Citat:
Ursprungligen postat av
Slowliving
Jag går bara ut när jag ska handla eller ibland på sommaren när jag ska fiska, annars är jag alltid inomhus. Börjar få lite ångest över att aldrig vistas i naturen och få frisk luft, speciellt en dag som denna varmaste dagen hittills i år. Vet inte vad jag ska göra ute riktigt, gillar inte promenader och det är lite för tidigt för att fiska. Kan ta en cykeltur men jag tycker att det är obehagligt att cykla bland folk och trafik. Går inte att njuta utan du försöker bara att inte vara i vägen.
Alltid när jag funderar på varför jag ska gå ut så slutar det alltid med att jag stannar inomhus där jag faktiskt har saker att göra men jag vet att jag skulle må bra av att vistas i naturen.
Fler som aldrig går ut och hur bryter man mönstret?
Gå ut i skogen och tälta (med varma kläder och torr varm sovsäck). Ta med din favoritmat, en flaska rödvin, gör upp en eld. Människan har stirrat in i lägerelden i hundratusentals år och det är vårat ursprungliga vardagsrum. Det finns inget konstlat, tillgjort spa i hela världen som slår det.
Promenader är inte samma grej. Du måste sova där ute, vara still, lära dig naturens ljud och se skiftningarna på himlen.