Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps0.0
Bra fråga.
Jag vet inte vad TH pysslade med på 80-talet, tänkte mer på woke-gemenskapen så som den sett ut de senaste 20 (?) åren eller så.
Okej trodde det eftersom du skrev att han sökte sig till den vänsterextrema miljön på 80-talet eftersom den var eljest (vad betyder ens det?) och lätt att komma in i gemenskapen. Så var det väl inte direkt. anarkistmiljön på 80-talet var väl snarare gubbig och rätt underground. Knappast någon större gemenskap, var liksom inte som 10 år senare på 90-talet.
Jag förstår attt du egentligen inte hade kolll och fyllde i luckorna själv, vilket jag tycker är lite tråkigt. Att folk i den här tråden har så lätt att göra så. Jag tycker ämnet är såpass intressant i men det känns som att många snarare pratar om någon bild de själva skapar och som det egentligen är.
Jag skule inte säga att TH befinner sig i en vänsterextremmiljö idag utan snarare en politisk akademisk miljö. Och då kanske många tänker "men det är saksamma!!" Men det är det inte. Det är ganska långt ifrån och man tjänar innget på att klumpa ihop allt.
Och även andra saker som att TH skulle hata Sverige och svenskar., det gör han inte. Det är ganska uppembart om man läser vad han skrivit genom åren. Och nu kommer säkert någonj skriva "Det gör han visst! Sluta försvara honom!". Men jag tycker det är mer intressant om tråden inte bara är politisk bashning mot någon sorts halmdocka utan faktiskt diskuterar saker som dom är, för verkligheten är betydligt mer intressant än den straw man som målas upp.