2026-04-21, 14:26
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Och de svenska busarna då? Vad gör vi åt dom sen när extraproblemen är borta?

Finns mängder med saket att göra, låt de plocka kottar i Norrländska skogarna ett halvår.

Allt är bättre än att använda vapen.
Citera
2026-04-21, 14:30
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Men det skulle ju framgå.
Om en mc-gängmedlem race:ar med sin hörselskadeorsakande pruttande skrotcykel i 150 i timmen på landsbygden på en väg han inte kört de senaste 10 åren, dessutom, och inte en käft är efter honom, och plötsligt skjuts han ner. Då är det knappast nån gangster som pangat honom.
Sen om det sker 25 liknande fall runtom i landet på ett par års tid, plus att gärningsmännen kanske sprayar no more crime på offret. ( Ene gärningsmannen apar efter den andre ).

Jo, där har du en poäng. Då kanske de hade blivit mera maffialiknande dvs att de klär sig alldagligt och kör vanliga tråkiga svenssonbilar. Inga fler tatueringar.
Svårare att urskilja.

Fan,,,,då hade dom varit ännu mer komplicerade, kanske.
Jag är helt och hållet övertygad om att, om en tungt kriminellt belastad person blir skjuten, kommer polisen omedelbart börja försöka utreda möjliga gärningsmän i just den kriminella sfären. Det spelar mindre roll vart mordet har skett. Om du som helt utomstående har lyckats kunna ta reda på att han skulle färdas på just den landsvägen så skulle lätt en rivaliserande gängmedlem också kunna lista ut detta. Och det kommer vara polisens första tanke. Även gängens första tanke.

Nu vet jag inte om du tänker dig att Anders Andersson ska campa i sådär två, tre års tid i ett skogsbryn vid en landsväg i hopp om att en vacker dag kommer en kriminell gängmedlem komma åkandes. Alltså att Anders Bara hade tur som en tokig som efter tillräckligt lång tid bara råkade få syn på en gängmedlem. Vilket möjligen skulle förbrylla inblandade. Vilket inte skulle hindra att den första tanken i vilket fall är att det är en rival i farten.

Och spraya "No more crime"? Tja. Möjligtvis ytterligare ett lager av förvirring över vad det kan betyda. Rent polisiärt skulle åtminstone polisen fortfarande utgå från att det antingen är en rival eller någon som blivit utsatt för brott av den skjutne.

Rent hypotetiskt skulle det väl kanske fungera om det blev någon slags organiserad milis som du säger lyckas mörda 25 gangsters och kommer undan med det. Men det låter synnerligen oförankrat i verkligheten. Just större milis med medlemmar desto större risk att någon åker fast eller snackar på fyllan. Det är väl lite som med de där Aktivklubbarna som smäller på folk. Polisen vet ungefär vilka de är. Börjar man dessutom skjuta folk blir det nog fart på snuten.

Det hade nog kunnat bli en cool film. En milis med synnerligen erfarna lönnmördare som totalt förbryllar polisen och kommer undan med det. I verkligheten, nja.

Och som sagt, skulle gängen uppleva detta som ett realistiskt hot hade de mest bara blivit mer försiktiga. Som på nittiotalet. De färdades i grupp i bil. Ofta beväpnade. I bästa fall hade det kanske blivit svårare att rekrytera nya medlemmar. Men jag vet inte, det här klientelet är ju liksom inte direkt raketforskare som tänker efter så mycket.
Citera
2026-04-21, 14:51
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Droger gör så man som krim inte blir rädd.

De har ju gett sig in i leken och vet om att deras liv kan släckas när som av en rival eller vadsom.
Eller så är man just rädd paranoid, pressad och farlig. Utlöst och förstärkt av droger.

Kolla Scarface.
Citera
2026-04-21, 14:54
Medlem
Det skulle bli snyftreportage på tv4 med Leif GW Person om hur utsatta dessa stackars gängkriminella är av vita incelmän som röstar på SD.
Citera
2026-04-21, 14:54
Medlem
Sockerssons avatar
Citat:
Om vanliga anonyma svenssons började skjuta gängmedlemmar på måfå,
t ex
HA,Bandidos, Outlaws, ortenblattar dvs såna som klart och tydligt är kriminella,,,,
vad skulle hända då?

Hade dessa fortsatt våga vara kriminella?

Nej det tror jag inte, de skulle bli rädda och skärpa till sig och lägga av med sitt brottsliga leverne. Men nu gissar jag ju bara förstås. Jag tycker du ska testa och knäppa ett par gängmedlemmar och sen återkomma här i tråden med hur det gick sen.
Citera
2026-04-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Finns mängder med saket att göra, låt de plocka kottar i Norrländska skogarna ett halvår.

Allt är bättre än att använda vapen.

Och efter halvåret är de rehabiliterade?
Citera
2026-04-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag är helt och hållet övertygad om att, om en tungt kriminellt belastad person blir skjuten, kommer polisen omedelbart börja försöka utreda möjliga gärningsmän i just den kriminella sfären. Det spelar mindre roll vart mordet har skett. Om du som helt utomstående har lyckats kunna ta reda på att han skulle färdas på just den landsvägen så skulle lätt en rivaliserande gängmedlem också kunna lista ut detta. Och det kommer vara polisens första tanke. Även gängens första tanke.

Nu vet jag inte om du tänker dig att Anders Andersson ska campa i sådär två, tre års tid i ett skogsbryn vid en landsväg i hopp om att en vacker dag kommer en kriminell gängmedlem komma åkandes. Alltså att Anders Bara hade tur som en tokig som efter tillräckligt lång tid bara råkade få syn på en gängmedlem. Vilket möjligen skulle förbrylla inblandade. Vilket inte skulle hindra att den första tanken i vilket fall är att det är en rival i farten.

Och spraya "No more crime"? Tja. Möjligtvis ytterligare ett lager av förvirring över vad det kan betyda. Rent polisiärt skulle åtminstone polisen fortfarande utgå från att det antingen är en rival eller någon som blivit utsatt för brott av den skjutne.

Rent hypotetiskt skulle det väl kanske fungera om det blev någon slags organiserad milis som du säger lyckas mörda 25 gangsters och kommer undan med det. Men det låter synnerligen oförankrat i verkligheten. Just större milis med medlemmar desto större risk att någon åker fast eller snackar på fyllan. Det är väl lite som med de där Aktivklubbarna som smäller på folk. Polisen vet ungefär vilka de är. Börjar man dessutom skjuta folk blir det nog fart på snuten.

Det hade nog kunnat bli en cool film. En milis med synnerligen erfarna lönnmördare som totalt förbryllar polisen och kommer undan med det. I verkligheten, nja.

Och som sagt, skulle gängen uppleva detta som ett realistiskt hot hade de mest bara blivit mer försiktiga. Som på nittiotalet. De färdades i grupp i bil. Ofta beväpnade. I bästa fall hade det kanske blivit svårare att rekrytera nya medlemmar. Men jag vet inte, det här klientelet är ju liksom inte direkt raketforskare som tänker efter så mycket.

Det finns en del olösta mord, you know.
Om blattarna som mördade Einar kom undan med det, varför skulle inte smarta, tvärlugna, iskalla och diskreta svenssons komma undan med det?
Citera
2026-04-21, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockersson
Nej det tror jag inte, de skulle bli rädda och skärpa till sig och lägga av med sitt brottsliga leverne. Men nu gissar jag ju bara förstås. Jag tycker du ska testa och knäppa ett par gängmedlemmar och sen återkomma här i tråden med hur det gick sen.

Jag menade folk från hela samhället, inte bara jag.
Svenskar är kapabla att skjuta fåglar, renar, älgar, björnar men inte kriminella?
Skärpning, va.
Citera
2026-04-21, 16:22
Medlem
Citat:
t ex
HA,Bandidos, Outlaws, ortenblattar dvs såna som klart och tydligt är kriminella,,,,
vad skulle hända då?

Svensson gömmer sig i en skogsdunge och låter bössan braka på första bästa gängmedlem.
Som Lasermannen sköt invandrare fast svensson x criminals.
Skulle detta skrämma packet eller inte?

Gick väl så där för Tysken.
Citera
2026-04-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Droger gör så man som krim inte blir rädd.

De har ju gett sig in i leken och vet om att deras liv kan släckas när som av en rival eller vadsom.

Hur fan vet du det?
Citera
2026-04-21, 16:27
Medlem
KapitalismKnullads avatar
Citat:
t ex
vad skulle hända då?

Svensson gömmer sig i en skogsdunge och låter bössan braka på första bästa gängmedlem.
Som Lasermannen sköt invandrare fast svensson x criminals.
Skulle detta skrämma packet eller inte?

Polisen borde göra sitt jobb med dessa grupperingar, men de verkar inte våga det.
Man vet inte om man skall skratta eller gråta.
Citera
2026-04-21, 16:29
Medlem
GertBennys avatar
Det kommer aldrig hända i Sverige. Det är bara på forum som Flashback som folk skriver att de skulle spöa upp kriminella, skjuta dem, spränga dem i luften osv.

I verkliga livet är de flesta livrädda för tungt kriminella.

Varför skulle Håkan, 47 år som jobbar på Försäkringskassan och beskrivs som en fin och känslig kille men med lite för högt blodtryck samt hårfäste, börja skjuta gängkriminella förortskrigare? Då blir ju Håkan själv kriminell efter att mördat någon. Då måste en annan Svensson Hämnare ta upp manteln och skjuta Håkan. Sen fortsätter det så tills alla Svenssons är mördade eller kriminella själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in