2026-04-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Klart att det är lite gliringar. För mig som växte upp i en Stockholmsförort var det HIF, DIF och AIKv
L som gällde. Stockholmslag allihopa . Helsingborg höll till i de nedre regionerna även fotbollsmässigt och dök på sin höjd upp på nån stryktipskupong nån gång. Senare ryckte de ju upp sig och tog till och med SM-guld, men då var det för sent . HIF är Hammarby för mig.
Jag är så pass gammal att för mig var Helsingborg i min ungdom ett allsvenskt lag, så det förklarar väl skillnaden. Uppvuxen på västkusten men ej i Skåne. Ingen kallade Hammarby HIF.
Citera
2026-04-20, 14:40
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
För mig har Helsingborg alltid varit HIF. Är Heif ett nytt påfund? Något som skåningarna själva säger? Eller något som stockholmare säger för att de menar att det är Bajen som är HIF?
Du har rätt. HIF = Helsingborgs IF.
Citera
2026-04-20, 14:48
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag är så pass gammal att för mig var Helsingborg i min ungdom ett allsvenskt lag, så det förklarar väl skillnaden. Uppvuxen på västkusten men ej i Skåne. Ingen kallade Hammarby HIF.

Citat:
1969–1992: Här var de faktiskt utanför Allsvenskan i hela 24 år

Hur jävla gammal är du? BenzoBrandy blir som sagt rosenrasande när någon kallar hiv för Heif.
Citera
2026-04-20, 19:32
Medlem
kubuns avatar
12:an sänder NU
TV12 20/4 19:00. Sundsvall - Brage. Fotboll från NP3 Arena där GIF Sundsvall ställs mot IK Brage i omgång 3 av Superettan. Kommentator: Rickard Jansson.
Senast redigerad av kubun 2026-04-20 kl. 19:36.
Citera
2026-04-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
Hur jävla gammal är du? BenzoBrandy blir som sagt rosenrasande när någon kallar hiv för Heif.
Minns sextiotalet. Så gammal är jag. Ungdom, nja, kalla det min barndom då.
Senast redigerad av Nossenos 2026-04-20 kl. 20:02.
Citera
2026-04-20, 20:32
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn

På fredag visar tv4 sport matchen Ljungskile - HIF. 1900.
Citera
2026-04-21, 20:59
Medlem
Norling är fotbollens svar på Tommy Samuelsson ( f.d tränaren i hockey )
Citera
2026-04-21, 21:03
Medlem
Året första förlust är ett faktum för Peking. Efter storseger och en fantastisk start på säsongen mot Värnamo har vi verkligen kommit ner på jorden igen. De tre poängen mot Ljungskile förra omgången var mer eller mindre ett rån. Idag var det väl bättre men fortsatt ganska svagt. Framförallt är vi fortsatt för beroende av Totte. Det hade väl kunnat sluta hur som helst idag men det kommer bli en tuff säsong.
Senast redigerad av Jobola 2026-04-21 kl. 21:42.
Citera
2026-04-21, 21:51
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Året första förlust är ett faktum för Peking. Efter storseger och en fantastisk start på säsongen mot Värnamo har vi verkligen kommit ner på jorden igen. De tre poängen mot Ljungskile förra omgången var mer eller mindre ett rån. Idag var det väl bättre men fortsatt ganska svagt. Framförallt är vi fortsatt för beroende av Totte. Det hade väl kunnat sluta hur som helst idag men det kommer bli en tuff säsong.

Får ni inte ordning på försvaret så kan ni glömma Allsvenskan nästa säsong.

Att släppa in två mål och bjudit till så många chanser mot ett Örebro som i princip enbart har kämpat till sig alla poäng hittills är helt klart underkänt.

Örebro är bättre defensivt än förra säsongen men absolut inte offensivt.
Citera
2026-04-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Får ni inte ordning på försvaret så kan ni glömma Allsvenskan nästa säsong.

Att släppa in två mål och bjudit till så många chanser mot ett Örebro som i princip enbart har kämpat till sig alla poäng hittills är helt klart underkänt.

Örebro är bättre defensivt än förra säsongen men absolut inte offensivt.

Försvaret har ändå, jämfört med tidigare år, varit mycket bättre i år. Och på sätt och vis även idag. Idag var det framförallt individuella misstag som ställde till det. Försvarspelet i stort är ändå bättre. Men visst är det så att vi måste få ordning på försvaret. Hela laget är i princip nytt så det är självklart så att det har tid. Vi ligger ändå tvåa och förlusten kom i en bortamatch vilket är ok. Min största oro är mer att vi blir för lätta utan Totte på topp. Det är många offensiva spelare som kan vara riktigt bra men de behöver Tottes slit och bevakning.
Citera
2026-04-21, 23:09
Medlem
Ograsts avatar
Norrköping, ÖSK och Helsingborg. För en tid inte så länge sedan var alla de här lagen hyfsat stabila mittenlag i Allsvenskan. Norrköping vann till och med 2015, tvåa 2018. Helsingborg vann 2011.
Citera
2026-04-24, 18:41
Medlem
Pillenfilles avatar
Heif åker på en riktig käftsmäll ikväll, det känner jag på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in