2025-08-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gapswicked
Skall inte skriva massa svammel bara ställa 3 frågor.

Om de hade skött bitcoin transaktionerna på annat sätt tex använt mixer som någon kallar det eller haft haft någon plånbok på någon BTC Exchange som tar emot betalningar från kunder med engångs adresser som bara tar emot betalningar man att betalningen till säljarna går från en annan plånbok som ligger på en annan BTC exchange server.

Det jag försöker fråga är skulle flugsvamp kunnat skydda bitcoin transaktionerna bättre så att det hade varit mycket svårare att spåra transaktioner?

Sen undrar jag om någon här i tråden av någon anledning någonsin fått någon annans private key för PGP att använda vid något tillfälle.
Jag har fått det flera gånger av vänner som velat att jag hjälper dom med saker..

Är det någon som tror att flugsvamp killen hade kunnat frias om han skött försvaret bättre genom att ha bra förklaringar på olika saker och ifrågasätta varför hans egna bitcoin affärer blandas ihop med sitens..

Jag försöker påstå det är inte polisen som tagit fram o spårat i blockchain ochh dom som gjort det håller det hemligt hur dom gjort så egentligen så kan all data dom lagt fram i rätten vara manipulerad utan att någon kan påvisa motsatsen pga den som lagt fram infon behöver inte redovisa ett skit.

1. Nja, visst de hade kunnat mixa alla insättningar eller dylikt. Men det hade kommit med andra risker då de behövt en live server någonstans som signar transaktionerna. Dvs en "hot wallet" vilket medför större risk för att bli av med allt. Även en kostnad och betydlig mer jobb. Så tycker de haft rätt approach att bara acceptera att allt som kommer in på flugsvamp är "dirty" och spårbart för att sedan mixa de uttag som gjorts.

Misstaget för Fredrik kom snarare av för klantig mixning (har man inte extrem disciplin och koll är det lätt att göra misstag när det är summor i dessa storlekar som ska mixas) i kombination med att han började spendera av det som kom från Flugsvamp. Hade de bara stängt ner FS3 och låtit allt ligga orört i 1-2 år hade han antagligen klarat sig.

2. Skulle aldrig dela en PGP-nyckel för någonting viktigt (är ju i princip att säga, här du kan låtsas vara mig nu). Visst att man hjälpt vänner att komma igång med Kleopatra eller så för att signera meddelanden och om det handlar om att köpa en 5a gräs eller så är det väl inte hela världen. Men att dela med sig av PGP-nyckeln för admin på FS3 till "någon bekant" känns otänkbart. Däremot om de var flera bakom sidan kan säkert flera haft tillgång till den.

3. Helt friad hade Fredrik nog inte kunnat bli (erkände väl grovt bokföringsbrott typ). Men ett smartare försvar hade nog kunnat ge ett lägre straff. Speciellt analysen av blockkedjan som du är inne på. En bättre kritik från en expert hade nog kunnat påverka mycket.
Citera
2025-08-28, 11:39
Medlem
Både detta mål och föregående med polska namnet var mer IT mål än narkotika mål. Det här målet med Fredrik har blivit enormt kritiserat av jurister pga fällande dom i Hovrätten och lyssnar man på p3 krim så blir jag förvånad att Fredrik fälls.

Att Fredrik fifflat med bokföringen och lite osunda affärer på nätet. Men 12år och ca 100milj i skulder!! Han skulle inte ha blivit fälld. Åklagaren Sara nilsson visste inte vad mixer tjänster eller pgp nycklar. Fredrik skulle haft ett aggressivare försvar..
Citera
2025-11-10, 14:35
Medlem
Märkligt att man använder en mobiltelefon för att administrera en darkwebbsida. Köp en bärbar dator installera Qubes os. Sedan installeras Virtualbox i oset. Installera sedan Whonix via Virtualbox. Sedan krypteras Whonix som körs i Virtualbox med AEX-XTS256-PLAIN64. Helt omöjligt att knäcka om det är ett starkt lösenord.

Ett enkelt starkt lösenord som är lätt att memorera. Bä bä vita lamm: Då gör vi så här,
Bä12Bä34Vita56Lamm, använder man sifferraden med specialtecken blir det så här:
Bä!"Bä#¤Vita%&Lamm. För en PC tar det ca 25 triljoner år att knäcka, för ett starkt system kan det ta flera miljarder år att knäcka via brute force.
Citera
2026-01-13, 12:39
Medlem
Vad tror ni behövs för att Fredrik ska få resning i HD ? Är det möjligt överhuvudtaget! Min it kunskap är väldigt begränsad, men återigen så tycker jag att det var konstigt att han blev fälld i Hovrätten. Det efter att ha lyssnat på podden spår.
Citera
2026-04-19, 20:52
Medlem
pulverhonungs avatar
Så vart fanns alla datorer med servrarna och allt därtill? Det här är inget man gör via en mobil precis.

Tycker inget talar för att Fredrik var huvudmannen bakom det här, mer troligt bara en som hjälpte till.

Lyssnar på Spår och åklagaren säger att han inte vill lägga någon värdering i hur säker man är på att man fått fast huvudmannen, känns som något man bör vara oerhört säker på när man dömer personen till 10+ års fängelse.

Polisen var nog lite bittra att flugsvamp 2.0 ägaren kom undan och denna gången vägrade dom lämna det här utan att någon blev straffad.
Senast redigerad av pulverhonung 2026-04-19 kl. 20:55.
Citera
2026-04-20, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Så vart fanns alla datorer med servrarna och allt därtill? Det här är inget man gör via en mobil precis.

Tycker inget talar för att Fredrik var huvudmannen bakom det här, mer troligt bara en som hjälpte till.

Lyssnar på Spår och åklagaren säger att han inte vill lägga någon värdering i hur säker man är på att man fått fast huvudmannen, känns som något man bör vara oerhört säker på när man dömer personen till 10+ års fängelse.

Polisen var nog lite bittra att flugsvamp 2.0 ägaren kom undan och denna gången vägrade dom lämna det här utan att någon blev straffad.
Jag har också lyssnat på Spår och Fredrik kan inte vara huvudmannen, att han skulle ha varit Admin på flugsvamp3 är en omöjlighet. Fredrik var kanske insyltad lite grann, men att han skulle ha varit en av huvudmännen! Denna Dom är kritiserad av många jurister.
Citera
2026-04-20, 09:39
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Jag har också lyssnat på Spår och Fredrik kan inte vara huvudmannen, att han skulle ha varit Admin på flugsvamp3 är en omöjlighet. Fredrik var kanske insyltad lite grann, men att han skulle ha varit en av huvudmännen! Denna Dom är kritiserad av många jurister.

Nä jag har en 30 min kvar av det sista avsnittet men vid det här lagret finner jag det i stort sett omöjligt att det är han som satt upp och drivit sidan, inblandad på något hörn har han ju varit men huvudmannen? Extremt otroligt.

Killen som dragit en resa till Maldiverna för 250k ett par timmar efter Fredrik haft husrannsakan första gången ställde dom bara 2-3 frågor till och var nöjda så, dom verkade helt inlåsta på Fredrik som dom haft avlyssning, digital och fysisk span på i över ett år och inte hittat ett enda bevis.

Som någon tidigare nämnde så känns det som att Fredrik hade kunnat klara sig ur det här med en mycket aggressivare försvar, åklagaren och polisen satt ju och snurrade ihop sig helt och gjorde misstag hit och dit och även ifall detta var ett komplicerat tekniskt fall så får det givetvis inte gå till så oavsett och det borde dom utnyttjat.

Alexander med flugsvamp 2.0 hade väl en station med krypterade datorer osv som han drev flugsvamp på, Fredrik ska alltså ha gjort detta via sin mobil..? Frugan hade nog själv angett honom om han faktiskt drivit flugsvamp för att göra det krävs det på gränsen till 24/7 jobb.
Citera
2026-04-20, 11:29
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falta

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Nä jag har en 30 min kvar av det sista avsnittet men vid det här lagret finner jag det i stort sett omöjligt att det är han som satt upp och drivit sidan, inblandad på något hörn har han ju varit men huvudmannen? Extremt otroligt.

Killen som dragit en resa till Maldiverna för 250k ett par timmar efter Fredrik haft husrannsakan första gången ställde dom bara 2-3 frågor till och var nöjda så, dom verkade helt inlåsta på Fredrik som dom haft avlyssning, digital och fysisk span på i över ett år och inte hittat ett enda bevis.

Som någon tidigare nämnde så känns det som att Fredrik hade kunnat klara sig ur det här med en mycket aggressivare försvar, åklagaren och polisen satt ju och snurrade ihop sig helt och gjorde misstag hit och dit och även ifall detta var ett komplicerat tekniskt fall så får det givetvis inte gå till så oavsett och det borde dom utnyttjat.

Alexander med flugsvamp 2.0 hade väl en station med krypterade datorer osv som han drev flugsvamp på, Fredrik ska alltså ha gjort detta via sin mobil..? Frugan hade nog själv angett honom om han faktiskt drivit flugsvamp för att göra det krävs det på gränsen till 24/7 jobb.

Då är ju den stora frågan - Varför har Fredrik inlogg till admin om han inte är administratör? En administratör för en darknetsida värd flera miljoner lånar ut sitt inlogg, för att han vill sälja forumet? Och varför skulle han vilja det isåfall, han behöver ju knappast pengarna?
Citera
2026-04-20, 15:10
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Då är ju den stora frågan - Varför har Fredrik inlogg till admin om han inte är administratör? En administratör för en darknetsida värd flera miljoner lånar ut sitt inlogg, för att han vill sälja forumet? Och varför skulle han vilja det isåfall, han behöver ju knappast pengarna?
Att han varit inloggad som admin på flugsvamp där det säljs droger är väl inte bevisat? Däremot att han varit inloggad på forumet men det är en enorm skillnad.

Det finns inga konkreta bevis för att han faktiskt drivit flugsvamp, enbart indicier.

Tycker den största frågan är vem det är som i början utav flugsvamp 3.0 har skickat flera screenshots inloggad som admin till polisen, varför liksom?
Senast redigerad av pulverhonung 2026-04-20 kl. 15:14.
Citera
2026-04-20, 15:58
Medlem
Någon som har fungerande fup och vill lägga upp den?
Citera
2026-04-20, 16:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gharris
Någon som har fungerande fup och vill lägga upp den?
Vsg, fasta länkar
https://fup.link/tr/stockholms/b-17235-21
https://fup.link/tr/vastmanlands/b-4862-20
Citera
Igår, 22:02
Medlem
pulverhonungs avatar
Skummade igenom en del av FUP och snacka om heltidsjobb, dispyter, konstant kommunikation med moderatorer och användare, säkerhet och allmänt användarvänliga uppdateringar, krypto transaktioner där man måste tänka en extra gång innan något skickas osv osv.

Ska Fredrik, en småbarnsfar lämnat sin fru och sina barn hemma cirka 10 gånger om dagen i timmar åt gången under 2-3 år för att hålla på med det här? För att driva ett sånt här projekt är som sagt inget som kan göras via en liten mobil.

Är 99% övertygad om att Fredrik inte är huvudmannen och mer varit en aktiv hjälpreda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in