2026-04-18, 05:02
Medlem
Kan det vara en bäver? Där är flera.
2026-04-18, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Ser den inte lite liten ut för det? Men kul att det rör på sig!
2026-04-18, 05:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue

Ja, bäver var min tanke också.

Jag tittar via Kunskapskanalen och där såg det ut som ytterligare en men den satt blick stilla, vet inte om det var en till eller något annat som liknade det som springer omkring.
Hoppas de hittar en kamera som fångar denna mer i närbild så det kanske går att lista ut vad det är.
Nu puts väck iaf, sprang från isen och upp på fast mark. De söker runt i området med kameran...

Det var en spännande början på sändningen som ska vara under några veckor!!!

Ps Tänk om en liten skylt kunde komma upp i rutan som talar om vad vi ser (önskar inget ljud). Ds
Senast redigerad av Kattentufsan 2026-04-18 kl. 05:23.
2026-04-18, 05:30
Medlem
Första bilderna från den nya kamerapositionen kallad "Utkiken"...

En vacker soluppgång bjuds vi på!
2026-04-18, 05:44
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Här tvingade jag nu ChatGPT skapa tre bingobrickor. Tyvärr stavar detta ai som ett älg-arschle, så ha överseende med det. Nu skall ni välja bingobricka A, B eller C. Sen rafflande, ropa ut när Bingo.

https://i.postimg.cc/j2JYgyG0/A.png
https://i.postimg.cc/qgVV9zTg/B.png
https://i.postimg.cc/9z55vrh1/C.png
Strålande!

Väljer bricka nr. 3, tror stenhårt på Plötslig rörelse.
2026-04-18, 05:45
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Ja, bäver var min tanke också.

Jag tittar via Kunskapskanalen och där såg det ut som ytterligare en men den satt blick stilla, vet inte om det var en till eller något annat som liknade det som springer omkring.
Hoppas de hittar en kamera som fångar denna mer i närbild så det kanske går att lista ut vad det är.
Nu puts väck iaf, sprang från isen och upp på fast mark. De söker runt i området med kameran...

Det var en spännande början på sändningen som ska vara under några veckor!!!

Ps Tänk om en liten skylt kunde komma upp i rutan som talar om vad vi ser (önskar inget ljud). Ds
Höjden av lathet.
2026-04-18, 05:50
Medlem
De var snabba på att visa sig i år...

Fyra älgar vid näset!!
Senast redigerad av Kattentufsan 2026-04-18 kl. 05:54.
2026-04-18, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps0.0
Höjden av lathet.

På vilket vis då tänker du?
2026-04-18, 06:02
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
På vilket vis då tänker du?
Du ser vad du ser men vill ha en text där det står, det här är en älg, det här är en stubbe och oj där är ett djur vi inte känner igen. Älgvandringen är ju rätt kravlös underhållning, man behöver inte fundera alls, bara titta och njuta. Det enda som får en att tänka till är ett okänt djur, men det vill du undvika genom en textruta som förklarar vad du ser så att du slipper den ansträngningen.
2026-04-18, 06:14
Medlem
Citat:
Du ser vad du ser men vill ha en text där det står, det här är en älg, det här är en stubbe och oj där är ett djur vi inte känner igen. Älgvandringen är ju rätt kravlös underhållning, man behöver inte fundera alls, bara titta och njuta. Det enda som får en att tänka till är ett okänt djur, men det vill du undvika genom en textruta som förklarar vad du ser så att du slipper den ansträngningen.

När det är ett djur som visas i bild så länge, och ovanligt att det kommer med så tycker jag att det vore trevligt att få reda på vad det är som visas.

Skit i det, förr eller senare får vi nog veta vad det var som traskade (det var iaf ingen räv) fram på isen och upp på fastlandet.
2026-04-18, 06:18
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
När det är ett djur som visas i bild så länge, och ovanligt att det kommer med så tycker jag att det vore trevligt att få reda på vad det är som visas.

Skit i det, förr eller senare får vi nog veta vad det var som traskade (det var iaf ingen räv) fram på isen och upp på fastlandet.
Svårt att diskutera en stubbe i tråden, men ett okänt djur kan få fart på tråden.

Inga älgar än?
2026-04-18, 06:35
Medlem
Citat:
Svårt att diskutera en stubbe i tråden, men ett okänt djur kan få fart på tråden.

Inga älgar än?

Om du läser i stället för att bara skriva dumheter så hade du sett att älgar redan har visat sig.
Tack och hej med dig för min del.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in