Citat:
Ursprungligen postat av
WetCigarette
Utländsk media brukar ge fler detaljer än svensk media så jag ska se om jag hittar mer information där.
Min gissning stämde. Mycket mer utförlig beskrivning i utländsk media. Här kommer den informationen översatt av AI:
Citat:
Tre svenska tjugoåringar (Min anmärkning: Troligtvis felöversatt, ska vara ”i tjugoårsåldern”) skadades, en av dem mycket allvarligt, efter att ha råkat ut för en trafikolycka på söndagseftermiddagen på vägen till Valldemossa. De unga färdades i en äldre Porsche som enligt flera vittnen körde i mycket hög hastighet och gjorde farliga omkörningar innan den körde av vägen och kraschade in i en mur. Föraren fördes till Son Espases i kritiskt tillstånd, medan de två passagerarna, en ung man och en ung kvinna, skadades.
Enligt uppgifter från räddningstjänsten inträffade olyckan vid sjutiden på söndagskvällen, vid kilometer 15 på Valldemossavägen (Ma-1110). De tre unga, mellan 25 och 27 år gamla, färdades i en klassisk Porsche i riktning mot Palma. Flera vittnen uppgav senare att sportbilen hade kört om dem på ett vårdslöst sätt och i mycket hög hastighet.
Under en av dessa oregelbundna manövrer gjorde bilen en kraftig sväng, körde av vägen, kraschade in i en mur och voltade. Efter att larm om den allvarliga olyckan inkom mobiliserade 061 flera ambulanser. Föraren, 27 år, fördes i kritiskt tillstånd till Son Espases, där traumalarm för svårt skadade aktiverades.
Hans passagerare fördes till kliniken Juaneda. Kvinnan, 25 år, hade allvarliga skador, medan mannen, 26 år, hade lindrigare skador.
Trafikpoliser från Guardia Civil inledde en utredning för att fastställa de exakta omständigheterna kring olyckan.
https://www.diariodemallorca.es/sucesos/sucesos-mallorca/2026/04/20/tres-jovenes-sufren-grave-accidente-129297139.html