lupp efter, de finns men är extremt ovanliga.

Män däremot...japp, det finns det rätt gott om exempel på. Själva Markis de Sade...var en man.

Och varför det är just så finns det alltså många teorier om, där alltså den feminsitska teorin om inlärda tankemönster av att män har "rätt" till och över kvinnor är en.

Frågar du mig, så skulle jag hävda att det beror på en mix av både biologisk predisponering och inlärda
tanke- och könsrollsmönster.

Det biologiska kan vi inte göra så mycket åt, men! vi kan definitivt göra något åt det senare och det stavas feminism.

Så det är ok att jag säger stt vissa kvinnnor är värre än djur?
Citera
2026-04-23, 10:48
Medlem
Citat:
https://roks.se/assets/files/SOU-2018-37-att-bryta-ett-v%C3%A5ldsamt-beteende-%C3%A5terfallsf%C3%B6rebyggande-insatser-f%C3%B6r-m %C3%A4n-som-uts%C3%A4tter-n%C3%A4rst%C3%A5ende-f%C3%B6r-v%C3%A5ld.pdf#:~:text=5.3%20St%C3%B6d%20till %20m%C3%A4n%20som%20uts%C3%A4tter%20kvinnor%2C,%C3 %A4r%20den%20l%C3%B6sning%20p%C3%A5%20m%C3%A4ns%20 v%C3%A5ldsut%C3%B6vning%20som

men snälla, har du ens läst denna?

Enkel sammanfattning av mig nu efter att ha skummat texten.
Roks är kritisk till förslagen om individualiserad arbete med våldsbenägna män, eftersom.....det anser att våldet inte är ett problem på individnivå utan ett mycket större problem som ligger på samhällsnivå.
som avhjälps via förebyggande arbete i tidiga åldrar och inte "efterarbeten" på några enskilda individer.

Roks är kritiska till förslagen att våldsbenägna män ska skiljas från sina offer och flyttas till ett eget boende på frivillig basis. Då de anser att det inte skulle hjälpa, dessa våldsbenägna män skulle söka upp kvinna i hemmet igen och fortsätta våldet.

De anser att våld mot kvinnor är brott, och att dessa män därför ska flyttas från kvinnan och låsas in.

Ganska självklar kritik om du frågar mig.
Citera
2026-04-23, 10:50
Medlem
Citat:
Så det är ok att jag säger stt vissa kvinnnor är värre än djur?

Visst Rose West ex.

Människor, både på gruppnivå och på individnivå vågar jag nog också påstå beter sig hela tiden "värre än djur".
Betänk vad ryssland just nu gör mot ukrainare ex.
eller vad människor gjort/ gör mot grisar eller höns.
Senast redigerad av Merapi 2026-04-23 kl. 10:54.
Citera
2026-04-23, 11:15
Medlem
Citat:

Roks är kritisk till förslagen om individualiserad arbete med våldsbenägna män, eftersom.....det anser att våldet inte är ett problem på individnivå utan ett mycket större problem som ligger på samhällsnivå.
som avhjälps via förebyggande arbete i tidiga åldrar och inte "efterarbeten" på några enskilda individer.

Roks är kritiska till förslagen att våldsbenägna män ska skiljas från sina offer och flyttas till ett eget boende på frivillig basis. Då de anser att det inte skulle hjälpa, dessa våldsbenägna män skulle söka upp kvinna i hemmet igen och fortsätta våldet.

De anser att våld mot kvinnor är brott, och att dessa män därför ska flyttas från kvinnan och låsas in.

Jag har läst den. Och den bekräftar mitt påstående. Att kvinnojourer motverkar behandling av våldsamma män.
De passar helt enkelt inte in i deras narrativ.

Det är det de menar med efterarbete.
Citera
2026-04-23, 11:16
Medlem
Citat:
Visst Rose West ex.

Människor, både på gruppnivå och på individnivå vågar jag nog också påstå beter sig hela tiden "värre än djur".
Betänk vad ryssland just nu gör mot ukrainare ex.
eller vad människor gjort/ gör mot grisar eller höns.

Anser du att det är en sund strategi för jämställdhet att peka ut grupper som djur?
Eller värre än djur?
Tror du att det är en framgångsrik strategi?

Det här är en av anledningarna till varför feminismen håller på att dö ut.
För att toxiska uttalanden försvaras.
Citera
2026-04-23, 12:43
Medlem
Citat:

Problemet är att du är dogmatisk. Du tänker fel kring väldigt mycket saker men istället för att revidera dina ståndpunkter så står du fast vid dem.

Det är rent dravel att det inte kan vara ett jämställdhetsproblem ifall ett visst kön är både offer och förövare i högre utsträckning än det andra könet men du vill inte medge detta för då leder det till att du även tvingas ta rygg på män och börja problematisera areor kopplat till män. Detta bevisar vad det handlar om - du är en dogmatisk manshatare. Det handlar inte om jämställdhet för dig och du må kalla dig själv för feminist men uppenbarligen förstår du dig inte på vad jämställdhet faktiskt handlar om och du är inte ens konsekvent med din egen definition din virrpanna.

Ponera att kvinnor förlorade många miljoner i genomsnitt över en hel livstid ute på arbetsmarknaden för att de är kvinnor (diskriminering pga. kön) men det visade sig att det enda könet som bidrog till denna orättvisa var kvinnor själva (kvinnliga lönesättare). Menar du då att detta inte hade behövts problematiseras ur jämställdhetssynpunkt bara för att de som utsätter kvinnor för detta är kvinnor själva? 😅😂

Det är såhär pantat du resonerar men du begriper inte bättre.

Läs om definitionen av vad jämställdhet handlar om så kommer nog att polletten trilla ner.

Så att du förringar situationer när män far illa av manliga förövare håller liksom inte men detta kan upprepas om och om igen men det kommer ändå inte gå in.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-04-23 kl. 12:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in