Hej alla bajare och annat pack,
Nu har jag sett några matcher efter att TV4 har tagit över rättigheterna för Allsvenskan. De har bytt ut den jingel som jag redan från början har satt en så perfekt känsla för ligan. Ni vet den som gick "Dududu du, dudu du du". Den plingade och hade sig och den gav såna övergångar från spelet till matchprat för att sedan gå upp i non form av halvcresendo och börja om igen. Chefs fucking kiss alltså!
Nu har TV4 bytt den till någon form av Dora går på äventyr, Tarzan i djungeln, "kom igen hörni" det här är allsvenskan, á la episkt marschtåg. Det är nån tjonne som har fått i uppgift att "piffa upp" sändningen, tänkt över saken och kommit över vad han trott är en snilleblixt med den här.
"Älskling! Jag har en så jäkla bra idé! Jag ska göra Allsvenskan cool. Du vet som CL."
"Åh, vad bra.", säger Älskling och rodnar. "Jag tror på dig!"
Så såg det ut i deras moderna 2,5:a på Gärdet en kväll.
För det första så tycker jag den skär sig. Speciellt när supportrarna sjunger någonting men så blandas jingeln in.
Jag fattar idén men den är alldeles för glad och hoppfull och det är en total disharmoni mellan vad man ser, vad man känner inför matchen, och musiken som talar för någonting helt annat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -
Efter det här så tycker jag det är andra saker som har krypt fram med TV4 ledning:
-Grafiken för ställngen är röd och mellanblå med vita fält. Skär sig och är inte snygg!
-MÅÅÅL! som blinkar och har sig när det blir mål. Ja vi fucking vet. Vi vill se det på plan inte på grafiken. Ändra ställingen och håll käften.
-Pling? Pling. På riktigt pling, vad är du bög eller? Eller vet du vad, inget fel med att vara bög men det är fel att skriva "pling".
-Reklam=TV4 Reklam med TV4-jingel. Usch. Ja den skulle man ju såklart leva med men nu när allt det andra är som det är så blir resten bittert.
-På tal om reklam: Mot HIF-ÖIS så drog reklamen ut så länge att sändingen fortsatte mitt i inmarschlåten. VA FAN!
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Ja annars är det väl helt okej, men jag är jävligt glad att jag inte skaffade något längre abonnemang.
Jingeln är dock det som stör mig mest.
Vad tycker du? Håller du med?
Om vi är fler som tycker lika; finns det något vi kan göra åt saken för att få tillbaka den gamla jingeln? Jag hoppas det för den var fan perfekt.
Nu har jag sett några matcher efter att TV4 har tagit över rättigheterna för Allsvenskan. De har bytt ut den jingel som jag redan från början har satt en så perfekt känsla för ligan. Ni vet den som gick "Dududu du, dudu du du". Den plingade och hade sig och den gav såna övergångar från spelet till matchprat för att sedan gå upp i non form av halvcresendo och börja om igen. Chefs fucking kiss alltså!
Nu har TV4 bytt den till någon form av Dora går på äventyr, Tarzan i djungeln, "kom igen hörni" det här är allsvenskan, á la episkt marschtåg. Det är nån tjonne som har fått i uppgift att "piffa upp" sändningen, tänkt över saken och kommit över vad han trott är en snilleblixt med den här.
"Älskling! Jag har en så jäkla bra idé! Jag ska göra Allsvenskan cool. Du vet som CL."
"Åh, vad bra.", säger Älskling och rodnar. "Jag tror på dig!"
Så såg det ut i deras moderna 2,5:a på Gärdet en kväll.
För det första så tycker jag den skär sig. Speciellt när supportrarna sjunger någonting men så blandas jingeln in.
Jag fattar idén men den är alldeles för glad och hoppfull och det är en total disharmoni mellan vad man ser, vad man känner inför matchen, och musiken som talar för någonting helt annat.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -
Efter det här så tycker jag det är andra saker som har krypt fram med TV4 ledning:
-Grafiken för ställngen är röd och mellanblå med vita fält. Skär sig och är inte snygg!
-MÅÅÅL! som blinkar och har sig när det blir mål. Ja vi fucking vet. Vi vill se det på plan inte på grafiken. Ändra ställingen och håll käften.
-Pling? Pling. På riktigt pling, vad är du bög eller? Eller vet du vad, inget fel med att vara bög men det är fel att skriva "pling".
-Reklam=TV4 Reklam med TV4-jingel. Usch. Ja den skulle man ju såklart leva med men nu när allt det andra är som det är så blir resten bittert.
-På tal om reklam: Mot HIF-ÖIS så drog reklamen ut så länge att sändingen fortsatte mitt i inmarschlåten. VA FAN!
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------
Ja annars är det väl helt okej, men jag är jävligt glad att jag inte skaffade något längre abonnemang.
Jingeln är dock det som stör mig mest.
Vad tycker du? Håller du med?
Om vi är fler som tycker lika; finns det något vi kan göra åt saken för att få tillbaka den gamla jingeln? Jag hoppas det för den var fan perfekt.