2007-12-23, 20:51
Medlem
Nu verkar det som att en snubbe håller på att fixa multiplayer till 1.13 patchen, är det något man saknat hos JA2 så är det MP.

http://www.ja-galaxy-forum.com/board/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=165740&page=1#P ost165740
Citera
2007-12-23, 21:07
Bannlyst
grymt nice!!
Citera
2007-12-27, 11:30
Medlem
Karutchis avatar
jag har precis instalerat patchen och är väldigt nöjd med den. en jävla vapenorgie är va de är. Men nu blev en av mina städer attakerad av 75 soldater samtidigt. bugg eller kan detta hända? hur ska man kunna försvara sig mot de när man endast kan ha 20 milita per by
Citera
2007-12-28, 20:32
Medlem
Karutchis avatar
borde kanske skriva vilken patch det var. va lite stressad när jag skrev första inlägget så missade de. patchen är denna: http://www.flashback.org/showthread.php?t=345703&page=4

En till sak som jag stör mig på är att när jag rensat en stad så kommer de motståndare och atakerar trots att jag inte gått till atrategy manyen och startat tiden. va beror detta på?
Citera
2007-12-29, 22:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karutchi
jag har precis instalerat patchen och är väldigt nöjd med den. en jävla vapenorgie är va de är. Men nu blev en av mina städer attakerad av 75 soldater samtidigt. bugg eller kan detta hända? hur ska man kunna försvara sig mot de när man endast kan ha 20 milita per by
Du kan fixa till dom flesta såna grejer om du ändrar på lite siffror i ini-filerna som ingår. Jag var tvungen att ändra en hel del för att få det att funka när jag skulle spela en omgång solo med enbart min egen gubbe utan medhjälpare. Det var lite pyssel men det finns rätt bra beskrivet vad det är man ska ändra..
Citera
2007-12-31, 15:31
Medlem
Karutchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du kan fixa till dom flesta såna grejer om du ändrar på lite siffror i ini-filerna som ingår. Jag var tvungen att ändra en hel del för att få det att funka när jag skulle spela en omgång solo med enbart min egen gubbe utan medhjälpare. Det var lite pyssel men det finns rätt bra beskrivet vad det är man ska ändra..

Är inte så händig med datorer så vet inte rikigt vad du pratar om. Vad hittar jag ini-filerna och är det lätt att ändra?
Citera
2007-12-31, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karutchi
Är inte så händig med datorer så vet inte rikigt vad du pratar om. Vad hittar jag ini-filerna och är det lätt att ändra?

ini filen ligger i undermappen data-1.13 (Ja2/data-1.13). Där kan man ändra på det mesta, kräver dock att man har viss erfarenhet av spelet sedan tidigare.

Om du inte vill att Drassen ska attackeras av horder med soldater kan du ändra i ini filen där det står (queen send counterattack eller nåt), tyvärr är 1.13 modden inte så bra balanserad så det krävs en del justeringar i ini filen om man vill spela en hyfsat välbalanserad kampanj (t.ex. slow weapon progress gör kampanjen betydlig mer välbalanserad).

Nästa uppdatering av installfilen kommer att innehålla en ini editor (följer redan med om man tankar från SVN) och massor av buggfixar samt en multiplayer klient. Släpps dock troligen inte förrän i Februari-Mars tidigast.
Citera
2008-01-03, 15:05
Medlem
Karutchis avatar
Tack för hjälpen. Efter några försök lyckades jag få till en ganska balanserad kampanj.

Någon som har något datum på när JA3 släpps? Har kollat runt lite men aldrig hittat något specefikt datum utan bara att de ska släppas 2008. Man är ju lagom sugen på de spelet nu
Citera
2008-01-03, 18:55
Medlem
Fast igen...

Jag tror jag stressade igenom detta spelet när man klarade det de första gångerna för en massa år sen. Idag mötte jag en snubbe med en glassbil vilken följde med när man rekryterade honom. Hur har jag lyckats missa det innan? Helt klart är att med senaste patchen har det blivit bra mycket svårare.

En fråga, Pablo, svinet som står vid flygplatsen i Drassen, jag har minnen av att man typ ska muta honom för att han ska arbeta för en...men han verkar inte greppa läget riktigt. Någon som minns hur det var man fick ombord honom så man kan använda flygplatsen?
Citera
2008-01-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lecrolyn
Jag tror jag stressade igenom detta spelet när man klarade det de första gångerna för en massa år sen. Idag mötte jag en snubbe med en glassbil vilken följde med när man rekryterade honom. Hur har jag lyckats missa det innan? Helt klart är att med senaste patchen har det blivit bra mycket svårare.

En fråga, Pablo, svinet som står vid flygplatsen i Drassen, jag har minnen av att man typ ska muta honom för att han ska arbeta för en...men han verkar inte greppa läget riktigt. Någon som minns hur det var man fick ombord honom så man kan använda flygplatsen?

Du måste muta honom med 10$ (måste göras vid var tredje eller fjärde beställning) så slipper du att varorna försvinner, man kan även banka vett i honom men det hjälper bara en gång och sen måste man muta han. Du kan även ändra i ini filen om du vill slippa hela Pablo grejen, finns en rad där man kan ändra på "Pablo steal from shipments". Snubben med glassbilen är en av karaktärena från JA1.
Citera
2008-01-04, 13:09
Medlem
Karutchis avatar
Eller så sparar man på sina 10$ och helt enkelt skjuter den jäveln. Tog emot att ge en idiot pengar så de fick bli avrättning istället, jag har inte märkt av några negativa saker som hänt på grund av det. Du kan fortfarande beställa saker.
Citera
2008-01-25, 09:18
Medlem
Don Toros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Nu verkar det som att en snubbe håller på att fixa multiplayer till 1.13 patchen, är det något man saknat hos JA2 så är det MP.

http://www.ja-galaxy-forum.com/board/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=165740&page=1#P ost165740

Vad exakt behöver man för detta? Själv kör jag med JA2 Wildfire, funkar det tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in