Citat:
Skall inte skriva massa svammel bara ställa 3 frågor.
Om de hade skött bitcoin transaktionerna på annat sätt tex använt mixer som någon kallar det eller haft haft någon plånbok på någon BTC Exchange som tar emot betalningar från kunder med engångs adresser som bara tar emot betalningar man att betalningen till säljarna går från en annan plånbok som ligger på en annan BTC exchange server.
Det jag försöker fråga är skulle flugsvamp kunnat skydda bitcoin transaktionerna bättre så att det hade varit mycket svårare att spåra transaktioner?
Sen undrar jag om någon här i tråden av någon anledning någonsin fått någon annans private key för PGP att använda vid något tillfälle.
Jag har fått det flera gånger av vänner som velat att jag hjälper dom med saker..
Är det någon som tror att flugsvamp killen hade kunnat frias om han skött försvaret bättre genom att ha bra förklaringar på olika saker och ifrågasätta varför hans egna bitcoin affärer blandas ihop med sitens..
Jag försöker påstå det är inte polisen som tagit fram o spårat i blockchain ochh dom som gjort det håller det hemligt hur dom gjort så egentligen så kan all data dom lagt fram i rätten vara manipulerad utan att någon kan påvisa motsatsen pga den som lagt fram infon behöver inte redovisa ett skit.
Om de hade skött bitcoin transaktionerna på annat sätt tex använt mixer som någon kallar det eller haft haft någon plånbok på någon BTC Exchange som tar emot betalningar från kunder med engångs adresser som bara tar emot betalningar man att betalningen till säljarna går från en annan plånbok som ligger på en annan BTC exchange server.
Det jag försöker fråga är skulle flugsvamp kunnat skydda bitcoin transaktionerna bättre så att det hade varit mycket svårare att spåra transaktioner?
Sen undrar jag om någon här i tråden av någon anledning någonsin fått någon annans private key för PGP att använda vid något tillfälle.
Jag har fått det flera gånger av vänner som velat att jag hjälper dom med saker..
Är det någon som tror att flugsvamp killen hade kunnat frias om han skött försvaret bättre genom att ha bra förklaringar på olika saker och ifrågasätta varför hans egna bitcoin affärer blandas ihop med sitens..
Jag försöker påstå det är inte polisen som tagit fram o spårat i blockchain ochh dom som gjort det håller det hemligt hur dom gjort så egentligen så kan all data dom lagt fram i rätten vara manipulerad utan att någon kan påvisa motsatsen pga den som lagt fram infon behöver inte redovisa ett skit.
1. Nja, visst de hade kunnat mixa alla insättningar eller dylikt. Men det hade kommit med andra risker då de behövt en live server någonstans som signar transaktionerna. Dvs en "hot wallet" vilket medför större risk för att bli av med allt. Även en kostnad och betydlig mer jobb. Så tycker de haft rätt approach att bara acceptera att allt som kommer in på flugsvamp är "dirty" och spårbart för att sedan mixa de uttag som gjorts.
Misstaget för Fredrik kom snarare av för klantig mixning (har man inte extrem disciplin och koll är det lätt att göra misstag när det är summor i dessa storlekar som ska mixas) i kombination med att han började spendera av det som kom från Flugsvamp. Hade de bara stängt ner FS3 och låtit allt ligga orört i 1-2 år hade han antagligen klarat sig.
2. Skulle aldrig dela en PGP-nyckel för någonting viktigt (är ju i princip att säga, här du kan låtsas vara mig nu). Visst att man hjälpt vänner att komma igång med Kleopatra eller så för att signera meddelanden och om det handlar om att köpa en 5a gräs eller så är det väl inte hela världen. Men att dela med sig av PGP-nyckeln för admin på FS3 till "någon bekant" känns otänkbart. Däremot om de var flera bakom sidan kan säkert flera haft tillgång till den.
3. Helt friad hade Fredrik nog inte kunnat bli (erkände väl grovt bokföringsbrott typ). Men ett smartare försvar hade nog kunnat ge ett lägre straff. Speciellt analysen av blockkedjan som du är inne på. En bättre kritik från en expert hade nog kunnat påverka mycket.