2026-03-10, 17:05
Medlem
searchfunctions avatar
Så 19 April.

Kan inte påstå att trailern väckte något intresse.
Det enda jag hoppas på är att det anländer en ny grupp, det är den bästa aspekten av serien.
Citera
2026-04-19, 21:54
Medlem
Börjat kolla på första säsongen!

Ligger på avsnitt 8.

Länge sen jag såg något såhär bra !!!
Citera
2026-04-21, 08:27
Medlem
s04 började bra, lite tråkigt att de kör en 1 avsnitt per vecka.
Citera
2026-04-22, 06:19
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagskagorakaos
Börjat kolla på första säsongen!

Ligger på avsnitt 8.

Länge sen jag såg något såhär bra !!!

Första säsongen är super... när jag började kolla andra så förstod jag att det kommer bli precis som tv-serien Lost. Massa frågor och mystik utan några vettiga svar..Allt för att hålla kvar tittarna säsong efter säsong.
Citera
2026-04-22, 11:14
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Första säsongen är super... när jag började kolla andra så förstod jag att det kommer bli precis som tv-serien Lost. Massa frågor och mystik utan några vettiga svar..Allt för att hålla kvar tittarna säsong efter säsong.

Ja, man känner igen konceptet. Det brukar kallas mystery boxes. Om det inte finns någon ursprunglig plan hur handlingen i en TV-serie ska utvecklas, kastar olika författare in dessa boxar. I slutändan (om inte TV-serien bara avslutas abrupt pga nedläggning), får någon författare slutligen göra ett tappert försök att skriva ihop något krystat för att knyta ihop alla lösa trådändar till ett otillfredsställande slut. Jag kan garantera att det inte kommer att bli någon wow-upplevelse när FROM slutar.
Citera
2026-04-25, 01:02
Medlem
Citat:
Kan hålla med om att det är Lost-vibbar.
Men jag tycker att säsong 2 var riktigt bra.
Såg precis klart den!

Avsnitt 1 nu på säsong 3 !
Citera
2026-04-25, 22:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Avsnitt 1 säsong 4 var riktigt bra nu blir det spännande!
Citera
2026-04-26, 13:17
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Ja, man känner igen konceptet. Det brukar kallas mystery boxes. Om det inte finns någon ursprunglig plan hur handlingen i en TV-serie ska utvecklas, kastar olika författare in dessa boxar. I slutändan (om inte TV-serien bara avslutas abrupt pga nedläggning), får någon författare slutligen göra ett tappert försök att skriva ihop något krystat för att knyta ihop alla lösa trådändar till ett otillfredsställande slut. Jag kan garantera att det inte kommer att bli någon wow-upplevelse när FROM slutar.
Nu har ju skaparen sagt att han har ett slut. Fem säsonger är planerade sedan start. Harold Perrineaus (Boyd) krav för att vara med i serien var att det fanns ett planerat slut. Skaparen har skrivit på serien sedan tidigt 00-tal.
Citera
2026-04-26, 13:47
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Nu har ju skaparen sagt att han har ett slut. Fem säsonger är planerade sedan start. Harold Perrineaus (Boyd) krav för att vara med i serien var att det fanns ett planerat slut. Skaparen har skrivit på serien sedan tidigt 00-tal.

Ja vi får väl se.. annars har det ju låtit så om Lost och även Strangers thing också.
Citera
2026-05-04, 11:39
Medlem
Älskar den här serien. Jag vet inte varför för jag hatade lost och lovade mig själv att aldrig titta på nåt liknade igen

Frågade chat gpt varför det var så och den svarade att From bygger upp lite fler personer man kan ha relationer till och lite det mysiga med staden, miljön. Att man träffas och gör saker ihop.

Snart släpps nästa avsnitt 😊
Citera
2026-05-04, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Älskar den här serien. Jag vet inte varför för jag hatade lost och lovade mig själv att aldrig titta på nåt liknade igen

Frågade chat gpt varför det var så och den svarade att From bygger upp lite fler personer man kan ha relationer till och lite det mysiga med staden, miljön. Att man träffas och gör saker ihop.

Snart släpps nästa avsnitt 😊
Eh va? Lost hade betydligt fler utvecklade karaktärer. Vi vet ju i princip ingenting om någon av de här karaktärernas bakgrund. Allihop är väldigt grunda.

Vad är mysigt med staden och miljön? Invånarna verkar mest fokusera på att överleva sedan Tabitha och Jade kom dit? Märks att ChatGPT inte har sett From.
Citera
2026-05-04, 17:55
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Överskattad skit serie.

Gillar skräck men detta är bara för hjärndöda får som inte kräver mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in