Citat:
Ryssen som berättar att han sköt mamman till döds framför hennes barn är det som berör mig mest även om hundätandet naturligtvis är överraskande.
Någon som har koll på hur rehabiliteringen går för Ilja Remeslo, är han färdigbehandlad snart och kan bidra till de makalösa framgångar som ryssarna alltjämt visar på slagfältet?
Någon som har koll på hur rehabiliteringen går för Ilja Remeslo, är han färdigbehandlad snart och kan bidra till de makalösa framgångar som ryssarna alltjämt visar på slagfältet?
Z-propagandisten Remeslo har faktiskt släppts ut från mentalsjukhuset, dock är Remeslo inte helt "färdigbehandlad" av ryska diktaturen då han själv säger att han inte ångrar vad han gjorde.
Z-propagandisten Ilja Remeslo avlönades av ryska diktaturens presidentadministration och gjorde en 180 grader. Han kallade ryska diktaturens tyrann och massmördare Vladimir Putin för en "illegitim president" och krävde att diktatorn Putin skulle åtalas som "krigsförbrytare och tjuv".
Z-propagandisten Ilja Remeslo förutspådde även tyrannen Putins fall under 2026.
Propagandisten och informanten Ilya Remeslo meddelade att han hade skrivits ut från ett psykiatriskt sjukhus, där han lades in efter att offentligt ha kritiserat Putin
"Idag skrevs jag ut från avdelning 20 på Skvorotsov-Stepanov-sjukhuset, där jag tillbringade 30 dagar", skrev han på sin Telegram-kanal.
Han delade med sig av några detaljer om sin vårdtid, "utan att avslöja medicinska och familjehemligheter". Han sa att han vid tidpunkten för inläggningen på det psykiatriska sjukhuset var "helt fri från droger och alkohol".
"Och 'diagnosen' är mild, för att inte väcka anstöt", tillade Remeslo.
Han uppmanade folk att komma ihåg att hård kritik mot högre regeringstjänstemän har sitt pris, och uppgav att förhållandena på sjukhuset är ganska hårda.
"Även jämfört med en fängelsekoloni – till exempel finns det inga promenader."
Enligt informanten ångrar han inte "vad han gjorde".
"Men om jag skulle göra det nu skulle jag använda ett mer avvägt och balanserat språk, utan att tillgripa personangrepp. Jag avser att åtgärda denna brist ytterligare", noterade Remeslo.
Han sa också att den medicinska personal som kom för att träffa honom "först och främst" rapporterade "stor allmän oro" över hans inlägg, "och nämnde Ksenia Sobchak av någon anledning".
"Och de fortsatte att prata om behovet av att upprätthålla en viss kritiknivå. Ja, ni förstår poängen, alla var med på det."
Inom två eller tre dagar lovade Ilja Remeslo att förklara "varför allt detta gjordes" och sina framtidsplaner.
https://t.me/astrapress/110122