2026-04-21, 17:25
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer? Synpunkter?
Vi som läst Tinitin i Kongo vet att den vite mannen och andra högre däggdjur står på den Svartes meny. Dom använder inte ens kniv och gaffel, dom ouppfostrade slynglarna.
Citera
2026-04-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Tja, det tycker jag borde förbjudas helt och hållet så det är ingen poäng att säga det till mig

Men om man ska visa barn hur man dödar djur, barn som högst troligt vuxit upp i en rätt skyddad verkstad, då löser man det genom någon form av planerat studiebesök någonstans där en bonde visar hur man avlivar djuren med bultpistol. Inte genom att bara tvinga på det på dem på det här sättet.

Bultpistol.. så skonsamt är det ju oftast inte. De massgasas ihjäl i Sverige och lider av svår ångest och panik och lider.

Nu kanske endel ungar inte kommer vilja äta kött så det kan ju vara bra eftersom forskare tjatar om att vi äter för mycket kött?
Citera
2026-04-21, 17:30
Medlem
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Jag värnar om folk som ej har dubbelmoral.

Nej,.man ska inte stjäla. Men många tycker ju det är värre att äta katt/hund än att stjäla. Många skulle gnälla även om man åt sin egen hund man köpt för ärliga pengar. Hade det varit hans katt hade det ändå blivit en artikel, så det var knappast stölden som ansågs vara det hemska.

Ja det är väl bra att barn får se hur det går till när de får äta kött? Nu var det en katt men det är verkligen inte vackrare när en gris plågas och gasas till döds.

Kunde han inte ätit en banan istället?
Citera
2026-04-21, 17:32
Medlem
Citat:
Okej, så det enda problemet är att det kan smaka dåligt och att man ej får ta någon annans hund eller katt? Om det ändå vore så väl.
Ja, i teorin är det ju det som sätter käppar i hjulen för det finns mig veterligen inga direkta bestämmelser som förbjuder dig från att konsumera hund & katt. Hästägare grinar när jag gör tjälknöl på deras storkukade bestar.
Citera
2026-04-21, 17:36
Medlem
Problemet är nog att han tog någons husdjur som han dödar och tillreder intill en lekplats med lekande barn. Så beter man sig inte i väst. Vad är det för jävla primitiva neandertalare som tar sig hit? Raketforskare? Nja, inte riktigt va.
Citera
2026-04-21, 17:38
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
I Lund var det en som grillade igelkott i Stadsparken. Andra folk har inte samma seder och bruk som vi i väst. I Kina äter de hund.

I Kina äter de katt också. Typ 4 miljoner förra året. En neger som smörjer kråset med en enda liten katt är inte mycket till nyhet.
Citera
2026-04-21, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer? Synpunkter?

Det är inget annat än ett jävla hyckleri.
Varför har inte en ko, gris eller kyckling lika mycket rätt att leva som en katt?

Jag tycker det är helt rätt av honom.
Varför ska vita få bestämma rangordningen över vilka djur som får ätas och inte?!

Hycklare!
Citera
2026-04-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
I Kina äter de katt också. Typ 4 miljoner förra året. En neger som smörjer kråset med en enda liten katt är inte mycket till nyhet.

Sluta bullshita.
Källa på att kineser äter 4 miljoner katter varje år?!
Citera
2026-04-21, 17:47
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Nöden har ingen lag. Han var bergis skithungrig.

Jag hade hellre sett att han svalt, eller slogs, ihjäl.

Ett enda djur har ett högre värde än 1000 djurplågare.
Citera
2026-04-21, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du får inte ta någon annans gris eller ko och döda den och försöka tillaga den på en lekplats.

Finns en del hemlösa katter i europa också.

Folk gillar ju att resa till thailand och andra platser där man med god aptit äter både kor,kyckling,katter och hundar,ormar,råttor osv.

Kött som kött för de som gillar kött.

Både kor och katter är värda lika mycket(eller lika lite) för folk som äter kött.
Allt annat är dubbelmoral.

Ingen skulle reagera om han grillar en kyckling ute på samma sätt.
Citera
2026-04-21, 17:54
Medlem
Citat:
Jag värnar om folk som ej har dubbelmoral.

Nej,.man ska inte stjäla. Men många tycker ju det är värre att äta katt/hund än att stjäla. Många skulle gnälla även om man åt sin egen hund man köpt för ärliga pengar. Hade det varit hans katt hade det ändå blivit en artikel, så det var knappast stölden som ansågs vara det hemska.

Ja det är väl bra att barn får se hur det går till när de får äta kött? Nu var det en katt men det är verkligen inte vackrare när en gris plågas och gasas till döds.

Och du tror att denne kattätande nigerian har noll dubbelmoral för att han äter husdjur vid lekplats? För övrigt har alla människor det, någon form av dubbelmoral, och det är inte världens värsta sak. Sinnessjukt tröttsam retorik, vem är det ens som har dubbelmoral angående fallet i fråga? Känns som en väderkvarn.

Vad babblar du ens om? Om du nu tycker det är helt ok att käka katter vid lekplatser så får det stå för dig men så gör vi normalt sett inte i norden. Du är det vill säga den som avviker ifrån normen, det som de allra flesta tycker när okej och inte. I det här fallet åtminstone.
Citera
2026-04-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Sluta bullshita.
Källa på att kineser äter 4 miljoner katter varje år?!

Det är beräknade siffror på att 4 miljoner katter och 10miljoner hundar äts årligen i kina men den riktiga siffran brukar vara högre då allt göms i kina.

Även i länder som schweiz äter många hund och kattkött till högtider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in