Citat:
Ursprungligen postat av
Hirmas142
Att vara full eller drogpåverkad och köra för fort går ofta hand i hand. Du spekulerar själv i att hon ska ha hållit för hög hastighet.
Hon kanske hallucinerade och trodde att det stod något på vägen och körde av.
Jag vet inte hur att hålla på med telefonen skulle vara bättre än att köra full?
Ren tur isf att hon inte hade ihjäl någon medtrafikant.
Olyckan skedde kring 04 på morgonen vilket stärker teorin om att hon kan ha kört påverkad.
Mycket möjligt att hon inte hade bälte heller.
Tiden på dygnet behöver verkligen inte innebära onykter.
Gotland är stort med en enda stad att gå ut i och noll till ingen kollektivtrafik.
Att ha en person som är nykter som kör runt på och sen hem alla är väldigt mycket standard.
Om det är tjejen som nämnts i tråden så verkade hon dessutom vara väldigt stolt över sin bil och agerade säkert chaffis ofta.
Så att anta att hon va onykter är definitivt en allt för hastig slutsats att dra.
Jag skulle gissa att hon varit chaffis och tyvärr har slumrat till eller vejt för något.
Ett fruktansvärt misstag helt enkelt.
Och det tänker jag anta tills något som kriminaliserar henne dyker upp.
Såhär långt finns det verkligen inget som pekar åt det hållet.
(Sen kan ju folk ha nattjobb med och därför va på vägarna okonventionella stunder. Just 4 är normalt ingen tid som ett nattpass slutar - men hon kan ju ha jobbat och sen blivit sjuk och varit påväg hem. Fylla behöver iaf verkligen inte va slutsatsen man drar för att någon kör bil vid 04(