2026-04-19, 20:27
Medlem
Kan ha kommit på ett effektivt hjälpmedel i kampen mot min livslånga sociala fobi. Man parkerar en bit bort och innan man stämplar in så tar man kanske 2-3 shottar med vodka i bilen.

Det är alltid värst precis INNAN jobbet eftersom hjärnan målar upp alla möjliga katastrofscenarion och vad man ska säga och så så jag tänker att lite sprit kanske är lösningen? Det hinner även försvinna ur kroppen innan det är dags att åka hem igen.

Tankar? Någon som provat? Spontant känns det som att det kan underlätta.
Citera
2026-04-19, 20:30
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slowliving
Kan ha kommit på ett effektivt hjälpmedel i kampen mot min livslånga sociala fobi. Man parkerar en bit bort och innan man stämplar in så tar man kanske 2-3 shottar med vodka i bilen.

Det är alltid värst precis INNAN jobbet eftersom hjärnan målar upp alla möjliga katastrofscenarion och vad man ska säga och så så jag tänker att lite sprit kanske är lösningen? Det hinner även försvinna ur kroppen innan det är dags att åka hem igen.

Det är många som testat det där och det slutar alltid illa.
Citera
2026-04-19, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Det är många som testat det där och det slutar alltid illa.

Menar du att man blir påkommen via drogtest? Jag jobbar 3-skift så kanske bäst inför nattskiften då när inga chefer är på plats?
Citera
2026-04-19, 20:36
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:
Menar du att man blir påkommen via drogtest? Jag jobbar 3-skift så kanske bäst inför nattskiften då när inga chefer är på plats?
Nej. Det kommer förstöra både din fysiska och psykiska hälsa.

Att lösa sina problem med substansberoende leder bara en in i en dödsspiral.

Vet du vad din sociala fobi grundar sig i?
Senast redigerad av Ajogen 2026-04-19 kl. 20:47.
Citera
2026-04-19, 20:39
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Självmedicinering med alkohol är en enormt dålig idé. Fysiskt och mentalt ett katastrofdrag.

Snacka med företagshälsan om den finns angående att träffa psykolog, alternativt kontakta din vårdcentral, det finns stöd och hjälp att få för det här.
Citera
2026-04-19, 20:40
Medlem
HBTKuks avatar
Du kommer lukta sprit efter tre shottar. Låter inte som en bra lösning varken kort- eller långsiktigt.
Citera
2026-04-19, 20:40
Medlem
trickydicks avatar
Citat:

Nej idiotgrej. Gå i KBT eller nått för din sociala fobi istället.

Hade en kollega en gång, han gick alltid och smuttade på en flaska sportdryck eller om det var läsk, vi kom på att det var spånken i flaskan. Han var hela tiden smålullig på arbetet.
Han dog senare endast 40-års åldern, han hade diabetes och under en helg så hade han supit sig redlös och inte haft koll på sina sockernivåer så ha dog.

Kent hette han.
Senast redigerad av trickydick 2026-04-19 kl. 20:47.
Citera
2026-04-19, 20:43
Medlem
Full-Retards avatar
Det låter som en bra idé, testa och återkom med hur det gick
Citera
2026-04-19, 20:52
Medlem
Guldner.Spessarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Det låter som en bra idé, testa och återkom med hur det gick

Detta förklarar varför folk blir alkoholister om och om igen. Nya generationer...

Bättre är förstås medicinsk vård.
Citera
2026-04-19, 20:54
Medlem
Enok-Kukssons avatar
Innan, under och efter.
Citera
2026-04-19, 21:16
Medlem
Citat:

Det finns ju folk som gör så. Tyvärr avslöjas de av spritdoften. Har haft en del sådana på arbeten genom åren. Det inger inte förtroende, och jag tror det har gått dåligt för dem.

Social fobi, vilket ju är mycket vanligt, är bättre att träna bort. Samtals- eller gruppterapi. Kurser i yttrandeträning kan hjälpa. Eller vicka som lärare ett tag
Citera
2026-04-19, 21:18
Medlem
din.mats.i.skolans avatar
Du bör inte ta vodka oralt innan jobbet, du känner det kanske inte själv men det luktar. Att däremot ta en liten skvatt på en tampong rektalt fungerar och kommer inte att märkas på din andedräkt. Låter svidigt kan man tycka, men det är bara några fåtal sekunder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in