2026-04-22, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Techbilly
Ja, i teorin är det ju det som sätter käppar i hjulen för det finns mig veterligen inga direkta bestämmelser som förbjuder dig från att konsumera hund & katt. Hästägare grinar när jag gör tjälknöl på deras storkukade bestar.

Exakt, det är helt lagligt. Ändå ska hund, häst och kattägare klaga på de som äter dessa djur.
Citera
2026-04-22, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Periodic
Och du tror att denne kattätande nigerian har noll dubbelmoral för att han äter husdjur vid lekplats? För övrigt har alla människor det, någon form av dubbelmoral, och det är inte världens värsta sak. Sinnessjukt tröttsam retorik, vem är det ens som har dubbelmoral angående fallet i fråga? Känns som en väderkvarn.

Vad babblar du ens om? Om du nu tycker det är helt ok att käka katter vid lekplatser så får det stå för dig men så gör vi normalt sett inte i norden. Du är det vill säga den som avviker ifrån normen, det som de allra flesta tycker när okej och inte. I det här fallet åtminstone.

Nej jag syftade inte på nigerianen utan de västerlänningar som gråter över att man äter t.ex. hund, katt, häst och tycker djurplågeri är fel men ändå äter annat kött med god aptit där djur plågats till döds.
Citera
2026-04-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Är du så jävla pk så att du måste göra den där jämförelsen?

Det är ju snarare de som tycker det är hemskt att äta katt och hund som är de som är pk.
Citera
2026-04-22, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plsdontbanmeagain
Varför skulle det vara fel att tända eld på koranen när vi annars tänder eld i brasan?

Har jag påstått något annat? Du får fråga de stiftat Sveriges lagar.
Citera
2026-04-22, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Inte orkat läsa igenom hela tråden så folk har kanske redan svarat dig. Det är en kulturell skillnad. I Europa äter vi inte katter och hundar, vi har dem som husdjur. I Kina är det ok att äta hund och katt och säkert i Afrika också. När jag var i Sydamerika så sköt en i familjen jag bodde hos en småfågel som satt i ett träd. Utan tveksamheter slängde han den på grillen med det övriga köttet vi skulle äta. Jag avstod från just det köttet. Kulturell skillnad helt enkelt. De hör inte hemma i civiliserade länder.

Så är det, fast det är inte lika utbrett längre. Försvaret för invandrarnas våldtäkter, halshuggningar osv ekar allt ensammare.

Fast det är ju djur som djur. Katter och hundar är inte mer intelligenta än t.ex. grisar. Vill man äta katt och hund i Sverige torde det var lugnt, det är väl inte olagligt? Så länge man följer lagen och inte stjäl någon annans katt eller hund, man får köpa katten eller hunden för egna pengar och sedan sätta den på grillen.
Citera
2026-04-22, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det är vår kultur att ha dessa djur som husdjur. Har man problem med det så bör man inte vara här för man passar inte in i våra samhällen.

Sedan har du en ganska konstig syn på de andra djuren. De är ju också väldigt värdefulla djur för oss men av andra anledningar. Du beskriver dem som värdelösa vilket är helt verklighetsfrånkopplat. Här får du nog bättra på din kunskap.

Djur som djur. Endel har ju nästintill grisar som husdjur. Så länge man följer lagen och tillagar sin egen hund eller katt så är det fine. Det är inte mer moraliskt rätt att döda och plåga de intelligenta grisarna även om det är enligt svensk sed.
Citera
2026-04-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brukstrask
Mindre sannolikt, väldigt få har grisar och kossor som husdjur. Ett litet antal individer har minigrisar som husdjur, men dessa släpps int ut fritt på samma sätt som katter. Försök igen.

Hundar släpps ju inte heller ut fritt på samma vis som katter. Grisar är ju ett av de mest intelligenta djuren. Är det lugnt att äta gris så är det fritt fram att äta korkade djur som katt och hund också, även om jag tror att köttet inte är lika smaskigt.
Citera
2026-04-22, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Därför katten är ett husdjur och tillhör någon?

Då får man köpa en katt eller hund och tillaga den sedan. Förmodligen för dyrt dock med en hund med tanke på att köttet nog inte är så smaskigt, billigare med fläsk då.
Citera
2026-04-22, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Oavsett så tar man inte andras djur för att steka dom på en lekplats än mindre det man kallar husdjur

Ta andras djur är fel helt klart. Kanske var bra för barnen dock att se hur en slakt går till, så att de får veta hur diverse ännu mer intelligenta djur tas om hand innan dom stoppar dom i sina munnar.

Dock hade det ju inte blivit en artikel i The Sun om någon stal en köttbit, såvida det inte var Arga Snickaren kanske.
Senast redigerad av Kallopsen 2026-04-22 kl. 00:21.
Citera
2026-04-22, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vet du vad? Det kan du få tycka. Men han som åt upp katten, säg mig, var det HANS katt? Hade han gått förbi Djurens vänner och lagligt adopterat en katt? Eller var det NÅGON FAMILJS KATT?

Trillar poletten ner NÅGON gång?!

Har du en iphone? Jag tar den av dig då du inte tror på det här med ägodelar.

Absolut, det var fel om det inte var hans katt. Han borde ha köpt katten och sedan tillagat den. Men inte blir det en artikel i The Sun om någon stjäl en köttbit, såvida du inte är Arga Snickaren kanske.
Citera
2026-04-22, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Försöker du göra dig lustig eller har du liksom migranten svårt att skilja på ditt och andras ägodelar?
Om du vill äta upp din katt, go for it. Bara avliva den utan lidande först. Men det är inte okej att äta grannens katt. Okej?

Absolut är det fel att stjäla. Men tror inte det hade blivit en artikel i The Sun av det om han hade stulit en köttbit. Han är ju trots allt inte Arga Snickaren.
Citera
2026-04-22, 00:23
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Djur som djur. Endel har ju nästintill grisar som husdjur. Så länge man följer lagen och tillagar sin egen hund eller katt så är det fine. Det är inte mer moraliskt rätt att döda och plåga de intelligenta grisarna även om det är enligt svensk sed.

Du kan inte döda dina djur hursomhelst. Bara vissa metoder är tillåtna. Spelar ingen roll om du äger dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in