2026-04-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Varför skulle det vara fel att göra sig mat av katt eller hund när vi gör det av exempelvis gris och ko?
För atr grisen och kossan är framförädlad för att bli mat. Medans katter och hundar är framförädlade för att vara kompanjoner..

Har livet inte gett dig en fungerande hjärna?
Citera
2026-04-21, 16:25
Medlem
Kunde han inte ha stulit en färdiggrillad kyckling och en vattenmelon istället?
Inte nog med att det är fel på alla sätt och vis, det smakar nog inte som en grillad kyckling!

På liv och död långt ifrån civilisationenen absolut, men så var nog inte läget här dock.
Citera
2026-04-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
Ja, men jag tror bara inte det hade blivit en artikel i The Sun om han hade grillat en kyckling eller något, även om kycklingen var från bondgård som han stulit.

Jag tror många köttätare hade gnällt om man födde upp kullar av katter och hundar enbart för att ha ihjäl och äta upp dom.

Det du beskriver är ju inte normalt beteende heller i våra länder. Men visst skillnaden är att kycklingkött finns tillgängligt att köpa i butik och kattkött gör inte det, det har blivit normaliserat att äta kyckling.

Det är dock vad detta handlar om. Vad som är normalt i våra samhällen. De flesta i Sverige tycker inte det är normalt att döda och äta katter för vi har dessa som husdjur och livskamrater. Jag tror att du förstår detta också.
Citera
2026-04-21, 16:35
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det låter ungefär som att migranter i Springfield äter upp lokalbornas husdjur.

När verkligheten överträffar dikten.

/AI
Citera
2026-04-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Jag skulle nog tro att det bacon kattägaren mumsar på är från en bonde som fött upp djuret till mat och inte är som husdjur. Sen tror jag inte slaktaren som berett köttet gjort det mitt på dagen på en lekplats.

Sen handlar det ju om att förstå hur det samhället man befinner sig i fungerar. Man vore t ex korkad om man äter ko på sitt besök i Indien. I Sverige äter vi inte hund och katt, förstår man inte det får man stanna i sitt hemland!

Men visst det är lite dubbelmoral!

Spelar ingen roll vad det är uppfött till för det hade ändå gnällts om man tillagade hund och katt.
Citera
2026-04-21, 16:37
Medlem
Room531s avatar
https://m.youtube.com/watch?v=3BrCvZmSnKA&list=RD3BrCvZmSnKA
"they're eating the cats 🎶mjaumjau-mjamjau"
Citera
2026-04-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
För atr grisen och kossan är framförädlad för att bli mat. Medans katter och hundar är framförädlade för att vara kompanjoner..

Har livet inte gett dig en fungerande hjärna?

Även om man avlade katt och hund för att de ska tillagas hade såna som du gråtit ändå.
Citera
2026-04-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch

Vad gör det för skillnad för djuren?
Citera
2026-04-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Någon som vet mer? Synpunkter?
Vafan ? Är du rasist. Klart killen ska få laga katt för helvete
Citera
2026-04-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Det du beskriver är ju inte normalt beteende heller i våra länder. Men visst skillnaden är att kycklingkött finns tillgängligt att köpa i butik och kattkött gör inte det, det har blivit normaliserat att äta kyckling.

Det är dock vad detta handlar om. Vad som är normalt i våra samhällen. De flesta i Sverige tycker inte det är normalt att döda och äta katter för vi har dessa som husdjur och livskamrater. Jag tror att du förstår detta också.

Det kanske inte är vanligt nej, men det är i grunden lika rätt/fel som att tillaga andra djur. Det är bara trams och dubbelmoral att västvärlden valt ut vissa specifika djur att "dessa djur är minsann värda något" men "dessa djur däremot är inte värd ett skit, så dessa är okej att massplåga till döds och förtära".
Citera
2026-04-21, 16:42
Medlem
GertBennys avatar
Katter äter upp ofantliga mängder med småfåglar varje år. Bara i Sverige cirka 2 miljoner om året!Importerar vi således ett par 100 tusen kattätar-afrikaner så bör ekosystemet åter komma i balans.
Citera
2026-04-21, 16:43
Avstängd
Informat.ro lär vara seriösa.

https://informat.ro/en/international/extreme-cross-in-a-park-in-sarzana-man-caught-cooking-a-dead-cat-116515#:~:text=A%20man%20was%20caug ht%20cooking%20a%20freshly,Sarzana%2C%20in%20the%2 0province%20of%20La%20Spezia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in