2026-04-18, 07:08
Medlem
highstakess avatar
Hoppas korsbandet är av nu på Pontus Jansson, så MFF får klara sig utan honom. Vilket jävlas bajs-lag MFF är, kan ju inte spela fotboll, var ju rena rånet, samma sak förra året. Svff och domarna måste gå in och ge mer fördel till lag som Dif som försöker spela fotboll, annars kommer vi ha en jävla bajs-serie där alla ligger ner och myglar bort tiden.
Citera
2026-04-18, 07:13
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Bara att gratulera Klitte och MFF.

Tråkigt att se Pontus Jansson åka ut på bår. Håna folk som skadar sig är avskyvärt.
Klitte måste nog vara allsvenskans sämsta domare, det är mycket den sopan missar.

Mohammed Al-Hakim tycker jag fan har rykt upp sig och blivit bättre.

Klitte ska nog kanske inte döma allsvenskan, det går för snabbt för honom. Tror superrettan passar en sopa som honom bättre, känns som Dif blev lite bortdömda igår, måste ju ge ett lag som spelar boll fördelar.

Hur fan får MFF ens hörna när Haksabanovic är sist på bollen? Och sedan gör dom mål på sin enda målchans, det är domarskandal, är man osäker på vem som är sist på bollen ger man Dif fördel, ska det vara så jävla svårt. Varför ska en domare avgöra en match igen?
Senast redigerad av highstakes 2026-04-18 kl. 07:17.
Citera
2026-04-18, 07:36
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
När alternativet är att få 2an intryckt av en gorilla så tror jag inte det är särskilt många som gnäller så mycket. Pensionärerna i Malmö försöker krama ur en titel innan det blir dags att lägga skorna på hyllan och kommer garanterat inte bry sig om det är genom finlir eller brottarfotboll som dom kommer dit.
Det kommer inte gå bra för MFF över många matcher, gamla och dåliga spolare som bara kommer bli mer trötta ju längre tiden går.
Citera
2026-04-18, 07:45
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Det kommer inte gå bra för MFF över många matcher, gamla och dåliga spolare som bara kommer bli mer trötta ju längre tiden går.

Bajsdifs säsong är över redan i omgång 3.
Citera
2026-04-18, 08:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Sant det du säger om röken. Den är besvärande. Så otroligt korkat att de håller på och bränner och häpnadsväckande att de tillåter det. Fastän de brände längst ned hos klacken så stod vakterna invid och bara tittade på. Det är ju inte bara vådligt för lungorna utan även för ögonen är min erfarenhet av att ha blivit bländad efter kortkorta blickar mot brännpunkten.

Nä DIF kommer inte att få spela europafotboll tack vare denna säsongs spel heller. I alla fall inte om det inte kommer in minst tre - fyra riktigt fina förstärkningar till laget. Gåfotboll på mittplan och plotterfotboll i straffområdet. Sen det där helt meningslösa inväntande för att locka till sig försvarare när de skall läggas inlägg eller instick - för i helvete passningsytor och vinklar blir ju bara mindre då
Jo, det visste man ju faktiskt om på förhand skulle ske. Märks att du är ny på fotboll: ni gjorde en bra match, ni dominerar Malmö och en annan dag - de flesta av dagar - vinner ni 3-0.
Citera
2026-04-18, 08:22
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
Bajsdifs säsong är över redan i omgång 3.
Det tror jag inte, blir top 4 iaf, vi har ett ung lag som iaf orkar springa en hel säsong. annat blir det för alla lag som ska spela europa-spel också
Citera
2026-04-18, 08:35
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jo, det visste man ju faktiskt om på förhand skulle ske. Märks att du är ny på fotboll: ni gjorde en bra match, ni dominerar Malmö och en annan dag - de flesta av dagar - vinner ni 3-0.
Du har märkt tokfel eftersom min första större LIVE-match jag var och såg var VM-kvalet mot V-Tyskland på Råsunda Stadion 1961 och med en exemplarisk publik bestående av hela 53 tusen på läktarna. VM 1958 följde jag på TV.

Nu får matchen igår bli mitt absolut sista återfall av LIVE-fotboll på svensk mark då vissa delar av "publiken" inte går dit för att se fotboll utan endast eller åtminstone mestadels enbart för att vara så störande de bara förmår.
Senast redigerad av kubun 2026-04-18 kl. 08:42. Anledning: satte in STÖRRE i fetslil
Citera
2026-04-18, 08:54
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Det tror jag inte, blir top 4 iaf, vi har ett ung lag som iaf orkar springa en hel säsong. annat blir det för alla lag som ska spela europa-spel också

Mot Bajen orka dom bara springa 60-70 minuter och liknande tendenser i andra matcherna runt 80 minuten. Bästa tränare och sportchef.
Citera
2026-04-18, 08:55
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Nu får matchen igår bli mitt absolut sista återfall av LIVE-fotboll på svensk mark då vissa delar av "publiken" inte går dit för att se fotboll utan endast eller åtminstone mestadels enbart för att vara så störande de bara förmår.

Det är nog dags fimpa alltid oavsett med tanke på den aldrig haft förankringar i verkligheten. Snacka om medgångslag.
Citera
2026-04-18, 09:02
Medlem
mishimas avatar
Så många bittra djurgårdare det finns då.

Våra matcher på Tele2 lever ofta sina egna liv och säger inte så mycket om oss i övrigt. Vi backar hem mer och försöker inte pressa och är ofta lite mer cyniska. De gånger vi har försökt spela eget spel har vi blivit överkörda.

Sirius nästa vecka blir något annat.
Citera
2026-04-18, 09:24
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Så många bittra djurgårdare det finns då.

Våra matcher på Tele2 lever ofta sina egna liv och säger inte så mycket om oss i övrigt. Vi backar hem mer och försöker inte pressa och är ofta lite mer cyniska. De gånger vi har försökt spela eget spel har vi blivit överkörda.

Sirius nästa vecka blir något annat.
Avdelningen "det är okej när vi spelar grisigt".
Citera
2026-04-18, 09:46
Medlem
Dif är väcken. Män mot pojkar. så enkla 3 poäng.
Total dominans från minut 1-108.
Malmö är klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in