2026-04-19, 15:11
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jo Raya är en klar uppgradering över Kepa, speciellt vad gäller räddningar. Dock såg det lite vilset ut mot Bournemouth på samma sätt som mot City trots att Raya spelade. Mycket förvirring hos målvakt och backar när motståndarna inte pressade, såg nästan lite komiskt ut när Raya stod med bollen i 30-45 sekunder åt gången. Men om City ligger på och skapar chanser så känns det ju "lugnare" med Raya i mål än Kepa som kan göra lite vad som helst (som vi såg på City's 1-0 i finalen).

Det största frågetecknet är hur ni klarar den fysiska biten. Rice och Zubimendi har sett slutkörda ut ett tag och om City har en till växel att lägga in så kan det bli riktigt tufft. Sen har ni väl lite oflyt då det känns som hela offensiven har lyckats pricka in en formsvacka samtidigt, så om ni inte får ett hörnmål eller liknande så undrar man vart målet ska komma ifrån.

Tror det blir en ganska jämn och tråkig match som det ofta blir när mycket står på spel.

Ja Raya kan ibland vara onödigt oförsiktig i sitt spel och skapa potentiella chanser för motståndarna från ingenstans. Han är dock mycket bättre i luftrummet, även fast han är kortare, plus alla magiska räddningar han gjort den här säsongen gör honom otroligt viktig för Arsenal.

Håller med om att Zubi sett sämre ut det senaste, men han var faktiskt bäst på planen senast mot Sporting. Tycker han verkligen höjde sig defensivt och mer vertikal i passningarna där, och hoppas han kan fortsätta på det spåret här.

Sånna här matcher brukar alltid hypeas upp så mycket, men som du säger så blir det ofta mycket tråkigare och försiktigare i verkligheten.
Citera
2026-04-19, 16:10
Medlem
Härlig match som har stor betydelse för utgången i ligan. De senaste matcherna tycker jag att City har sett bättre ut än Arsenal. Arsenal har inte övertygat mot "sämre" lag, men jag tror att Arsenal kan göra en relativt sett bättre insats mot bättre lag. Det blir nog en jämn match, och jag skulle tro att City är knapp favorit.
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Domedagen är här…

Vinner City tror jag fan vi kommer bottla ligan även i år. Om de vinner hängmatchen är man på lika poäng och antagligen har City även tagit igen på målskillnaden då. En City vinst kan krossa Arsenals självförtroende nu i slutspurten. I det scenariot tror jag också det är mer troligt att City går rent resten av matcherna än att Arsenal gör det, men å andra sidan har ju Guardiola aningen svårare spelschema.

Såklart är City favoriter här, Arsenal har inte ens vunnit på Etihad sedan 2015!!! Jag tror dock inte det är lika hugget i sten att City kommer gå ut och fullständigt krossa Arsenal som många tror. Jag tänker att det blir en jämn match, och självklart hoppas jag på vinst, men realistiskt sätt så hade jag varit väldigt nöjd med oavgjort. De senaste två matcherna lagen emellan på Etihad har slutat i oavgjort kan tilläggas.

Tippar 1-1, vad tror ni andra?
Citera
2026-04-19, 16:45
Medlem
Forest slår Burnley och nu är Spurs riktigt illa ute. Om West Ham slår Palace senare så har Tottenham fyra poäng upp till 17e plats. Nästa omgång möter man Wolves borta och då är det bara ett resultat som gäller annars är sagan slut.
Citera
2026-04-19, 16:49
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Forest slår Burnley och nu är Spurs riktigt illa ute. Om West Ham slår Palace senare så har Tottenham fyra poäng upp till 17e plats. Nästa omgång möter man Wolves borta och då är det bara ett resultat som gäller annars är sagan slut.

Helt otroligt att det nu verkligen är ett troligt scenario, inte bara ett möjligt. Spurs säsong 25/26 kommer det forskas på av idrottspsykologer.
Citera
2026-04-19, 17:16
Medlem
Drickbacks avatar
Liverpool fixar gap nedåt på 7 poäng och häng på tredjeplatsen..
Citera
2026-04-19, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Helt otroligt att det nu verkligen är ett troligt scenario, inte bara ett möjligt. Spurs säsong 25/26 kommer det forskas på av idrottspsykologer.
Jag är inte säker på att de ens slår Wolves borta. Det är så länge sedan de här spelarna vann en PL-match att de har glömt bort hur man vinner.

Så här i efterhand var det nog ett misstag att sparka Thomas Frank. Inte för att han förtjänade att vara kvar men för att den katastrofala utnämningen av Tudor är huvudskälet som jag ser det till att de nu sannolikt åker ur.
Citera
2026-04-19, 17:47
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
Cherki kommer showa av trosorna på Arsenal på söndag.

Börjar bra
Citera
2026-04-19, 18:56
Medlem
OlavDJohns avatar
Då blev de ingen ligatitel för Arsenal återigen. Snacka om att losermentaliteten hängde med efter flytten från Library.
Citera
2026-04-19, 19:27
Medlem
Otroligt att de lyckas upprepa sig år efter år. Denna gången trodde jag faktiskt de skulle gå hela vägen.
Citera
2026-04-19, 19:28
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kanske inte vinner ligan men skönt att vinna denna match.

City var bara för bra /s
Citera
2026-04-19, 19:29
Medlem
OlavDJohns avatar
City vann ligan efter ligacupfinalen. Det var där gamnackarna hos Arsenal börja sakta men säkert leta sig in i laget och med Legohead på bänken är bottlingen ett faktum. Ett annat faktum är att snacket om att Arsenal skulle ta 4 titlar från dåren i tråden snart kan vara nere på 0 titlar även i år.

Grattis alla i tråden denna vinst var för oss

Klubben gör nog bäst i att gå skilda vägar med Legohead.
Citera
2026-04-19, 19:31
Medlem
Drickbacks avatar
Man ska hålla Ødegaard hårt i hand när det blåser.. riktig vinnare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in