Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Leapmotor
BYD
Fisker
Zeekr
NIO
Xpeng
Hongqi
Lync & Co
Denza
varför all detta skräp främst inom just el?
hur kan man känna sig premium med dessa s.k. ”märken”? hur blir man lockad av att köpa i bil vad i princip är en rolexkopia med ett namn som låter som pyramidspel?
hur är man funtad om man köper och kör dessa piratkopierade kopior?
för övrigt ser ju alla dessa likadana ut?
kommer någon komma ihåg dessa bilar om 20 år?
Det har blivit en möjlighet via elbilar att skapa nya märken.
Vissa av dessa kommer att överleva andra gör under, vilka som överlever för vi se.
Fisket har väl redan stupat.
Hur det går för Lync & co, Zeekr, Polestar och Volvo får vi väl se. Frågan är om Geerly kommer behålla alla sina märken i Europa.
Vem hade hört om Tesla för 15år sen?
Vissa märken är mer blind andra försöket med andra vägar.
Bi har en hel ny generation som se bilen och framför allt elbilen på ett annat sätt än tidigare generationer.
Nya tider nya seder och när man som idag byter konsert så dyker nya spelare upp.
Om de kopierar varandra etc. så är det men har alltid varit.
Själv har jag nyligen tagit steget ut i EV börsen, satsade jag på rätt bil vet jag inte men just nu är jag nöjd.