2026-04-19, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Rumäner och bulgarier brukar allmänt räknas som dom billigaste och lättaste att muta,
Av vem, bortsett från dig?
Citera
2026-04-19, 07:58
Medlem
Honeytraps avatar
Alice är 100% KÖPT MUTAD KORRUPT AV ISRAEL MAFFIAN
Citera
2026-04-19, 08:18
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag är av helt motsatt uppfattning. Att sparka undan stegen för nya utmanare och samtidigt bevilja ständigt större bidrag till sig själva är ett allvarligt problem för demokratin.

Sedan förstår jag inte varför du tycker människor skall förlora sina arbeten för att de ger bort surt förvärvade och skattade pengar till något de tror på. En migrationsadvokat eller integrationssamordnare (som vet mycket om hur det fungerar) som skänker pengar till Afs är körd, en upphovsrättsjurist (som vet mycket om hur det fungerar) som skänker pengar till Piratpartiet likaså.

Att påstå att privata bidrag till (exempel då) Afs och Piratpartiet är att köpa sig inflytande är rent nonsens. De saknar inflytande och ser inte ut att få något heller.

Att skänka pengar till m eller s gör ingen skillnad för dem, relativt de breda remmar ur skattebetalarnas läder de skär ut själva. Något större socialt stigma är det inte heller för givarna att bli offentliga. Nej, dessa lagar är helt riktade som en spark neråt. Dessutom riktade mot dem som har störst kunskap och insikt i en fråga, som har mest att förlora på en kritisk hållning.

För att någorlunda återgå till topic så är jag övertygad om att Måwe är fullt kapabel att inta sin föraktliga position helt utan att ta emot betalning för det.
Vi lever i verkligheten inte i en abstrakt nihilistiskt tankeexperiment och då följer social stigma med att öppet stå för vissa åsikter, så som rasism och främlingsfientlighet. Du kanske också tycker att pedofili är okej så länge det finns samtycke. Om ingen tar skada osv osv? Stötta AfS hur mycket du vill men det kan innebära konsekvenser.
Citera
2026-04-19, 08:52
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volotea
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-kritiken-alice-teodorescu-mawe-kd-vagrar-avsloja-hemliga-donatorn

Enligt mig är det helt uppenbart att säkerhetspersonal från Israel skyddar henne, och de ekonomiska stöden, eller finansiering för att tala klarspråk, kommer förstås också därifrån.

Vad tror ni?

Det är väl enbart jättebra att hon får maximalt skydd och att svenska skattebetalare slipper ta notan.
Citera
2026-04-19, 09:08
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Det är väl enbart jättebra att hon får maximalt skydd och att svenska skattebetalare slipper ta notan.

Vad är det för bra med att hon skyddas?

Hon som politiker, ska väl leva i samma värld som det folk hon påstår sig representera?

Hon får se till att vi lever i en värld där man kan vistas i utan egen vaktstyrka.
Kan dock vara svårt att kombinera med att samtidigt för ut Israels politik.

Hon bevisar dock att sprida Isaels politiska budskap inte är särskilt populärt i resten av världen.
Citera
2026-04-19, 09:50
Medlem
Salama-Blixts avatar
I Sverige gäller offentlighetsprincipen*. Då bör rimligtvis alla svenska politiker redovisa sina politiska beslut, ekonomiska tillgångar, förehavande etc, som en kontrollfunktion för medborgarna.

Som Ulf Adolfson (M) sa en gång i tiden: En politiker måste vara vitare är snövit. D.v.s. vill säga klanderfri. Den som inte är transparant, är korrupt, om man ska hårdra detta.

Det kan vara så att Alice Teodorescu inte representera sina medborgare, utan en annan lands makt och är korrupt.

*Ja, jag vet begränsningarna i offentlighetsprincipen och EU direktiven, men jag hade önskat att det vore så som jag skrev.
Citera
2026-04-19, 09:57
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Inte så högt sensationsvärde. Och även om de är främmande makt så är mina vågor av Vänsterns umgänge me kommunistledare eller Ygemans fordonsregister fortfarande större trotts de mattas av efter går 100 varv runt jorden.
Citera
2026-04-19, 10:06
Medlem
jools71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Inte så högt sensationsvärde. Och även om de är främmande makt så är mina vågor av Vänsterns umgänge me kommunistledare eller Ygemans fordonsregister fortfarande större trotts de mattas av efter går 100 varv runt jorden.
100 varv runt jorden är 100 dagar, alltså lite mer än tre månader.
Citera
2026-04-19, 10:13
Medlem
99% av politikerna är köpta eller/och utpressade, inget nytt under solen.
Citera
2026-04-19, 10:17
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.

Hon som politiker, ska väl leva i samma värld som det folk hon påstår sig representera?

Hon får se till att vi lever i en värld där man kan vistas i utan egen vaktstyrka.

Hon bevisar dock att sprida Isaels politiska budskap inte är särskilt populärt i resten av världen.

Mitt fetade. Precis. När vi lyckats nedkämpa de intoleranta så får vi en bättre värld. Vi vet ju vilka de är, de som sprider hat och ondska och motsätter sig demokrati med öppenhet, nämligen:

- de nyttiga idioterna i vänstern
- islamisterna som Hamas, Hizbollah osv.

Skönt att den palestinska frågan i alla fall är död.
Citera
2026-04-19, 10:24
Medlem
Amsvartners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.

Så hon får inte skaffa sina egna livvakter för att vaddå?
Jag blir ibland helt tom i huvvet av kommunisters djävla brist på logik.
Citera
2026-04-19, 10:36
Medlem
Det hela låter som ett Aipac upplägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här