2026-04-22, 14:07
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så mycket… Ordbajs!
Har du ett så tråkigt och innehållslöst liv att det här är det bästa du kan komma med?

Hur kan du få för dig att en 14-åring skulle tycka att det inte är hela världen att bli våldtagen av en 40-åring??

Vet du, dina långa tradiga inlägg är för mig inget annat än ordbajs, du slösar tid till ingen nytta.

Sara har inte blivit utnyttjad som barn. Hon är en kriminell pundare och psykopat. Psykopater ljuger konstant.
Citera
2026-04-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Enligt vem? Deras egna storys som absolut ingen kan bekräfta?
Vem tycker du ska bekräfta?
Du är lustig du
Citera
2026-04-22, 14:17
Medlem
Citat:
Vem tycker du ska bekräfta?
Du är lustig du
Patrik har ju pekat ut en person efter att han gått bort och inte kan försvara sig.
En potentiell ide där är ju att om det gjorts före kunde mannen försvarat sig.

Avsaknaden av bevis för något betyder inte direkt att det är rätt. Bara att det inte går att bekräfta varken för eller emot. Eller hur?
Det bästa är ju att kunna styrka dem med bevis eller liknande? Om inte detta går bör man ju ta informationen med en nypa salt. Historierna kan vara kryddade, kan spegla verkligheten, kan vara fabricerade för att det skall låta bra, de kan vara en blandning av fakta och krydda. Det går inte att verifiera vilken nivå.

Det är ju allt personen säger om de är sanna är det ju bara potentiellt 2 personer som kan prata om dem.
Citera
2026-04-22, 14:18
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Så mycket… Ordbajs!
Har du ett så tråkigt och innehållslöst liv att det här är det bästa du kan komma med?

Hur kan du få för dig att en 14-åring skulle tycka att det inte är hela världen att bli våldtagen av en 40-åring??

Vet du, dina långa tradiga inlägg är för mig inget annat än ordbajs, du slösar tid till ingen nytta.
Nätföretagen som får sälja kapacitet drar nytta, gott nog. Synd om de går i konkurs.
Citera
2026-04-22, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Grävs lista:
0, avliden innan uthängning och påstås ha avlidit av naturliga orsaker.
1, "Mannen som" borttagen konfrontation. 52år, 1mån efter.
2, Hann inte bli publicerad potentiellt dränkte sig.
3, "mannen utan samvete", 35år, 2mån efter.
4, "DinK på kroken" 38år, 1mån efter.
5, "Mr X", 53år, 18mån.
6, 289, 41år, 4mån.
7, 361, 51år, 2,5mån efter noterad som självmord.
8, 424, 73år noterad som självmord, 1v efter.
9, 360, 29, 6mån efter.
10, 446, runt 60år och 4 dagar efter.
11, 472, 36år, 23dagar efter
12, 504, 50år och hittades död före
13, 569, 80år men 6dagar
14, 454, 44år eller 7mån efter
15, 574, (noterad som självmord), 34år, 2tim efter.
16, 186. 74år, så kan vara naturliga orsaker.
17, 178. 61år, så kan vara naturliga orsaker.
18, 553, 46år
19, 682, 53år
20, potentiellt cancer.

det är 21 dödsfall.
Sedan räknar troligen inte Aftonbladet dem som bekräftat självmord om åldern är högt uppkommen speciellt om det gått lång tid.

Alla fetade är troligen de som AB räknat med.
De som är i kursiv har skett efter ABs publicering.
De har troligen inte räknat med de som inte blev publicerade alltså 0 och 2.

En mycket morbid fråga ifrån dig och en mycket morbid lista i gruppen.
Morbid fashination överlag när folk hejar på självmord och försöker driva dem att ta dem.
Att det signaleras någon form av socialt godkännande att det är ok och att man inte behöver känna att det skulle vara moraliskt fel att älska och längta efter detta är sjukt.
Samtliga uppräknade är män med en psykisk problematik som de vältrat över på barn. Kan inte se att de är värda att få fortsätta med det i det tysta.
Då får du tycka att jag är morbid om du vill men jag väljer barnen och deras rätt att få fortsätta vara det utan att sjuka vuxna individer försöker utsätta dem för övergrepp.
Hur morbid är du i det tysta som vill låta det fortsätta ske?
Citera
2026-04-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Sara har inte blivit utnyttjad som barn. Hon är en kriminell pundare och psykopat. Psykopater ljuger konstant.
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Ja, jag som varken är pundare eller psykopat ljuger inte vane- och tvångsmässigt. Och njuter inte av att människor tar livet av sig.

Du har uppenbart en grav empatistörning. Det är en sjuk hobby du skaffat dig.
Jahaa så duktig du är då . Har du ett bra liv annars?
Citera
2026-04-22, 14:45
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Samtliga uppräknade är män med en psykisk problematik som de vältrat över på barn. Kan inte se att de är värda att få fortsätta med det i det tysta.
Då får du tycka att jag är morbid om du vill men jag väljer barnen och deras rätt att få fortsätta vara det utan att sjuka vuxna individer försöker utsätta dem för övergrepp.
Det har visat sig att de inte sällan blivit kränkta som barn, inte alltid sexuellt. Om nu ett barn blivit kränkt av en Dumpens gädda, och i framtiden blir en gädda som kränker andra barn. Tycker du då att det före detta barnet ska gå i självmordstankar.

Jag tycker att självmordstankar i stort är lika illa som självmord, mår nog fruktansvärt och mordet löser det akuta måendet.
Citera
2026-04-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det har visat sig att de inte sällan blivit kränkta som barn, inte alltid sexuellt. Om nu ett barn blivit kränkt av en Dumpens gädda, och i framtiden blir en gädda som kränker andra barn. Tycker du då att det före detta barnet ska gå i självmordstankar.

Jag tycker att självmordstankar i stort är lika illa som självmord, mår nog fruktansvärt och mordet löser det akuta måendet.
Så du tycker upplevda kränkningar är godtagbara ursäkter för att förgripa sig på ett barn? Märklig inställning må jag säga!
Mår du så illa?
Citera
2026-04-22, 15:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Så du tycker upplevda kränkningar är godtagbara ursäkter för att förgripa sig på ett barn? Märklig inställning må jag säga!
Mår du så illa?
Det finns inga godtagbara ursäkter, men det kan finnas förklaringar, på samma sätt det kan finnas förklaringar till mord. Ett livstidsstraff kan förkortas men det minskar inte graden av illdåd för det.

Men man kan absolut tänka sig enklare straff utifrån förutsättningar.
Citera
2026-04-22, 15:05
Medlem
Citat:
Man bör inte förneka någons upplevelse, men den behöver inte alltid representera verkligheten. Det jag undrar är varför verkligheten kom till Patrik först efter Viljos död, men denna undran avgör inte sanningshalten.

Det är vanligare att utsatta blir utsättare än andra. Om Patrik blivit gädda hur skulle man förhålla sig till honom då?
Nu är inte Patrik en gädda så det behöver du inte bekymra ditt liv med. Förövrigt är det en myt att utsatta barn blir gäddor om de lyckas leva så länge.
Hur tänker du själv med misstänkliggörandet av det Patrik varit utsatt för? Hur skulle en liten pojke våga stå upp och möta sådana som dig? Göra sin mamma ledsen och anklaga någon som är hyllad och så omtyckt av svenska folket att han till och med fick en gata uppkallad efter sig??
Hur tänker du människa??
De allra flesta barnen håller käften hela livet.
Är du stolt över att du bidrar till det?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2026-04-22 kl. 15:07.
Citera
2026-04-22, 15:08
Medlem
Citat:
Som påpekats flera gånger i denna tråd, men tycks vara svårt med folk som bara har ett spår.
Det ena utesluter inte alltid det andra, saker kan vara två olika saker samtidigt. Om du har en grön boll och en blå boll betyder inte det att du har en turkos boll.

Dessa människor behöver hjälp främst, att du inte kan se det trotts att du påpekar det i din mening är otroligt. Många av de som hängts ut tycks ha ett ohälsosamt förhållande med porr/sex, där det flera gånger påpekats att de träffat "barnet" på vuxensidor så som grindr och tinder.
Bara för att det påpekas och att deras problematik är skadlig betyder inte de att de skall ta sina liv. De behöver vård och hjälp. Något som uthägningen inte ger dem snarare större psykiska problem som "minst elva gånger" lett till ett självmord. Det är ungefär 3 försök per lyckat självmord varje självmord kostar staten en summa på X. Varje lyckat självmord påverkar anhöriga och minst en av dem jag räknade upp som fått sin dödsanons attackerad av gräv hade barn. De som tar skada av detta är efterlevarna. Barnen har tydligen undrat var pappa var och inte kommer hem. Detta är alltså 2 barn som har en saknad och ett trauma efter detta. Sedan har vi en utav de andra som tagit sitt liv där exet gått ut i tidningen och berättat om sin upplevelse hennes var en utav de första bekräftade och saknaden.

Det är inte så simpelt som svart och vitt. Det är en problematik som kräver ett större tänkande.

Vi kan inte bekräfta att dessa individer aktivt sökt efter barn, speciellt inte de som stött på dem på vuxensidor. Vi kan inte bekräfta att utkomsten varit den samma med ett riktigt barn då Dumpen faktiskt är rätt på, om vi har barn som beter sig liknande har vi andra stora problem att ta itu med.

Citat:
Innan jag svarar på detta skall jag klistra in trådreglerna till dig, där efter rekomenderar jag dig att läsa dem innan du fortsätter skriva i tråden.

Citat:
Det är inte tillåtet att i tråden beskylla andra medlemmar för att vara pedofiler, Dumpen- eller gäddkramare, alternativt att i tråden vurma för pedofili (och posta inlägg som "pedofili är sunt och naturligt"). Dessa inlägg resulterar i en varning för regel 0.03.

Nu, för att ge någon form utav respons till den meningen så krävs det att dela upp den då du slänger ur dig vilda påståenden. Till att börja med förutsätter jag att du skrivit fel och istället menar:
(Då det inte direkt spelar någon roll om jag är morbid i det tysta eller i det tysta tycker att det skulle få fortgå. Dessutom så vore det ju inte så tyst då jag nämnt det?)

Citat:
Hur morbid är du som vill låta det fortsätta ske i det tysta?
Eller
Citat:
Hur morbid är du som vill låta det fortsätta?

Argumentet i det hela påstår att jag skulle vilja låta det fortgå vilket inte är sant.
Jag har skrivit FLERTALET gånger om vägar man skulle kunna gå som inte involverade uthägning, då det är just uthägningen som är problemet. Inte bara att vi inte har några bevis på effektiviteten utan också att den inte tycks hjälpa (dubbel/trippel). Det finns också forskning som visar att register inte motverkar brottsligheten utan i vissa fall tvärt om. Aramir delar här info om det:
(FB) Ännu en uthängd väcker enskilt åtal mot Dumpen Sara Nilsson (april 2026)

Det finns inget som stoppar individen att fortsätta med uthägningen och utfrysningen som sker där efter. Där emot att fånga upp och vårda individerna har högre chans att hjälpa och där med minska risken för risk mot barnen. Men antar du har fakta som påvisar annat?

När det gäller att låta det fortsätta "i det tysta" så behöver man inte göra något publikt eller spektakulärt för att lösa ett problem.
Att du föredrar att se spektaklet och underhållningen än att barnen faktiskt får hjälp säger ju mer om dig än någon annan i tråden. Åter kommer till ordet morbid men kan inte komma på varför...
Senast redigerad av Allahelgon 2026-04-22 kl. 15:12.
Citera
2026-04-22, 15:18
Medlem
Citat:
Det finns inga godtagbara ursäkter, men det kan finnas förklaringar, på samma sätt det kan finnas förklaringar till mord. Ett livstidsstraff kan förkortas men det minskar inte graden av illdåd för det.

Men man kan absolut tänka sig enklare straff utifrån förutsättningar.
Ja förklaringar kan det finnas och det underlättar för att åtgärda problemen så förövaren slutar angripa barn. I de fall det inte funkar så bör förövaren inte få vistas i närheten av barn, varken på internet eller IRL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in