2026-04-20, 00:35
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ta en öl och kolla VM-match hela natten? Den möjligheten utreder Stockholms stad, som nu lagt fram ett förslag på att tillåta serveringstillstånd fram till klockan 08 på morgonen i sommar.

Redan nu har ett 20-tal ansökningar om förlängda serveringstillstånd under VM kommit in.

Kommer ni att följa matcherna på de natt- och morgonöppna barerna?

https://www.mitti.se/nyheter/nya-beskedet-barer-kan-fa-halla-oppet-till-08-pa-morgonen-6.3.359822.036573fe46
Citera
2026-04-20, 00:39
Avstängd
Kommer inte att hända, så släpp det
Citera
2026-04-20, 00:48
Medlem
Kommer vara nog de bästa sommaren på länge...
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

https://www.mitti.se/nyheter/nya-beskedet-barer-kan-fa-halla-oppet-till-08-pa-morgonen-6.3.359822.036573fe46
Citera
2026-04-20, 01:53
Medlem
VirusetMicrosofts avatar
Man kan fråga sig varför pubarna och klubbarna inte får vara öppna så länge i vanliga fall. Någon som vet?
Citera
2026-04-20, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirusetMicrosoft
Man kan fråga sig varför pubarna och klubbarna inte får vara öppna så länge i vanliga fall. Någon som vet?
Kommunismen och gnälliga svenskar gissar jag på
Citera
2026-04-20, 03:58
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det skulle vara om jag befann mig i Stockholmet, det är en stad där öl säljs till humana priser. Resten av landet kan suga kuk med sina ockerpriser.
Citera
2026-04-20, 06:21
Medlem
halaltarzans avatar
Fast det ska ju vara med mycket kort koppel i såna fall, minsta lilla klagomål och tillståndet ryker. Även om det är på sommaren så finns det ju folk som jobbar, och de ska prioriteras och inte några jättebebisar i matchtröjor.
Citera
2026-04-20, 07:47
Medlem
GiveMeHeads avatar
Vem fan orkar dricka och se på fotboll kl sex på morgonen?
Citera
2026-04-20, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiveMeHead
Vem fan orkar dricka och se på fotboll kl sex på morgonen?

Finns väl några stycken men de ställen som eventuellt satsar hårt på nattöppet hela VM tar ju en stor ekonomisk risk. Visst att de kan få fullt när Sverige spelar sin nattmatch men kikar man på spelschemat i övrigt lär uteställena gapa tomma de flesta nätter. Inte fan tar folk ledigt från jobbet en onsdag för att tisdagsnattsupa till typ Colombia-Sydafrika. Hela hysterin om nattöppet har skenat iväg pga folk glömt kolla spelschemat..

”Morgonmatcher”:

12/6: Sydkorea-Tjeckien
13/6: USA-Paraguay
14/6: Haiti-Skottland och Australien-Turkiet
15/6: Sverige-Tunisien
16/6: Iran-Nya Zeeland
17/6: Argentina-Algeriet och Österrike-Jordanien
18/6: Uzbekistan-Colombia

Osv… ”wow”?… not so much
Senast redigerad av Burkgurka 2026-04-20 kl. 11:21.
Citera
2026-04-20, 11:47
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Finns väl några stycken men de ställen som eventuellt satsar hårt på nattöppet hela VM tar ju en stor ekonomisk risk. Visst att de kan få fullt när Sverige spelar sin nattmatch men kikar man på spelschemat i övrigt lär uteställena gapa tomma de flesta nätter. Inte fan tar folk ledigt från jobbet en onsdag för att tisdagsnattsupa till typ Colombia-Sydafrika. Hela hysterin om nattöppet har skenat iväg pga folk glömt kolla spelschemat..

”Morgonmatcher”:

12/6: Sydkorea-Tjeckien
13/6: USA-Paraguay
14/6: Haiti-Skottland och Australien-Turkiet
15/6: Sverige-Tunisien
16/6: Iran-Nya Zeeland
17/6: Argentina-Algeriet och Österrike-Jordanien
18/6: Uzbekistan-Colombia

Osv… ”wow”?… not so much

Killen som bara kollar matcher om de ''bästa'' lagen spelar mot varandra.

Vilken tid är dessa morgon matcher? När börjar dom?
Citera
2026-04-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Killen som bara kollar matcher om de ''bästa'' lagen spelar mot varandra.

Vilken tid är dessa morgon matcher? När börjar dom?

Jag är mer en som hellre ser smånationerna än stornationerna, men här handlar det ju om nattsuparfolket och de tillhör ju antingen kategorin ”Ser bara storlag” eller ”alkisar”. Jag kommer kanske se Uzbekistan-Colombia hemma men klapphatts-Svensson kommer inte göra det på lokal. Tror jag.

De jag kallade ”morgonmatcher” börjar i tidsspannet kl 3:00-6:00.
Citera
2026-04-20, 13:24
Medlem
Old-Crows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenIPersilja
Kommer inte att hända, så släpp det
Det verkar stämma det du säger. Stockholms stad säger nej. Till skillnad mot t.ex Göteborg och Karlstad. Där får krogarna hålla öppet fram till klockan 06.00 med serveringstillstånd, från och med den 13 juni fram till att fotbolls-VM avslutas.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/varmland/klart-for-fotbollssommar-i-karlstad-okade-oppettider-fram-till-0600
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in