Citat:
Ursprungligen postat av
Harlekina
Håller med. Tänkte på det som skrivits här ang hennes selfies. Det är ju helt galet mycket sånt nu. Så är det med någon som är kär i sig själv efter viktnedgång.
Tänkte också på att det släppts igenom lite fler ifrågasättande kommentarer på sistone. Säkert för att låta Elsas beskyddare komma till undsättning och försvara. Så slipper hon själv.
Jag hade uppskattat fler bilder på svägerskan Anna. Älskar henne!
Citat:
Ursprungligen postat av
Harlekina
Nu ska Elsa ha en för liten rosa klänning på Elle-galan igen. Jag förstår inte varför hon inte går till en skräddare och ändrar klänningen så den sitter bra! Hon har ju råd!! För övrigt en otroligt vacker klänning!!
En väldigt vacker klänning! Trist att den tydligt är för liten. En läsare rekommenderar just skräddare för att lägga ut över bysten men Elsa skriver att hon inte hinner. Borde väl hinnas på en vecka? Dessutom har ju Elsa haft den i sin ägo ännu längre tid, hon köpte den ju inte just nu.
OK att Elsa själv anser sig vara expert på (vintage)klänningar men undrar vad de som verkligen är det tycker.
Även om man bortser från det estetiska (och det osköna) med kläder som skär in är det ju inte heller alls bra för plagget att bli uppfyllt av en för stor massa som trycker och putar på ömtåligt tyg och sömmar. Brudklänningarna hänger i stora sjok med silke och gammal känslig spets som skavs mot varandra.
Nyligen läste jag några år tillbaka i bloggen. Slogs dels av hur otroligt söt Elsa var och absolut inte särskilt tjock alls (förlåt, men vadå, 10 - 15 kilos nedgång då - nu) (ja, man kan vara söt även som tjock, det var inte det jag kommenterade) men också att hon, som jag trott varit supersnäll utan ens ett styng av bitchighet, faktiskt inte var det. Hon gjorde läsarkommentarer till egna inlägg där hennes beskyddare kastade sig över kommentatorn och en del skrev bisarra påhopp som att den som var skriven kommentaren var psykiskt sjuk. Vad var det för kommentarer då?
Tja, t ex att Elsa skulle ta det lugnt på semestern och inte leva blogglivet ändå för att hon inte skulle bli utbränd vilket kvinnan som själv skrev hade blivit av att hela tiden försöka hålla upp fasaden och aldrig ge sig själv ledigt (fast det är ju lättare för Elsa vars jobb är att duka fint, shoppa och så vidare, vanliga människor har ju ett arbete och får göra allt annat på fritiden; vår avslappning på fritiden är hennes välbetalda huvudsyssla.).
En annan: att hon skulle vårda sina skor. 70 kommentarer på det inlägget (som alltså Elsa lyfte till ett eget inlägg) där folk skrev att hon som kommenterat var psykiskt sjuk och allt möjligt. Wow. Plötsligt kände jag mig inte lika hemsk som skvallrar på Flashback längre.
Men Elsa borde alltså verkligen vårda sina kläder och skor och där ingår att köpa rätt storlek eller gå till skräddaren och lägga ut. Som läsaren skrev i dag är många otroligt skickliga. Klänningen i sig var ju otroligt vacker men skenan sticker ju rätt in i bröstet.
https://files-aller-blogger-platform.aws.aller.com/uploads/sites/8/2026/04/e93f225c-7392-4977-b122-a6b4c866d16f.jpeg?w=430&fit=max&fm=webp&dpr=2
För övrigt blir det nästan komiskt att lyssna på podden sen Sofia tog examen. Hon har tagit ett så stort steg framåt medan Elsa inte har det, det är som en vuxen som pratar med en tonåring. Är nog dags att lägga ner den nu.
Och JO, Elsa är sweet och snäll och gullig och en bra, stabil bloggerska. Men det är väl naturligt för precis vem som helst att det som utvecklar en mest är erfarenheter och det kan märkas ganska stor skillnad när någon strävar vidare och någon inte gör det. Sofia har ju pluggat i 3 år på universitetet och fått uppleva en helt ny värld (och jobbar/jobbat på akuten!) medan Elsas enda strävan är att fortsätta att shoppa kläder (som filmstylist, men sak samma). Inte ens modehistoria vill hon läsa eller verkar förkovra sig i privat. Eller som jag tidigare nämnd vetenskapen kring möblering och inredning (som ju faktiskt finns).
Förlåt, Elsa. Men man kan också se det ur en annan synvinkel: hur jättebra hennes blogg skulle bli och vilken fantastisk möjlighet hon, som redan har foten inne i mediavärlden, skulle ha om hon kunde uppvisa kunskaper och substans också.